2009-04-24, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rearden
wow.. hoppas du är stolt över att du gav upp efter 3 dagar, låter som du är bland de smartare i samhället, verkligen... idiot

Bland de mer omotiverade snarare, behöver inte bero på ens smarthet. Häftigt av dig att kalla honom för idiot. Han gör väl vad han vill, är han så sjukligt omotiverad är det hans ensak.
Citera
2009-04-24, 15:20
Medlem
Reardens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mylph
Bland de mer omotiverade snarare, behöver inte bero på ens smarthet. Häftigt av dig att kalla honom för idiot. Han gör väl vad han vill, är han så sjukligt omotiverad är det hans ensak.
nu ska vi se, slutade gymnasiet för andra(tredje?) gången då han kännde sig omotiverad efter 3 dar som han endå hade missat pga lathet. slänga bort den enklaste vägen att slippa Mcdonalds resten av livet för att man är lite omotiverad- det är ju nästan definitionen på en idiot. och att du försvarar honom med att "det är hans val" gör ju inte direkt dig nån förtjänst- klart det är hans val, men det är ett idiotiskt val av den storleksordningen att man nästan måste kalla killen en idiot. nästa gång du försvarar en kille som inte verkar ha alla hästar hemma kanske du ska lägga mer än 2 sekunder på det så ditt argument har nått med saken att göra.
Citera
2009-04-24, 15:36
Medlem
Citat:
nu ska vi se, slutade gymnasiet för andra(tredje?) gången då han kännde sig omotiverad efter 3 dar som han endå hade missat pga lathet. slänga bort den enklaste vägen att slippa Mcdonalds resten av livet för att man är lite omotiverad- det är ju nästan definitionen på en idiot. och att du försvarar honom med att "det är hans val" gör ju inte direkt dig nån förtjänst- klart det är hans val, men det är ett idiotiskt val av den storleksordningen att man nästan måste kalla killen en idiot. nästa gång du försvarar en kille som inte verkar ha alla hästar hemma kanske du ska lägga mer än 2 sekunder på det så ditt argument har nått med saken att göra.

(min fetmarkering) Tror inte vi pratar om lite omotiverad, snarare mycket omotiverad.

Du bör tänka över vad du kallar andra personer tycker jag. Sen tycker jag inte man ska behöva argumentera om osmart är synonymt med omotiverad. Det kanske gav honom någonting att se hur han gång på gång gjorde fel i sin val, nu verkar han ju ha sökt en folkhögskola åtminstone.
Citera
2009-04-24, 16:07
Medlem
GOHULs avatar
Citat:
wow.. hoppas du är stolt över att du gav upp efter 3 dagar, låter som du är bland de smartare i samhället, verkligen... idiot

Varför skulle jag vara stolt över det? är inte ett dugg stolt om jag ska vara ärlig men det var så det gick till i alla fall. Sen om jag är idiot eller ej är väl ditt tycke men sist jag gjorde ett IQ test fick jag ca 120 i resultat vilket är över medelvärdet så vitt jag vet, och det var inget skittest som man hittar på internet utan det var hos en psykolog/läkare.
Citera
2009-04-24, 16:39
Medlem
Verkar finnas fler än jag trodde som inte läser gymnasiet. Har en tjejkompis som har börjat gymnasiet fem gånger tror jag. Det var först sam, sen BF sen OP sen handel och alla gånger hoppade hon av eftersom det är desig som hon vill gå. När hon sedan kom in där (som är en av de mest sökta linjerna i kommunen) hoppade hon av eftersom det inte var tillräckligt mycket design.

Har en annan kompis som också hoppade av, det som de två har tillsammans är att ingen av dom är nöjda med sina beslut även om det är av olika anledningar.

Killen eftersom han inte får något jobb och vill därför ha gymnasiekompetens och tjejen (som har jobb) eftersom att hon nu inte kan läsa den design utbildning utomlands som hon är sugen på.
Citera
2009-04-24, 17:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Katyn
Verkar finnas fler än jag trodde som inte läser gymnasiet. Har en tjejkompis som har börjat gymnasiet fem gånger tror jag. Det var först sam, sen BF sen OP sen handel och alla gånger hoppade hon av eftersom det är desig som hon vill gå. När hon sedan kom in där (som är en av de mest sökta linjerna i kommunen) hoppade hon av eftersom det inte var tillräckligt mycket design.

Har en annan kompis som också hoppade av, det som de två har tillsammans är att ingen av dom är nöjda med sina beslut även om det är av olika anledningar.

Killen eftersom han inte får något jobb och vill därför ha gymnasiekompetens och tjejen (som har jobb) eftersom att hon nu inte kan läsa den design utbildning utomlands som hon är sugen på.

Finns det någon här som hoppat av gymnasiet minst 2 gånger eller fler, som är nöjd med sitt beslut?

Motivera.
Citera
2009-04-25, 10:04
Medlem
Blackwolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L_a_z_e_r
Är knappast någon vågad gissning att även du Blackwolf hoppa av gymnasiet?

Nej jag hoppade aldrig av skolan och riktigt glad att jag inte gjorde det, pluggar nu på universitetet och klar nästa år.

Jag håller fullständigt med dig om att killen kan jämnföras med en parasit som lever på släkt och vänner men för allt jag vet kan hans föräldrar ha riktigt gott ställt och vill ge honom pengar - jag vet för lite för att ta ställning men jag vet att det alltid finns två sidor av allt Nu ska jag sola!
Citera
2009-04-27, 08:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Koenigsegg.
Finns det någon här som hoppat av gymnasiet minst 2 gånger eller fler, som är nöjd med sitt beslut?

Motivera.

jag är mycket nöjd med mitt val att hoppa av gymnasiet, 2 ggr... däremot är jag självklart inte nöjd med att jag började gymnasiet en andra gång... jag borde direkt insett att jag inte var menad att plugga just då

jag har sedan rest en hel del och börjar plugga folkhögskola i höst..

Ännu är inte alla broar brända!!!
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in