Citat:
Ursprungligen postat av gubbslemmet
Började inte ens gymnasiet. Jobbade ihop en fet grundplåt till villa och bil istället. Efter 15 år på olika kneg gav jag upp, gick Komvux och sedan högskola till lärare. Tog dock inga studielån, lyfte enbart bidragsdelen. Levde på den ½ miljon jag sparat ihop vid sidan om den redan betalda villan och bilen.
Massor med arbete och övertidstimmar, men nu är jag runt 40 med allt betalt + bra lön, många lediga dagar + sommarlov:-). Pension tänker jag ta vid 58 just för att allt är betalt + en grundplåt på banken + en rejäl pensionsförsäkring. Kommer sälja kåken för ett par millar och flytta till värmen med frugan.
Det jag INTE har unnat mig är fest VARJE helg, utlandsresor VARJE år samt att jag har haft ett sparsamt leverne i 20 år.
Vad kostade villan och efter hur manga ars sparande kopte du den? Starkt jobbat att spara ihop pengar till bil, villa och dessutom ha en halv mille over pa bara femton ar genom okvalificerade jobb, speciellt om du tycker att lararlonen ar en bra lon med tanke pa hur mycket larare klagar pa att de far jobba som grisar nu for tiden.