2009-04-22, 23:31
Medlem
S-hund temporärs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zorb89
jag mötte på samma övninskörningsbil(bilskola) 2 ggr under 1h i förr går och ena ggr tog det 2sek för länge innan han började köra (rödljus) så jag tuttade och sen andra gången blåste jag om h*n som bara fan. Lärarn sa säkert "såna där idioter ska du inte köra som"

"lol wut?"

Är det något mer som vuxna, psykiskt sunda människor tycker är höjden av pinsamhet som du vill stoltsera med? Jobbar du som fluffer och är blottare på fritiden, t.ex?

Berodde ditt tutande enbart på bristfällig impulskontroll, defekt dopaminmetabolism och underutvecklad prefrontalcortex, eller trodde du på fullt allvar att du skulle uppnå något med din handling? Skulle övningsbilens akustiska detektorer aktivera tändningssystemet p.g.a. ljudet från din tuta? Spekulerade du helt seriöst i sannolikheten att övningsföraren medvetet fick kärringstopp och väntade två sekunder extra med att starta igen på rent jävelskap, och att han skulle inse sitt misstag när du tutade?

Den stora frågan sparar jag till sist:
Hann du och din stylade arabkälke fram till ditt viktiga sammanträde med fordonslinjekollegerna på McDonald's-/Biltema-parkeringen i tid, nu när du både "tuttade" och "blåste [...] om h*n som bara fan"?
Citera
2009-04-23, 11:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ajje
Din mamma säger säkert att du är jättesöt också?

Föräldrar säger sådana saker för att barnet ska känna sig säkrare bakom ratten, det gjorde även min far, men efter jag tog kortet insåg jag att jag var rätt medioker. Förövrigt dumt att köra utan körkort, det finns en anledning till varför man ska ha kort till olika fordon.

Äsch, skitsnack, mina föräldrar e fan ärliga och inte fan e jag osäker i trafiken, jag är nog säkrare än de flesta, har kört 2 år nu så e inte direkt färsking(men inte veteran heller för den delen)

Det är väll inget fel med att köra cross på vägen om man kör som man ska?
(Lite bökigt och leda skiten till där man ska köra )

Citera
2009-04-23, 13:31
Medlem
Ajjes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kekambas
Äsch, skitsnack, mina föräldrar e fan ärliga och inte fan e jag osäker i trafiken, jag är nog säkrare än de flesta, har kört 2 år nu så e inte direkt färsking(men inte veteran heller för den delen)

Ja, det är dem säkert, men tänk själv, hur motiverad hade du känt dig att köra bil med en som sitter och klankar ner på din körning hela tiden? Nej, just det.

Jag säger inte att du är en dålig förare, du kan nog säkert hantera en bil men du överskattar din förmåga.

En cross hör inte hemma bland trafik, de ska köras på bana. Bara dumt att köra med den i staden.
Citera
2009-04-23, 13:35
Medlem
mek-mans avatar
körkort i två år är enligt mej "färsking", inte en chans att du skulle kunnat hinna skaffa dej såpass mycket erfarenhet att du "NOG är säkrare än de flesta"...
För övrigt så kör man crossen på släpkärra dit man ska åka med den

EDIT: till Kekambas
Citera
2009-04-23, 13:45
Medlem
JohnMiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fernandoo
Känner igen båda. Kommer ihåg i början också när man inte hade någon koll på kopplingen, dom som tutade när man fick motorstopp ville man fan skjuta huvudet av.

Så sant som det är sagt. Okej, de förlorar typ 3 sekunder, tror de att man fixar det snabbare för att de stressar en?
Citera
2009-04-23, 14:45
Medlem
Coolcittes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kekambas

Yes, du och majoriteten av alla män mellan 18-25 delar denna tanke.
Senast redigerad av Coolcitte 2009-04-23 kl. 14:47.
Citera
2009-04-23, 14:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Coolcitte
Yes, du och majoriteten av alla män mellan 18-25 delar denna tanke.

Ja så må det vara men jag tror nog att de flesta inser de stora riskerna med 2 hjuligt (finns ju iofs idioter som tränger sig före bussar och lastbilar )
Citera
2009-04-23, 18:45
Medlem
Det som störde mig mest var farsan som satt och gav kritik från andra sätet.

Jag har därimot aldrig fått stopp vid ett rödljus.

Kommer ihåg när jag och farsan övningskörde i hans 740, var inte så van att köra bil, var knappt 16 och ett halv år. Körde på 90-väg, höll ca 100. Då kollade jag i backspegeln och får se en röd BMW. Bilen kommer ännu närmare och jag kan urskilja en skugga av en yngling med kepsen på sned och stora tärningar i backspegeln.
Han håller sig väldigt nära, jag, helt fokuserad och förbannad på grabben i BMW:n hinner jag se ett rådjur som springer rätt över vägen, i panik ställer jag mig på bromspellen. Killen i BMW:n bromsar likaså, försöker undvika att krocka med mig och hans bil åker tvärs över körbanan i vida svängar tills han kör ner i diket. Men vi höll oss på vägen och rådjuret sprang oskadad in i skogen igen.

Tyvärr så hände det inget med varken grabben eller BMW:n
Citera
2009-04-23, 18:59
Medlem
TS du är inte ensam. Folk som jävlas med en när man har skylten vill jag bara slita huvudet av. Tills jag inser att jag åtminstone har en ursäkt att köra dåligt.
Citera
2009-04-23, 21:14
Medlem
FilipSs avatar
Hade sista körlektionen idag. Jag kör på ett 30-område som varade i ca 200 meter för att sedan bli 40-område. Där skulle minsann en stadsjeep köra om.

Hoppas jag aldrig har så bråttom.
Citera
2009-04-23, 21:38
Medlem
zorb89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coolcitte
Men det där hjälper ju inte. Klart att man blir lite trött när det går segt, men det enda som händer är att övningsföraren blir stressad och kanske till och med drar sig för att köra på trafikerade vägar och väljer alternativa vägar. Jag hade ett liknande problem när jag började köra. Fick ofta stopp när jag skulle ut på större vägar och avtagsvägen som jag väntade på var brant. Är ju som bekant svårt att hitta dragläget i början och därför så försökte jag så ofta som möjligt att fuska med att stanna, utan körde istället rakt ut på dom stora vägarna efter att bara ha kollat snabbt att det inte var mötande trafik. Sånt är ju inget bra alls.

Så ni som tutar, sluta med det. Ni förstör för eleven som kör och ni kommer antagligen i framtiden att möta osäkrare förare på vägen. Bara att välja. Att köra bil handlar mycket om att visa respekt och ta hänsyn till andra. Jag tycker att det är otroligt omoget att tuta på en osäker elev som faktiskt Övningskör. Jag tror inte att någon här har lärt sig köra utan att ha gjort fel i början. Så för allas bästa - Tänk er för innan ni ska låtsas vara kung i trafiken.
Hehe du förstår inte så ska inte säga något elakt Detta gjorde jag vi ofta på varandra när vi tog kortet för att man ska lära sig koncentration och inte bry sig om andra runt om. Koncentrationen är det absolut viktigaste i trafiken vilket man inte lär sig på annat sätt än det svåra
Citera
2009-04-23, 21:43
Medlem
zorb89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MackanXXX
Det som störde mig mest var farsan som satt och gav kritik från andra sätet.

Jag har därimot aldrig fått stopp vid ett rödljus.

Kommer ihåg när jag och farsan övningskörde i hans 740, var inte så van att köra bil, var knappt 16 och ett halv år. Körde på 90-väg, höll ca 100. Då kollade jag i backspegeln och får se en röd BMW. Bilen kommer ännu närmare och jag kan urskilja en skugga av en yngling med kepsen på sned och stora tärningar i backspegeln.
Han håller sig väldigt nära, jag, helt fokuserad och förbannad på grabben i BMW:n hinner jag se ett rådjur som springer rätt över vägen, i panik ställer jag mig på bromspellen. Killen i BMW:n bromsar likaså, försöker undvika att krocka med mig och hans bil åker tvärs över körbanan i vida svängar tills han kör ner i diket. Men vi höll oss på vägen och rådjuret sprang oskadad in i skogen igen.

Tyvärr så hände det inget med varken grabben eller BMW:n
jag fick inte ett enda motorstopp vid trafikskolans övningskörning men hemma träning fick jag massor ifrån början, fattade nada xD Men min första bil hade tomgångsventilatorn gått sönder så den stannade nästan jämnt då man släppte gasen vilket var skiiit drygt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in