2009-04-20, 12:01
Medlem
stenhords avatar
Jag är en rövslickare, vet inte varför. Får lite mer race känsla då. Brukar även åka så nära som möjligt för att sen vika av och köra om och sen trycka mig in så snabbt som möjligt. Även riktigt roligt att dundra förbi så pass nära att backspeglarna nästan tar i varann.

Men så här kör jag mot alla trafikanter inte bara övningskörare.
Citera
2009-04-20, 13:09
Medlem
timpan_rydens avatar
Hade en gammal 740 när jag övningskörde o hade den ett tag efter jag tagit körkort också. Iaf så fick jag en sån där äcklig rövslickare med en ny bmw efter mig så jag fick nog o tvärnita när vi låg runt 50.

det hela sluta med att han fick betala allt o jag sålde min nylagade volvo o köpte en ny bil
Citera
2009-04-20, 13:26
Medlem
S-hund temporärs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av timpan_ryden
Hade en gammal 740 när jag övningskörde o hade den ett tag efter jag tagit körkort också. Iaf så fick jag en sån där äcklig rövslickare med en ny bmw efter mig så jag fick nog o tvärnita när vi låg runt 50.

det hela sluta med att han fick betala allt o jag sålde min nylagade volvo o köpte en ny bil

Gott så!

Till TS; ta bort övningskörningsskylten. Beteendet som den framkallar hos dina mottrafikanter får dig att felaktigt tro att 95% av mottrafikanterna är mongoloider, när det egentligen bara är runt 60%. Om Farbror Blå stoppar dig och påpekar skyltens frånvaro så har den till din förvåning ramlat av någonstans längs vägen.

Och följ för fan trafikreglerna (inklusive hastighetsbegränsningarna) åtminstone när du övningskör. Det minskar risken för att du själv utvecklas till en mongoloid i trafiken, med det "äh, det gör ju alla andra"-tänk som präglar sådana som de aktersniffande mongoloiderna. Be din handledare att med kadaverdisciplin pränta in det rätta i dig från början. Köra fort kan du göra sedan när du har fått ditt egna körkort och bara sätter detta på spel, istället för din handledares körkort och ekonomi.
Citera
2009-04-20, 15:27
Medlem
Lickis avatar
Hatade dessa som låg upp i röven på mig men kom snabbt på ett sätt att bli av med detta, bromsa tvärt nåra gånger så märker du att personen i bilen bakom vaknar till. Om han skulle köra på dig så åker han dit för att han inte höll avståndet när du bromsade ner för en hare på vägen.
Citera
2009-04-20, 17:15
Medlem
OggeOJs avatar
De jävla fittorna som inte förstod vad heldragen mittlinje innebar.

Hade inte suttit fel med en hornladdad högtalare som basunerade ut HAR DU SYNANMÄRKNING PÅ KORTET ELLER, DU FÅR INTE KÖRA OM med Tony Irvings röst.

Jag lärde mig köra till slut.
Senast redigerad av OggeOJ 2009-04-20 kl. 17:18.
Citera
2009-04-22, 20:47
Medlem
Coolcittes avatar
Folk som tutade när man fick kärringstopp efter start i backe var ju riktigt störande. Förstår inte ni som gör det att det enda som det leder till är att övningsföraren blir stressad som fan och förmodligen kommer att få kärringstopp igen?
Citera
2009-04-22, 20:50
Medlem
zorb89s avatar
jag mötte på samma övninskörningsbil(bilskola) 2 ggr under 1h i förr går och ena ggr tog det 2sek för länge innan han började köra (rödljus) så jag tuttade och sen andra gången blåste jag om h*n som bara fan. Lärarn sa säkert "såna där idioter ska du inte köra som"
Citera
2009-04-22, 22:25
Bannlyst
Jag brukar inte köra om övningskörningsbilar elr bete mig anorlunda, bara för att det står "övningskör" behöver de ju inte köra sämre. Däremot om jag vill bränna på så skiter jag i vilken bil som ligger framför.

Sen brukar jag titta hur de som kör med körskola (röd skylt) kör så jag kan snappa upp något som kanske är nytt eftersom jag kör tvåhjuligt utan körkort

(Jag kör jävligt bra enligt min far som kör RIKTIGT MYCKET i hela landet, så döm mig inte för att jag inte har körkort,de e på G)
Citera
2009-04-22, 22:34
Medlem
Bajsfacistens avatar
Man kör om övningskörare pga man vet inte vad för fanskap de kan hitta på, som, t.ex tvärbromsa och svänga utan att blinka.
Citera
2009-04-22, 22:38
Medlem
Coolcittes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zorb89
jag mötte på samma övninskörningsbil(bilskola) 2 ggr under 1h i förr går och ena ggr tog det 2sek för länge innan han började köra (rödljus) så jag tuttade och sen andra gången blåste jag om h*n som bara fan. Lärarn sa säkert "såna där idioter ska du inte köra som"

Men det där hjälper ju inte. Klart att man blir lite trött när det går segt, men det enda som händer är att övningsföraren blir stressad och kanske till och med drar sig för att köra på trafikerade vägar och väljer alternativa vägar. Jag hade ett liknande problem när jag började köra. Fick ofta stopp när jag skulle ut på större vägar och avtagsvägen som jag väntade på var brant. Är ju som bekant svårt att hitta dragläget i början och därför så försökte jag så ofta som möjligt att fuska med att stanna, utan körde istället rakt ut på dom stora vägarna efter att bara ha kollat snabbt att det inte var mötande trafik. Sånt är ju inget bra alls.

Så ni som tutar, sluta med det. Ni förstör för eleven som kör och ni kommer antagligen i framtiden att möta osäkrare förare på vägen. Bara att välja. Att köra bil handlar mycket om att visa respekt och ta hänsyn till andra. Jag tycker att det är otroligt omoget att tuta på en osäker elev som faktiskt Övningskör. Jag tror inte att någon här har lärt sig köra utan att ha gjort fel i början. Så för allas bästa - Tänk er för innan ni ska låtsas vara kung i trafiken.
Citera
2009-04-22, 22:38
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsfacisten
Man kör om övningskörare pga man vet inte vad för fanskap de kan hitta på, som, t.ex tvärbromsa och svänga utan att blinka.
Sådant tycker jag förekommer mest hos de som redan har körkort, de som övningskör brukar vara noga med att vara tydliga.
Citera
2009-04-22, 23:06
Medlem
Ajjes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kekambas
Jag brukar inte köra om övningskörningsbilar elr bete mig anorlunda, bara för att det står "övningskör" behöver de ju inte köra sämre. Däremot om jag vill bränna på så skiter jag i vilken bil som ligger framför.

Sen brukar jag titta hur de som kör med körskola (röd skylt) kör så jag kan snappa upp något som kanske är nytt eftersom jag kör tvåhjuligt utan körkort

(Jag kör jävligt bra enligt min far som kör RIKTIGT MYCKET i hela landet, så döm mig inte för att jag inte har körkort,de e på G)

Din mamma säger säkert att du är jättesöt också?

Föräldrar säger sådana saker för att barnet ska känna sig säkrare bakom ratten, det gjorde även min far, men efter jag tog kortet insåg jag att jag var rätt medioker. Förövrigt dumt att köra utan körkort, det finns en anledning till varför man ska ha kort till olika fordon.

Under övningskörningsperioden var det väldigt mycket person 1.

Något som också störde mig var när man tränade koppling i korsningar och den bakomvarande satt och släppte upp kopplingen så att bilen skulle fara mot en för att markera "kör då för fan". Det hände ovanligt ofta, skumma är att det hände även fast man inte var seg alls.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in