Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2009-04-17, 22:28
  #1
Medlem
Zherlocks avatar
Idag gick mitt första lägenhetsköp igenom. Mycket trevligt!
Dessvärre var lägenheten inte flyttstädad. Bara tömd och i princip dammsuget och torkat golv. Mycke snuskigt vid vissa ställen!
Ska kontakt min mäklare imorgon om det hela men vill ändå fråga här om det är någon som vet något om alternativ till att säljaren ska låta lägenheten städas. Kan man få ersättning för det istället för en städning? Jag har för mig att det är ganska illa om lägenheten inte är helt skinande ren...
Citera
2009-04-17, 22:30
  #2
Medlem
defyras avatar
Hyres eller bostadsrätt? Vet iaf när det är hyresrätt så kontaktar du värden och berättar. Vips skickar dom en städfirma som städar. Räkningen får gästen innan, en saftig jävel.
Citera
2009-04-17, 22:31
  #3
Medlem
Relays avatar
Jävla gnäll kan du inte städa själv om du så gärna vill ha lägenheten?
Citera
2009-04-17, 22:35
  #4
Medlem
Elfrides avatar
ersättning? en knäpp på näsan är vad du ska ha, och en städfirma som kommer dit och fixar till. Fakturan går till förra hyresgästen. så.
Citera
2009-04-17, 22:46
  #5
Medlem
Zherlocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av defyra
Hyres eller bostadsrätt? Vet iaf när det är hyresrätt så kontaktar du värden och berättar. Vips skickar dom en städfirma som städar. Räkningen får gästen innan, en saftig jävel.


Det är bostadsrätt.
Citera
2009-04-17, 22:47
  #6
Medlem
Dunder84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Relay
Jävla gnäll kan du inte städa själv om du så gärna vill ha lägenheten?

Hör det inte till sunt vanligt jävla förnuft att göra rent efter sig?
Citera
2009-04-17, 22:48
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Relay
Jävla gnäll kan du inte städa själv om du så gärna vill ha lägenheten?

jo för det är förbannat mysigt att rensa upp andras skit? idiot.
Citera
2009-04-17, 22:49
  #8
Medlem
Zherlocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Relay
Jävla gnäll kan du inte städa själv om du så gärna vill ha lägenheten?


Varför ska jag göra det när det är ett kontraktsbrott om säljaren inte gör det? Jag är gnällig ja. Så vad ska du nu tillägga?
Citera
2009-04-17, 22:53
  #9
Medlem
epost72s avatar
generelt så är ersättningen mycket låg om man städar själv mest tjänar man på om man tar in städbolag, men å andra sidan så måste någon styrka att det är illa städat.

Och i allmänhet är det bästa att städa själv och knyta näven i byxfickan svära och gorma hur jävligt det är osv....
Citera
2009-04-17, 22:54
  #10
Medlem
Relays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zherlock
Varför ska jag göra det när det är ett kontraktsbrott om säljaren inte gör det? Jag är gnällig ja. Så vad ska du nu tillägga?
Jag tog min lägenhet trots att inspektören hade invändningar mot städningen. Men jag accepterade och allt var frid och fröjd. AVslutade städningen själv. Är du så jävla lat att en lägenhet måste vara ren som en lyx suite innan du vill bo där? I dagens bostadsbristsverige får man fan inte vara för petig. Hade den sprungit runt råttor elle rkackerlackor då jäklar hade jag inte accepterat men lite fläckar på fönsterblecket, eller damm i hörnen eller på listerna NO BIG DEAL.
Citera
2009-04-17, 22:59
  #11
Medlem
Zherlocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
generelt så är ersättningen mycket låg om man städar själv mest tjänar man på om man tar in städbolag, men å andra sidan så måste någon styrka att det är illa städat.

Och i allmänhet är det bästa att städa själv och knyta näven i byxfickan svära och gorma hur jävligt det är osv....

Ja, det lutar nog åt att jag kommer göra så. Svära och gorma dvs.
Citera
2009-04-17, 23:01
  #12
Medlem
Zherlocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Relay
Jag tog min lägenhet trots att inspektören hade invändningar mot städningen. Men jag accepterade och allt var frid och fröjd. AVslutade städningen själv. Är du så jävla lat att en lägenhet måste vara ren som en lyx suite innan du vill bo där? I dagens bostadsbristsverige får man fan inte vara för petig. Hade den sprungit runt råttor elle rkackerlackor då jäklar hade jag inte accepterat men lite fläckar på fönsterblecket, eller damm i hörnen eller på listerna NO BIG DEAL.

Hur kan du vara så säker på att jag är lat och att det inte är så att det är äckligt i lägenheten?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback