Citat:
Ursprungligen postat av The-Rebel
nej du är mer blatte en vad du är svensk, du är inte vit och du är inte föd här och du har inte varit här största delen av dit liv, varför kan du inte se dig själv som en utlänning? jag förstår att du vill vara svensk vem vill inte det, men man kan inte bli det så lätt man måste födas som det.
mmm.. internsant, Jag själv känner mig som en svensk fast jag är inte så svenskt som de flesta svenskar som är födda i Sverige, men när jag åker utomlands så presenterar jag mig som en svensk, för det är passet som gäller när man är ute och resar, och när man träffar folk så brukar de fråga ''Where do you come from?'', så svarar jag ''Sweden'', det är där jag bor, där jag läser, och där jag boxar etc..
Det blir riktigt akward om jag berättar hela min och mina föräldrars historia som en svar för en sån fråga, som är kanske bara en converstation starter :P
Citat:
Ursprungligen postat av Lasermannen2009
Ja, sålänge du beter dig civiliserat.
kanske inte svaret för Hur eller varför räknas en individ som svensk, men jag förstår vad du menar.
Citat:
Ursprungligen postat av A-H
Jag skulle nog säga att: Allah äro vi svenskar. Men varför använda så simpla begrepp som svensk på våra kära medmänniskor(och apor förstås) varför inte se oss som världsmedborgare. Sen kan vi alla hålla handen och sjunga "we shall owercome".
haha ^^
Globalisation, Jag själv hatar stereotyping, rasism osv, jag är säker att många här är emot ditt förslag, för det finns några stycken här i forumet som tycker att att vara en svensk är bättre än att vara en individ från en tredje-världs etniskt folks grupp. De har inget bättre att vara stolta över eller att känna sig speciella förutom rasen.
Peace