2009-05-08, 08:58
Medlem
menvafans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DainBramaged
Haha, menar du på allvar?

Sorry to disapoint you, men vad fan ska detta här leda till? Vad är målet? Att förbjuda mig från att kalla mig svensk? Eller kommer ni kasta ut mig? I så fall var fan ska ni skicka mig?

You are not doing anything about ^^

skafa dig ett liv. På riktigt.

Det var ju faktiskt du själv som frågade, bli då inte upprörd när du får höra folks åsikt.

Självklart är du på pappret svensk men i mina ögon blir du aldrig svensk.
Citera
2009-05-08, 09:03
Medlem
Fascists avatar
Citat:
Sorry to disapoint you, men vad fan ska detta här leda till? Vad är målet? Att förbjuda mig från att kalla mig svensk? Eller kommer ni kasta ut mig? I så fall var fan ska ni skicka mig?

Det finns gott om arabiska soptippsländer att dumpa dig i. Bäst vore förstås om du gav dig härifrån självmant.
Citera
2009-05-08, 09:28
Medlem
Citat:
Hej på er,

Som rubriken säger, jag undrar om ni tycker att jag räknas som en svensk eller inte?

Lite backgrund om mig, Min pappa är svensk och min mamma är arab, jag är föd och har bott utomlands nästan hela mitt liv (~15 år), och totalt så har jag bott ~7 år i Sverige, inte i rad.

Sen jag föddes så hade jag en svensk pass, fick ingen annan nationalitet tills nu, när jag åker på semester till min mammas land så betalar jag visa och allt annat som en turist.

Och som ni kanske har märkt, mitt svenska är inte mitt mest utvecklat språk.

Räknas jag som svensk?
Känner du själv att platsar in och trivs du i svenskars närvaro.
Citera
2009-05-08, 18:11
Medlem
DainBramageds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fascist
Det finns gott om arabiska soptippsländer att dumpa dig i. Bäst vore förstås om du gav dig härifrån självmant.

Haha, keep on dreaming kids, keep on dreaming

fy fan va roligt det är med ett par nolifers som försöker på allvar slänga ut mig från mitt eget hemland, LOL ^^
Citera
2009-05-08, 18:44
Bannlyst
du är en rasförrädare som inte vill va en hel arab
Citera
2009-05-08, 18:53
Medlem
DainBramageds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fujin
du är en rasförrädare som inte vill va en hel arab

haha, jag är halv arab men de flesta araber anser mig som en icke arab, det är inte bara mitt beteende men mina åsikter också gör att jag blir inte accepterat i deras samhälle, om du lämnar islam så är det kört för dig i de flesta länder i mellan östern.

Ingen vill ha mig ^^
Citera
2009-05-08, 19:12
Medlem
Citat:
haha, jag är halv arab men de flesta araber anser mig som en icke arab, det är inte bara mitt beteende men mina åsikter också gör att jag blir inte accepterat i deras samhälle, om du lämnar islam så är det kört för dig i de flesta länder i mellan östern.

Ingen vill ha mig ^^
Vad sägs om att flytta till albanien eller någon annan sekulär soptipp?

De kan inte stoppa dig, men sure as hell you are going OUT OF HERE!
Citera
2009-05-08, 20:32
Medlem
talans avatar
Lär dig tala Svenska utan brytning och le och se glad ut så blir du accepterad
Citera
2009-05-09, 00:56
Medlem
vidrigjattes avatar
Citat:
Skäms inte ni för att skriva såna omogna inlägg? hur gamla är ni egentligen?

Som sagt, Jag är svensk och Sverige är mitt hemland, och desto argare ni blir när jag säger det desto roligare det blir för mig och säga det.

Don't like it, do something about it.

Take care my Swedish brothers and sisters

Tyck det du. Du kommer aldrig att accepteras som helt svensk. Så är det. Lev vidare i din illusion, det är ingen som bryr sig.
Citera
2009-05-09, 15:58
Medlem
talans avatar
Har inte läst igenom hela tråden, men är Ts från Iran?
Citera
2009-05-09, 18:27
Medlem
Nalin_Pekguls avatar
TS verkar lida av att inte bli accepterad som svensk, då han måste fråga "är jag svensk?" konstant för att sedan bli förbannad när folk säger nej.

Det är kanske bäst att bestämma sig först vilken definition som gäller.
  • Juridisk
  • Kulturell
  • Genetisk

Sedan är ju frågan ganska enkel att besvara. Den mittersta punkten kan man väl diskutera var gränsen går, även den genetiska men TS verkar som sagt inte vilja komma fram till något svar utan söker acceptans. Får han inte det så menar han att han är svensk ändå.

Definiera "svensk" först och då har du enkelt svaret på frågan.
Citera
2009-05-09, 18:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nalin_Pekgul
TS verkar lida av att inte bli accepterad som svensk, då han måste fråga "är jag svensk?" konstant för att sedan bli förbannad när folk säger nej.

Det är kanske bäst att bestämma sig först vilken definition som gäller.
  • Juridisk
  • Kulturell
  • Genetisk

Sedan är ju frågan ganska enkel att besvara. Den mittersta punkten kan man väl diskutera var gränsen går, även den genetiska men TS verkar som sagt inte vilja komma fram till något svar utan söker acceptans. Får han inte det så menar han att han är svensk ändå.

Definiera "svensk" först och då har du enkelt svaret på frågan.

Helt korrekt analys.

Väljer du en arabiska som mor till dina barn anser jag även dej och dina barn vara arabiska oavsett var du väljer att slå ner bopålarna.

Skulle du få en svensk mor till dina barn och växer upp här i Sverige
vilket lär vara osannolikt kan man i viss mån ompröva frågan.

Mitt svar är nej.
Senast redigerad av vinkel 2009-05-09 kl. 18:40.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in