Citat:
Ursprungligen postat av agentsarcasmo
Man får ha vilken religion man vill, men för att jag ska se personen som svensk måste den uppfylla de kraven.
Jag kan accesptera småskalig arbetskraftsinvandring, men dagens situation är ohållbar.
Och tro inte att min kravlista för att vara svensk är samma som för att få arbetskraftsinvandra eller bo här, den ser ut så här:
- Behärskar svenska språket någorlunda så att man förstår vad man säger
- Har en högre utbildning
- Har ej begått några brott
- Accepterar svensk kultur och svenska traditioner och försöker ej ställa krav på att de förändras
- Utövar ej sin religion eller sin kultur på allmän plats. (Ber inte i matkassor och dansar inte mongoliska danser på torgen)
Jag tror att du mycket väl kan uppfylla de kraven.
Ja du, tack för det, jag är väldigt tacksam för att du anser att jag uppfyller dina krav för att kunna bo i Sverige
Jag fattar vad du menar, men jag håller inte med, enligt mig så räcker det att man: kan bo i landet (kan språket, forstår kulturen och traditioner och mentalitet) passar in i samhället och känner sig hemma i Sverige, då är man svensk enligt mig.
Jag tror att det som du är emot är ett mång kulturligt Sverige, att invandrare håller sig till deras kulturer och traditioner fast det finns redan en kultur som funkar utmärkt i Sverige, Jag själv tycker att det är dumt att göra så, för man tappar hela poängen med kulturen, men är inte emot att folk har rättigheten att göra vad de vill så länge det som de gör är civiliserad.
I alla fal, tack för ditt svar!