Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-04-13, 12:20
  #1
Medlem
DaveMustaines avatar
Vilket band är bäst av dessa 2?

Megadeth vinner över Metallica för Megadeth gick aldrig Mainstream och fortsatte med grym musik även på 90-talet!

Sedan är Dave mustaine en förebild för alla gitarrister och han har en klockren´röst. Kanske t.o.m bättre på 90 talet än 80talet.
☻/
/▌
/ \
this is Megadeth copy and paste Megadeth and he will soon take over Metallica
__________________
Senast redigerad av DaveMustaine 2009-04-13 kl. 12:25.
Citera
2009-04-13, 12:24
  #2
Medlem
säger metallica varje dag i veckan

varför vet jag inte men är nog för att jag upptäckte farsans skivsamling som liten och hittade där ett metallica album som jag bad pappa sätta på och ja, sen dess har jag varit fast
Citera
2009-04-13, 12:40
  #3
Medlem
Telefonverkets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaveMustaine
Vilket band är bäst av dessa 2?

Megadeth vinner över Metallica för Megadeth gick aldrig Mainstream och fortsatte med grym musik även på 90-talet!

Sedan är Dave mustaine en förebild för alla gitarrister och han har en klockren´röst. Kanske t.o.m bättre på 90 talet än 80talet.
☻/
/▌
/ \
this is Megadeth copy and paste Megadeth and he will soon take over Metallica

Har du så dåligt PR-folk att du behöver skapa egna användare på forum för att kunna övertyga folk, Dave? ^^

Skämt åsido så är väl Megadeth ett habilt band med ett antal guldkorn. För övrigt är väl diskussionen lika gammal som Kill 'em all.
Citera
2009-04-13, 12:41
  #4
Medlem
wzbzs avatar
Tja Dave! Jag säger Megadeth därför att jag tycker att deras bästa låtar är bättre än Metallicas. Man har ju också förlorat lite respekt för Metallica genom åren. Lars och James är ju korthåriga vafan?

PS. Mustaine måste ju vara världens coolaste kille.
Citera
2009-04-13, 12:51
  #5
Medlem
Aquabots avatar
Går inte att säga att det ena bandet är bättre än det andra tycker jag, så pass olika. Båda banden har ju ett antal helgjutna plattor, Metallica med sina fyra första, Megadeth med sin andra, tredje och fjärde skiva. Sedan gick det utför, till en början långsamt men senare med en rasande fart för båda banden. Megadeth är råare, Metallica mer raffinerade, men som sagt kan jag inte säga att det ena bandet är bättre än det andra.
Citera
2009-04-13, 13:28
  #6
Medlem
McOwn3ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wzbz
Tja Dave! Jag säger Megadeth därför att jag tycker att deras bästa låtar är bättre än Metallicas. Man har ju också förlorat lite respekt för Metallica genom åren. Lars och James är ju korthåriga vafan?

PS. Mustaine måste ju vara världens coolaste kille.
musiken låter lika bra varken man har långt eller kort hår vafan!? håller inte med metallica är bättre
Citera
2009-04-13, 14:01
  #7
Medlem
Plutuss avatar
Typiskt att ett Megadethfan startar en sån här tråd. Det är väl bara att konstatera att Metallica nått större framgång. Smaken är som baken.
Citera
2009-04-13, 14:14
  #8
Medlem
TheInsanes avatar
Jag gillar Megadeth bättre. Ingen dålig platta även om det gått en del upp och ner. De producerar fortfarande bra musik som fungerar för mig. Tycker också att deras äldre grejer står sig bra.

Metallica har bra grejer också men jag tycker inte de har stått sig lika bra mot tidens tand. Sedan har det gått neråt från s/t som visserligen var bra men långt ifrån vad de var förr. Gillade Loadplattorna men de kunde lätt ha gjort en bra platta som nu istället blev två. St Anger är den sämsta skiva jag hört av ett etablerat hårdrocksband men death magnetic var bättre men den är olyssningsbar pga ljudet. Man kan också ifrågasätta flowet. Känns mest som riff staplade på varandra utan logisk anslutning.

Sedan förstör Lars amatörmässiga trumspel en hel del för Metallica tyvärr. Det är en aspekt jag inte riktigt kan bortse ifrån. Metalvärdens sämsta trummis skulle jag tro.
Citera
2009-04-13, 14:36
  #9
Medlem
N1riums avatar
Erm...

Fördelar Megadeth:
#Tyngsta riffen
#stannar på en riktigt tung nivå (Bortsett från Risk, som dom döpte eftersom det var en risk för dem att gå åt lite poppigare håll).

Nackdelar Megadeth:
#Dave suger på sång
#Ännu sämre live
#Byter medlemmar som andra byter underkläder.


Fördelar Metallica:
#Riktigt bra struktur på låtar
#Grym sångare
#Jävligt underbara live

Nackdelar Metallica:
#Lars borde gå i pension
#Gjort ett flertal skit album (Load, Reload & st. anger med undantag av vissa låtar)

Dave är inte bra på att sjunga imo
Citera
2009-04-13, 15:35
  #10
Medlem
Castlevanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N1rium
Dave är inte bra på att sjunga imo

Jag stör mig också på Daves sångröst. Tänk vad mycket Megadeth hade vunnit på att anlita en riktigt bra sångare.
Citera
2009-04-13, 15:42
  #11
Medlem
Beavis sjunger bättre än Dave
Synd på så bra musik.

Metallica #1
Citera
2009-04-13, 15:50
  #12
Medlem
N1riums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Castlevania
Jag stör mig också på Daves sångröst. Tänk vad mycket Megadeth hade vunnit på att anlita en riktigt bra sångare.

Det var ju inte meningen att Dave skulle sjunga från början. Dom sökte sångare ett bra tag innan Dave så "Fuck it I'm just gonna sing"... Megadeth's största misstag. Han är riktigt bra på gitarr det kan jag ge. Han är så ruskigt grym påa tt skriva men sjunga kunde han låtit någon annan göra. Då hade Megadeth toppat Metallica tror jag. Fast det skulle bli tight.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback