2009-06-25, 22:33
Medlem
Första antagningsbeskedet till HT-09.

...när brukar de komma? Jag blir nervös och otålig På studera.nu står det början/mitten av juli. Vad är mest troligt?
Citera
2009-06-25, 22:44
Medlem
13-16 juli
Citera
2009-06-25, 23:36
Medlem
vojnes avatar
Den 8 juli kommer VHS att köra urvalet. Den 9:e sker sedan kontroller och de släpper sedan resultatet när allt är kontrollerat, kanske runt lunchtid-tidig em.

Sedan brukar de de inte börja skicka ut mail förrän någon dag efter, och då i olika omgångar för att inte överbelasta servern.
Citera
2009-06-26, 07:33
Medlem
Caratacuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vojne
Den 8 juli kommer VHS att köra urvalet. Den 9:e sker sedan kontroller och de släpper sedan resultatet när allt är kontrollerat, kanske runt lunchtid-tidig em.

Sedan brukar de de inte börja skicka ut mail förrän någon dag efter, och då i olika omgångar för att inte överbelasta servern.

Släpper resultatet? Kommer det gå att leta reda på det själv på internet?
Citera
2009-06-26, 07:39
Medlem
Socratess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caratacus
Släpper resultatet? Kommer det gå att leta reda på det själv på internet?

Ja, genom att logga in på studera.nu.
Citera
2009-06-26, 07:48
Medlem
Caratacuss avatar
Underbart! Väntan nu förkortad med en vecka
Citera
2009-06-26, 08:00
Medlem
Socratess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vojne

Nu när Vojne "outat" datumen så kan jag bekräfta att det överensstämmer med de uppgifter jag har.
Vi får väl hoppas att inte alla sökande läser här och försöker logga in samtidigt, utan att några faktiskt väntar på sitt mail.
Annars brakar nog studera.nu ihop som det brukar göra runt sista anmälningsdag.

Men alla trogna stammisar här i Arbetsliv och studier förtjänar ett snabbt besked!
Citera
2009-06-26, 08:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Socrates
Nu när Vojne "outat" datumen så kan jag bekräfta att det överensstämmer med de uppgifter jag har.
Vi får väl hoppas att inte alla sökande läser här och försöker logga in samtidigt, utan att några faktiskt väntar på sitt mail.

Men alla trogna stammisar här i Arbetsliv och studier förtjänar ett snabbt besked!

Bytte inte studera.nu driftleverantör nyligen, just pga av alla krascher?
Citera
2009-06-26, 08:50
Medlem
Socratess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apansaban
Bytte inte studera.nu driftleverantör nyligen, just pga av alla krascher?

Vet ej.

Däremot så vet jag att de inför 15 april hade gjort en jäkla massa förberedelser för att systemet inte skulle krascha.
Och om endast de som gjorde sin anmälan sista dagen hade varit inloggade så hade systemet klarat det.
Det som gjorde att det (återigen) kraschade var alla personer som loggade in den 15 april utan att ändra något på sin anmälan.
Antar att det rör sig om personer som ville dubbelkolla att allt verkligen såg ok ut på anmälan.
Citera
2009-06-26, 10:28
Medlem
Citat:

Tror nästan det är lite för mycket att hoppas på att servern inte brakar samman för det har det väl i stort sett gjort varje år? Lite tradition av det hela, som att julbocken i gävle ska brinna!
Citera
2009-06-26, 10:34
Medlem
Socratess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Voine
Tror nästan det är lite för mycket att hoppas på att servern inte brakar samman för det har det väl i stort sett gjort varje år? Lite tradition av det hela, som att julbocken i gävle ska brinna!

Har det brakat ihop tidigare även vid publiceringen av urvalsresultaten?
Det har jag inget minne av, men har å andra sidan aldrig "hängt på låset" när resultaten publicerats.

Klart bockjävlen ska brinna!
Citera
2009-06-26, 10:37
Medlem
Citat:
Har det brakat ihop tidigare även vid publiceringen av urvalsresultaten?
Det har jag inget minne av, men har å andra sidan aldrig "hängt på låset" när resultaten publicerats.

Klart bockjävlen ska brinna!

Ja så som jag vill minnas så brakar studera.nu ihop varje år när urvalsresultaten finns tillgängliga på hemsidan. Eller är jag helt ute och snurrar nu? Det är så jag vill minnas det i alla fall!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in