2018-04-06, 16:20
Medlem
lighten-ups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soderguy
Hej,

Har ni fått er aktiveringskod för att bekrafta er identitet på antagning.se ?

https://i.imgur.com/CWEAQ38.png

Jag väntar på brevet sedan den 15 March.

Den ska skickas till folkbokföringsadressen. Du kanske ska kontakta Antagning.se och fråga om brevet skickats eller inte.
Citera
2018-04-07, 18:34
Medlem
Jag undrar lite kring internationella sökning av masterutbildningar (MASTERHT)

Min fråga är vad "urval 2" i internationella bemärkelsen betyder. I vanliga fall är urval två efter att man tackat ja/nej vid första urvalet och därmed uppdateras hur många som tackat ja - vilket resulterar i ett nytt besked under urval 2.

Internationella behöver man inte tacka ja, vilket ger mig frågan när är urval två? om man som antagen aldrig behöver bekräfta sin plats?

Anledningen till att jag är nyfiken är då jag vill veta när jag som senast får besked om jag blirivt antagen eller inte.

Hoppas jag är mer tydlig nu.
Citera
2018-04-08, 09:44
Medlem
elephantstones avatar
Jag behöver ladda upp betygsdokument, men ser ingen funktion för det på merit-fliken som de hänvisar till. Upplever någon samma sak?
Citera
2018-04-08, 10:39
Medlem
FromAnotherPlaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elephantstone
Jag behöver ladda upp betygsdokument, men ser ingen funktion för det på merit-fliken som de hänvisar till. Upplever någon samma sak?

Syns inte "Uppladdade dokument"---->"Ladda upp dokument" under "Mina meriter"?
Citera
2018-04-08, 11:02
Medlem
elephantstones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FromAnotherPlace
Syns inte "Uppladdade dokument"---->"Ladda upp dokument" under "Mina meriter"?

Dessvärre inte ...

Men jag får skylla mig själv som är sent ute. Har mailat ansvariga om problemet och hoppas de kan återkoppla fort. Den enda infon jag kan se är följande:

Citat:
Inga meriter finns registrerade
Finns inte dina betyg och meriter här? Det kan bero på att:

- dina betyg inte har hämtats automatiskt än
- vi inte har hunnit registrera de papper som du har laddat upp eller skickat in
- du inte har laddat upp eller skickat in några papper.

Läs mer om vilka papper du kan behöva ladda upp eller skicka in och vilka betyg som hämtas automatiskt på sidan Ladda upp rätt papper.
Citera
2018-04-08, 20:36
Medlem
Citat:
Dessvärre inte ...

Men jag får skylla mig själv som är sent ute. Har mailat ansvariga om problemet och hoppas de kan återkoppla fort. Den enda infon jag kan se är följande:

Sista kompletteringsdag är typ 20e Juni eller något. Sök kurser som vanligt nu direkt och fixa betygen senare.
Citera
2018-04-08, 21:55
Medlem
elephantstones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chenille
Sista kompletteringsdag är typ 20e Juni eller något. Sök kurser som vanligt nu direkt och fixa betygen senare.

Gäller det även program? Ursäkta min brist på kunskap gällande ämnet, men jag har aldrig tidigare gjort anspråk på högskolestudier.
Citera
2018-04-08, 21:58
Medlem
Citat:
Gäller det även program? Ursäkta min brist på kunskap gällande ämnet, men jag har aldrig tidigare gjort anspråk på högskolestudier.

Det gäller program, sök nu, nu, nu och dundra upp betygen i Juni. Det är utformat på det här sättet så att dom som tar gymnasieexamen i år ska kunna börja plugga till hösten.
Citera
2018-04-09, 07:59
Medlem
elephantstones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chenille
Det gäller program, sök nu, nu, nu och dundra upp betygen i Juni. Det är utformat på det här sättet så att dom som tar gymnasieexamen i år ska kunna börja plugga till hösten.

Tack! Vilken lättnad. Jag uppskattar din hjälp!
Citera
2018-04-09, 10:10
Medlem
elephantstones avatar
Kan nu i efterhand tillägga att det blev möjligt att ladda upp betygsdokument direkt efter att jag gjorde anspråk på utbildningar.
Citera
2018-04-09, 16:33
Medlem
Ligger sidan nere för er med?
Citera
2018-04-09, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Johnmpersson
Ligger sidan nere för er med?
Japp. Samma här. Skulle precis fråga samma sak.

Edit: Japp, den är nere för underhåll till senast 20.00.
https://twitter.com/antagningse/status/983369573687877632
Senast redigerad av HurrHurr 2018-04-09 kl. 18:24.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in