2017-07-23, 20:05
Medlem
symphonysimbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tikkie
Har ingen som helst aning faktiskt. Men jag vet att på GU kan man se listor på sökanden och intagna från året innan. Som exempel: Jag sökte till ett program till hösten- kollade statistik för HT 16 (8 sökanden, 8 antagna).

Om Karlstad har liknande system så kanske det ger en fingervisning?

Kollade precis statistik för sen anmälningar men programmet jag har sökt finns inte registrerat. Så jag antar att det är ett nytt program.
Citera
2017-07-24, 10:53
Medlem
symphonysimbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av symphonysimba
Kollade precis statistik för sen anmälningar men programmet jag har sökt finns inte registrerat. Så jag antar att det är ett nytt program.

Jag ringde precis antagningen på Karlstad universitet och personen jag pratade med sa först att de inte visste i huvudtaget hur många de tar in på programmet och att det inte går att spekulera hur hög chans med sen anmälan kan komma in (vilket jag förstår). Tycker bara det är konstigt att de som jobbar på antagningen inte har någon aning om hur många personer de tar in på ett program?!

Personen gick sen iväg och pratade med en kollega, sen kom hen tillbaka och sa att hen kunde kolla någonting som kallas för "planeringsantal" och det var 25 stycken. Vilket jag tycker låter lite för ett program på distans. Sen anmälan är ju fortfarande öppen, och har varit det ett tag, så jag tänker att de inte fått in tillräckligt med sökande ändå. Så jag hoppas på att komma in forfarande. Blev bara konfunderad att antagningen inte vet hur många som antas...
Citera
2017-07-28, 17:33
Medlem
Har ansökt om uppskjuten studiestart, men var tvungen att komplettera med ett dokument. Hur länge kan man tacka nej till studieplatsen? Spelar det någon roll om jag tackar ja eller nej på antagning.se?

Personen jag mejlade med gav inget svar på detta, och gissningsvis har väl personalen stämplat ur nu...
Citera
2017-07-29, 06:53
Bannlyst
När kommer resultaten för urval 2? Så man vet ifall man kommit in eller inte?
Citera
2017-07-29, 08:15
Medlem
nihilverums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rlioar
När kommer resultaten för urval 2? Så man vet ifall man kommit in eller inte?

Som framgår på antagning.se så kommer resultatet för urval 2 nästa vecka, den 3 augusti. Specifik tid på dagen är lite flytande, men det handlar om någon gång under vanlig kontorstid.
Citera
2017-07-29, 23:42
Medlem
Quiatos avatar
Hur kommer det sig att 4057 stycken har sökt beteendevetenskapligt program på högskolan Kristianstad, som tjugonde mest sökta program detta år? Känns aningen malplacerat bland jurist, läkar, ekonomie & psykologprogrammen i topplistan.
Citera
2017-07-29, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quiato
Hur kommer det sig att 4057 stycken har sökt beteendevetenskapligt program på högskolan Kristianstad, som tjugonde mest sökta program detta år? Känns aningen malplacerat bland jurist, läkar, ekonomie & psykologprogrammen i topplistan.

Vart hittar man denna listan?
Citera
2017-07-30, 08:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av begsjp
Vart hittar man denna listan?
https://statistik.uhr.se

Sortera efter antal sökande.
Citera
2017-07-31, 12:29
Medlem
Varför står det inte att urval pågår? Sista svarsdagen var ju den 28/7, inför urval 2. Det står bara "Antagningsbesked - För sent att svara eller ändra ditt svar". Och det är bara första urvalets antagningsbesked som visas. När kör dem andra urvalet? Vi ska ju få reda på resultatet på torsdag.
Citera
2017-07-31, 16:31
Medlem
vojnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rsk91
Varför står det inte att urval pågår? Sista svarsdagen var ju den 28/7, inför urval 2. Det står bara "Antagningsbesked - För sent att svara eller ändra ditt svar". Och det är bara första urvalets antagningsbesked som visas. När kör dem andra urvalet? Vi ska ju få reda på resultatet på torsdag.

Tidplanen är ungefär så här:
måndag: lokala (dvs på de olika lärosätena) verifieringar *före* urval
tisdag: urvalet körs
onsdag: lokala (dvs på de olika lärosätena) verifieringar *efter* urval
torsdag: resultatet släpps (om inget väldigt allvarligt gått fel)

Jag gissar att det kommer att stå "Urval pågår" från att det börjar tills att man släpper resultatet på torsdag.
Citera
2017-07-31, 19:24
Bannlyst
Paniken som uppstår när man inser att man har tackat ja till en distansutbildning Vilket jävla misstag! Får man inte va med på nollning och grejer då? Har slängt in en sen anmälan, men har inga förhoppningar direkt. Jävla klantarsel!
Citera
2017-07-31, 20:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Stukatj
Paniken som uppstår när man inser att man har tackat ja till en distansutbildning Vilket jävla misstag! Får man inte va med på nollning och grejer då? Har slängt in en sen anmälan, men har inga förhoppningar direkt. Jävla klantarsel!
Vilken utbildning är det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in