2016-12-02, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RowMoot
Det är klart att du får läsa de kurserna, men i så fall får det bli som utökade. Du kan inte ersätta de kurser du redan fått betyg i och som inte lästes som utökade med nya.

Okej. Om jag läser de nya kurserna och de läggs till som utökade, ligger de då till grund för mitt jämförelsetal?

På studentum.se står det "Att tilläggskomplettera innebär att du läser helt nya kurser för att försöka höja ditt jämförelsetal. Om betyget du får i en ny kurs höjer ditt jämförelsetal räknas det in, annars inte." Se http://www.studentum.se/komvux/ och läs under rubriken tilläggskomplettering.
Senast redigerad av Maxup 2016-12-02 kl. 00:53.
Citera
2016-12-02, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anbers
Antagning.se är så jävla kassa och otydliga. Har jag fattat rätt i att om jag stryker utbildningar jag sökt till så blir det inte sen anmälan till de andra utbildningarna jag sökt till som låg under de strukna? Jag lägger alltså inte till någon utbildning till min anmälan och den anmälan jag skickat in var i tid.

de kan ju inte förklara precis allt heller (precis som mitt favoritexempel med att man inte kan förklara exakt allt man inte ska göra med det smör man ska använda till bakning). det är rätt självklart att den anmälan du redan har skickat in är inskickad, och att den enda effekten av att du stryker något är att detta något stryks. det framkommer också med all tydlighet i deras instruktioner om hur man ansöker.

när det gäller allt i livet är det mycket enklare att börja med att tänka: vad verkar rimligast? oftast verkar folk tyvärr börja ifrån andra änden. det är så en foliehatt skapas.
Citera
2016-12-03, 00:38
Medlem
Anberss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akademian
de kan ju inte förklara precis allt heller (precis som mitt favoritexempel med att man inte kan förklara exakt allt man inte ska göra med det smör man ska använda till bakning). det är rätt självklart att den anmälan du redan har skickat in är inskickad, och att den enda effekten av att du stryker något är att detta något stryks. det framkommer också med all tydlighet i deras instruktioner om hur man ansöker.

när det gäller allt i livet är det mycket enklare att börja med att tänka: vad verkar rimligast? oftast verkar folk tyvärr börja ifrån andra änden. det är så en foliehatt skapas.
Ja alltså att jag ställer frågan här innebär inte att jag saknar förmågan att tänka ut vad som är rimligast. Jag frågade för att vara helt säker. Är verkligen inte någon foliehatt och det är rätt långsökt att dra sådana slutsatser om en person bara för att den ställer en till synes dum fråga.
Citera
2016-12-06, 20:21
Bannlyst
Nu har urvalet startat. Vi hoppas på lilla julafton på torsdag kära flashbackare.
Citera
2016-12-06, 22:05
Medlem
Vilken tid brukar de oftast släppa beskedet? Står eftermiddag men det är ett rätt så stort spann i min mening
Citera
2016-12-07, 07:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HelloDarling
Vilken tid brukar de oftast släppa beskedet? Står eftermiddag men det är ett rätt så stort spann i min mening

Runt 11 förförra året och lite efter kl 10 nu senast i juli.
Så räkna med besked någon gång runt 10-12.
Citera
2016-12-08, 10:33
Medlem
Antagning ute!
Citera
2016-12-08, 10:36
Medlem
När dyker statistiken upp?
Citera
2016-12-08, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Riven-Ost

14:30 var det sist.
Citera
2016-12-08, 11:03
Medlem
Härligt att det kom upp lite tidigare, kom in på min ansökan.
Citera
2016-12-08, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Riven-Ost

Uppe nu för Linköping.
Citera
2016-12-08, 11:17
Medlem
Statistiken uppe
Citera