2014-07-08, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wireman
Skumt.

Jag fick panik sista ansökningsdag och ringde. Då sa dom samma sak. Skickade senare in papprena runt 10 juni och visst blev jag behörig. De som arbetar på antagningsservice hanterar sällan sådana ärenden och gör därför en godtycklig tolkning av informationen på antagning.se.

Nu kanske du ska få din kompetens prövad på annat vis!?

I mitt fall behövde jag inte ens skicka in papprena om reell kompetens, arbetsintyg räckte.

Jag vet inte vad som hände, det verkar iaf som att jag blev behörig tillslut även om det inte är bekräftat. Men om jag inte hade ringt och hört efter så hade jag nog suttit här utan någon behörighet...

Jag skickade in arbetsgivarintyg och papper för att ansöka om reell-kompetens i slutet av maj och som sagt ändrades statusen från "Obehörig" till "Handläggning pågår" efter några dagar så jag tog för givet att allt var som det skulle. Jag har godkänt eller bättre i alla kurser som krävs och 3 års arbetslivserfarenhet efter 19 års ålder (eller vad det nu var) så det enda det kan fallera på är att jag skickade in mina papper försent.
Citera
2014-07-09, 02:00
Avslutad
http://gul.gu.se/public/pp/public_courses/course40069/published/1341388602143/resourceId/19484868/content/TY1011%20kursplan.pdf

går ej att finna här längre. Erbjuder GU inte längre förberedande kurser i tyska?
Citera
2014-07-09, 11:43
Medlem
Kan någon förklara vad som menas med första och andra antagningsbeskedet? Om jag får ett besked om att jag är antagen nu 11 juli och tackar ja till platsen, är jag garanterad en plats då? Vad är det andra beskedet till för?
Citera
2014-07-09, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borstbindare
Kan någon förklara vad som menas med första och andra antagningsbeskedet? Om jag får ett besked om att jag är antagen nu 11 juli och tackar ja till platsen, är jag garanterad en plats då? Vad är det andra beskedet till för?

https://www.antagning.se/sv/Hur-du-anmaler-dig-och-haller-koll/Svara-sa-har/
Citera
2014-07-09, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wireman
https://www.antagning.se/sv/Hur-du-anmaler-dig-och-haller-koll/Svara-sa-har/

Har läst detta. Som jag förstår det handlar det andra urvalet bara om de som har några ändringar i sin ansökan på grund av att man inte kommit in och tackat ja till sitt förstahandsval. Så om jag har blivit antagen och tackat ja i det första urvalet, är jag garanterad en plats?
Citera
2014-07-09, 12:30
Medlem
Citat:
Har läst detta. Som jag förstår det handlar det andra urvalet bara om de som har några ändringar i sin ansökan på grund av att man inte kommit in och tackat ja till sitt förstahandsval. Så om jag har blivit antagen och tackat ja i det första urvalet, är jag garanterad en plats?

Japp.
Citera
2014-07-09, 12:52
Medlem
Ostronsoppas avatar
Citat:

Om det inte är så att jag har missuppfattat allting så ja, blir du antagen i första urvalet är du antagen. Andra urvalet är reserver och där kan du bli antagen om du inte har blivit antagen i första urvalet. Om någon hoppat av så klart.

ÄNDRING: Har själv en fråga. Det står att man behöver ha bekräftat sin identitet via aktiveringskoden på antagning.se för att se antagningsbeskedet. Detta ska man göra i en ruta eller länk där det står "Bekräfta din identitet". Skapade mitt konto för fem miljoner år sedan och har inget minne av huruvida jag har använt en aktiveringskod eller inte. Men jag kan inte hitta någon notis eller länk eller ruta av något slag som uppmanar mig att "Bekräfta min identitet" på något ställe som har med mitt konto att göra (mina sidor, min profil,etc) vilket borde betyda att jag gjort detta när jag skapade kontot, eller hur? Är rätt säker på att det är så men om någon vänlig själ kommer ihåg var man hittar "bekräfta din identitet" länken så att jag kan kolla att den ej existerar för mig skulle det vara trevligt.
Senast redigerad av Ostronsoppa 2014-07-09 kl. 12:59.
Citera
2014-07-09, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ostronsoppa
jag kan inte hitta någon notis eller länk eller ruta av något slag som uppmanar mig att "Bekräfta min identitet" på något ställe som har med mitt konto att göra (mina sidor, min profil,etc) vilket borde betyda att jag gjort detta när jag skapade kontot, eller hur? Är rätt säker på att det är så men om någon vänlig själ kommer ihåg var man hittar "bekräfta din identitet" länken så att jag kan kolla att den ej existerar för mig skulle det vara trevligt.

När jag skapade mitt konto i våras fick jag detta mejl:

Citat:
Inom några dagar skickar vi en aktiveringskod till din folkbokföringsadress. Med den ska du bekräfta din identitet när du loggar in första gången. När du har gjort det kan du följa din anmälan, kontrollera dina meriter och ändra uppgifterna i din profil. Du kommer också att kunna svara på antagningsbeskedet.

Som jag minns kunde jag alltså inte se mina meriter när jag inte hade bekräftat. Kan du göra det har du troligen bekräftat ditt konto.
Citera
2014-07-09, 14:16
Medlem
Ostronsoppas avatar
Citat:
När jag skapade mitt konto i våras fick jag detta mejl:

Som jag minns kunde jag alltså inte se mina meriter när jag inte hade bekräftat. Kan du göra det har du troligen bekräftat ditt konto.

Japp, kan se mina meriter och kunde fram till det låstes idag p.g.a urval ändra min anmälan. Borde alltså inte vara något bekymmer. Tack för hjälpen.
Citera
2014-07-09, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eXtremo
Jo, det fungerar. Det står explicit på antagning.se om du ids läsa.

Letade en stund men ledsnade. Tack för svar.
Citera
2014-07-10, 21:18
Medlem
När får man reda på om man kommit in?

Edit: Såg nu att man får reda på det imorgon
Citera
2014-07-10, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tolgen
När får man reda på om man kommit in?

Edit: Såg nu att man får reda på det imorgon