Citat:
Ursprungligen postat av
borstbindare
Kan någon förklara vad som menas med första och andra antagningsbeskedet? Om jag får ett besked om att jag är antagen nu 11 juli och tackar ja till platsen, är jag garanterad en plats då? Vad är det andra beskedet till för?
Om det inte är så att jag har missuppfattat allting så ja, blir du antagen i första urvalet är du antagen. Andra urvalet är reserver och där kan du bli antagen om du inte har blivit antagen i första urvalet. Om någon hoppat av så klart.
ÄNDRING: Har själv en fråga. Det står att man behöver ha bekräftat sin identitet via aktiveringskoden på antagning.se för att se antagningsbeskedet. Detta ska man göra i en ruta eller länk där det står "Bekräfta din identitet". Skapade mitt konto för fem miljoner år sedan och har inget minne av huruvida jag har använt en aktiveringskod eller inte. Men jag kan inte hitta någon notis eller länk eller ruta av något slag som uppmanar mig att "Bekräfta min identitet" på något ställe som har med mitt konto att göra (mina sidor, min profil,etc) vilket borde betyda att jag gjort detta när jag skapade kontot, eller hur? Är rätt säker på att det är så men om någon vänlig själ kommer ihåg var man hittar "bekräfta din identitet" länken så att jag kan kolla att den ej existerar för mig skulle det vara trevligt.