Citat:
Ursprungligen postat av slage
Vad menar du med att hamna efter? Känner du inte folk som går andra året och du inte heller har poängen från första året förstår jag inte vem du skulle hamna efter. Folk som är födda samma år som du? Det finns ingen anledning att söka år 2 om du inte har poängen från år 1(i mina ögon)
Edit: förtydligande
Hittills har jag tagit alla poäng man kan på min nuvarande linje, inte missat något. Men börjar jag i ettan på den andra linjen till hösten antar jag att det blir svårt/omöjligt att ta examen då jag först planerat? Tar jag examen ett år efter jag först tänkt missar jag ett helt års inkomst.
Citat:
Ursprungligen postat av mika123
Du lär väl hamna i tvåan vare sig du vill eller inte? Du lär ju tillgodoräkna dig så många kurser du kan? Det är bara att fråga angående nollningen så kommer du säkert få vara med oavsett hur du kom in eller vilken årskurs du börjar på. Om du är lite social så lär pluggkompisar inte vara något problem.
Det är bara endimensionell analys som både linjerna läser som samma i ettan, resten är helt skilda kurser. Så i så fall hamnar jag i ettan på den nya linjen, läser med min nya klass, men glassar (eller läser kommande kurser) när de läser matten.
Att skaffa sig polare lär inte vara något problem, men om jag hoppar in i en klass där jag inte känner någon & där de inte har övningar/labbar känns det svårt att få igång nåt socialt. Att lägga en "tjena" till någon mitt i en föreläsning som i sin tur kommer leda till kompishäng känns klurigt, eller har jag fel?