2011-08-01, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av framstjart
Du är nog inte ensam om att vara nojig!

Hade redan tackat ja en gång! Kände mig dock tvungen att tycka på svara knappen igen bara för att få ett nytt mejl. Känner mig ganska säker att allt gått rätt till nu.

Hoppade över att svara på Prio.1 där jag stod som reserv. Tackade ja till Prio.2 där jag kommit in.

Har iaf ett mejl som jag fick nyss där det står:

Du har tackat Ja till följande utbildningar:

2. KTH-32109 - Civilingenjörsutb i maskinteknik 300.0hp,
Utbildningsprogram, Kungl. Tekniska högskolan, Poängbidrag 30.0, Antagen

Vad är "poängbidrag"?
Citera
2011-08-01, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarrieFisher
Vad är "poängbidrag"?
Antar att det är antal poäng som programmet innefattar under höstterminen.
Citera
2011-08-01, 00:09
Medlem
NovaStrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av framstjart
Du är nog inte ensam om att vara nojig!

LOL, Kikade igenom min inbox, jag har 15(!) svarsmejl från studera, så jävla nojig, tänk om det blir en bug?

PANIK
Citera
2011-08-01, 00:15
Medlem
vojnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarrieFisher
Vad är "poängbidrag"?

Poängbidrag är (något förenklat) den delen av kursen eller programmet som går kommande termin.

Man kan ju normalt sett antas max till 45 hp, men i det aktuella fallet var det ett program på 300 hp. Poängbidraget är då 30 hp, vilket alltså är poängen som läses första terminen på programmet.

Lite exempel:
En kurs på 30 hp som läses på halvfart över två terminer får poängbidrag = 15 hp
Ett program på 120 hp (=fyra terminer) som läses på helfart får poängbidrag = 30 hp.

Du kan då bli antagen till båda dessa alternativ samma termin, men inte två alternativ som vart och ett har poängbidrag = 30 hp.

Går kursen (eller programmet, men det är inte vidare troligt) över bara en termin är poängbidrag = kursens poäng.

Poängbidraget används nog enbart i antagningssystemet, så det är inte så vanligt som begrepp.
Citera
2011-08-01, 00:58
Medlem
Socratess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vojne

Poängbidraget används nog enbart i antagningssystemet, så det är inte så vanligt som begrepp.

And that's the way the cookie crumbles!
Om alla berörda läser den posten så sparar vi ca 50 inlägg efter att resultaten av urval 2 publiceras.

OffT. Long time no see Vojne,
Citera
2011-08-01, 01:21
Medlem
hakkemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NovaStram
LOL, Kikade igenom min inbox, jag har 15(!) svarsmejl från studera, så jävla nojig, tänk om det blir en bug?

PANIK
Fan, nu stressade du upp mig! Har bara ett svarsmelj och det är säkert något fel med det!!!
Citera
2011-08-01, 01:40
Medlem
Kosmios avatar
Jag har gjort en sen anmälan till tre program. Den första har inte handlagts än och den andra och tredje är jag antagen som reserv. Har tackat JA till prio 2 och 3. Men vill helst komma in på nr 2.
Hur stor chans är att jag verkligen kommer in?

Urval Ant i UG
Res 21 0

Grafisk design och Webbutveckling
120hp, Dagtid, Helfart (100%)
Utbildningsprogram
Normal undervisning
Högskolan i Jönköping,
Jönköping
Grundnivå

Obs! Alternativet är sökt efter sista anmälningsdag!

Urval Ant i UG
Res 30 0

Grafisk produktionsledare med inriktning digitalt tryck
120hp, Blandade tider, Helfart (100%)
Utbildningsprogram
Distans
Mittuniversitetet,
Örnsköldsvik
Grundnivå
Citera
2011-08-01, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kosmio
Jag har gjort en sen anmälan till tre program. Den första har inte handlagts än och den andra och tredje är jag antagen som reserv. Har tackat JA till prio 2 och 3. Men vill helst komma in på nr 2.
Hur stor chans är att jag verkligen kommer in?

Urval Ant i UG
Res 21 0

Grafisk design och Webbutveckling
120hp, Dagtid, Helfart (100%)
Utbildningsprogram
Normal undervisning
Högskolan i Jönköping,
Jönköping
Grundnivå

Obs! Alternativet är sökt efter sista anmälningsdag!

Urval Ant i UG
Res 30 0

Grafisk produktionsledare med inriktning digitalt tryck
120hp, Blandade tider, Helfart (100%)
Utbildningsprogram
Distans
Mittuniversitetet,
Örnsköldsvik
Grundnivå

Inte särskilt stor skulle jag säga, men det kan ju gå.

Om det är tryck du vill lära dig om och arbeta i den branschen så finns det en treårig utbildning på högskolan dalarna som heter Grafisk Teknologi. Den kanske skulle passa dig. Det brukar inte bli fullt, så där kan dom garanterat ta in dig sent.

Kräver dock att du läst Ma D och Fy B tror jag. Och att du är beredd att flytta till Borlänge...
Citera
2011-08-01, 11:39
Medlem
Kosmios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tumvante
Inte särskilt stor skulle jag säga, men det kan ju gå.

Om det är tryck du vill lära dig om och arbeta i den branschen så finns det en treårig utbildning på högskolan dalarna som heter Grafisk Teknologi. Den kanske skulle passa dig. Det brukar inte bli fullt, så där kan dom garanterat ta in dig sent.

Kräver dock att du läst Ma D och Fy B tror jag. Och att du är beredd att flytta till Borlänge...

Jag har ju bara Ma B och ingen Fy B utan bara Naturvetenskap A
Citera
2011-08-01, 12:16
Medlem
Varför kan jag inte byta min turordning? Vilket datum är urval 2, och vid vilken tidpukt?
Citera
2011-08-01, 12:32
Medlem
Hej!

Finns det ingen sida i Sverige (som det går i Norge & Danmark) där man kan se vilka studier som fortfarande har lediga plattser? (tex: http://www.samordnaopptak.no/studier/restetorg och http://www.kot.dk/KOT/ledigePladser.html)
Citera
2011-08-01, 13:50
Medlem
GalenKo.GladLaxs avatar
Det har gått mer än två veckor sedan jag svarade "ja" på min antagning till universitet. Har dock än så länge inte fått något brev hemskickat. Börjar nojja över detta då det bara är tre veckor kvar
Är det dags att ringa universitet och fråga vad de gjort med mitt brev??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in