2009-05-06, 12:20
Medlem
r0g3rs avatar
jag skickade in mina betyg den 14/4 o det har inte kommit upp än
Citera
2009-05-06, 15:43
Medlem
Jag har varit i kontakt med VHS flera gånger angående ett betyg jag skickade in den 15/3, som fortfarande inte registrerats. Dom har däremot fått det, och det kan ni se under "Handlingar mottagna - datum".
Man får ha is i magen helt enkelt, se till att dom har fått in det, sedan får man bara vänta. Väldigt många sökande i år.
Citera
2009-05-07, 03:18
Medlem
Murrvins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ullie
Ja, jag blev lite nervös Jag har ett betyg med en stämpel som det står Fotokopia, vars äkthet bestyrkes och någons namnteckning. Funkar denna att skicka in?

Är det bara det som behövs då?
Jag har tänkt att skicka in mina betyg så snart som möjligt och har nu kopierat dom och skrivit mitt personnummer på alla kopior. Så är det det här med vidimering..

Kan man bara ta helt vanliga kopior med kopiator, och sen be tex morsan att skriva under på att äktheten bestyrkes och så är det klart? Antar att den där stämpeln inte behövs.
Citera
2009-05-07, 09:36
Medlem
Socratess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Murrvin
Jag har tänkt att skicka in mina betyg så snart som möjligt och har nu kopierat dom och skrivit mitt personnummer på alla kopior. Så är det det här med vidimering..

Kan man bara ta helt vanliga kopior med kopiator, och sen be tex morsan att skriva under på att äktheten bestyrkes och så är det klart? Antar att den där stämpeln inte behövs.

Det funkar bra.
Underskrift, namnförtydligande och telefonnummer skall mamma krita dit.
Om man följer instruktionerna på studera.nu så skall två personer vidimera kopiorna.
Citera
2009-05-07, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av r0g3r
jag skickade in mina betyg den 14/4 o det har inte kommit upp än

Lugn det kommer. Jag fick vänta över en månad. Jag klagade hos Socrates flera ggr och han fick agera tröstande axel!

Men det kommer komma upp. Jag har ingen aning om vilken turordning dom kör med, för jag vet folk som skickade in efter mig och fick upp sina betyg mycket snabbare än jag. Men det kommer komma, så länge dom är i systemet så är allt okej!
Citera
2009-05-07, 10:21
Medlem
Fråga:

Läser just nu på komvux. Till utbildningen jag ska söka sen krävs att jag läser upp till Matte D.

Om jag skulle ha, säg, ett VG i Ma B som jag behöver plocka bort ur mitt framtida slutbetyg och ersätta med ett högre, är det möjligt att läsa 2550 poäng, och inte ha med Ma B i slutbetyget trots att det krävs för den särskilda behörigheten?

Luddigt formulerat, men jag tror att ni förstår.
Citera
2009-05-07, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Voine
Lugn det kommer. Jag fick vänta över en månad. Jag klagade hos Socrates flera ggr och han fick agera tröstande axel!

Men det kommer komma upp. Jag har ingen aning om vilken turordning dom kör med, för jag vet folk som skickade in efter mig och fick upp sina betyg mycket snabbare än jag. Men det kommer komma, så länge dom är i systemet så är allt okej!

Jag håller på att få frispel ;P Skickade in mina betyg för över en månad sen, och mina visas fortfarande inte. Men det står att handlingarna är mottagna, så allt ska ju vara okej, som du säger. Dock stör det mig ändå >.<
Citera
2009-05-07, 14:06
Medlem
Socratess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greken1234
Ser att urvalet till Master HT09 körs/förbereds atm o_O.

Någon mer som sitter och väntar på det?

Nu är resultatet publicerat på studera.nu
Citera
2009-05-07, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fluffie
Jag håller på att få frispel ;P Skickade in mina betyg för över en månad sen, och mina visas fortfarande inte. Men det står att handlingarna är mottagna, så allt ska ju vara okej, som du säger. Dock stör det mig ändå >.<

He he, det störde mig otroligt mycket också att mina inskickade papper inte blev uppladdade. Speciellt med tanke på att andra personer som skickade in det efter mig, i vissa fall flera veckor efter mig fick upp dom bra mycket fortare än mig. Så jag vet hur det är, dock så kommer dom komma upp!
Citera
2009-05-07, 17:46
Medlem
Hej Kanins avatar
Fick mail idag om att anmälan till högskola är behandlad. Betyder detta att det är för sent att stryka eller lägga till val?
Citera
2009-05-07, 17:57
Medlem
greken1234s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Socrates
Nu är resultatet publicerat på studera.nu
Såg det, jag kom in på mitt förstaval!

Dock har jag senaste tiden gått runt och hoppats på att jag skulle bli antagen på mitt andraval istället. Aja jag får se hur jag gör, har inte hunnit bestämma mig än.

Hur gick det själv?
Citera
2009-05-07, 18:17
Medlem
Socratess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greken1234
Såg det, jag kom in på mitt förstaval!

Dock har jag senaste tiden gått runt och hoppats på att jag skulle bli antagen på mitt andraval istället. Aja jag får se hur jag gör, har inte hunnit bestämma mig än.

Hur gick det själv?

Obehörig på det särskilda behörighetskravet...

Var iofs hyfsat säker på att det skulle bli så, har inte 90 hp inom rätt ämne.
Hade ju tänkt tacka nej ändå eftersom jag inte har tid att gå Masterutbildning nu.
Men nu vet jag iaf att jag får välja någon annan Masterutbildning när det är dags "på riktigt".

Grattis!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in