2012-07-01, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MoldyPeaches
Det står att det publiceras 13.00
Tror dig men vill ändå ha det bekräftat på pränt så källa? Ska åka tåg då så kanske man ska betala för SJs internetuppkoppling.
Citera
2012-07-01, 23:30
Medlem
MoldyPeachess avatar
https://www.antagning.se/sv/Kalender/Juli/Antagningsbesked-med-svarskrav/

Men om det verkligen blir så kan jag inte svara på
Citera
2012-07-01, 23:44
Medlem
Hur fungerar det egentligen med betygsurval om man har en fullständig gymnasieutbildning samt betyg på gymnasiala kurser från komvux? Vägs de gymnasiala betygen samman i betygsurvalet?
Citera
2012-07-01, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av irm
Hur fungerar det egentligen med betygsurval om man har en fullständig gymnasieutbildning samt betyg på gymnasiala kurser från komvux? Vägs de gymnasiala betygen samman i betygsurvalet?
Snittet utan komplettering söker du med i BI.
Snittet med komplettering söker du i med BII.

Dvs du söker i två kvoter.
Citera
2012-07-02, 00:49
Medlem
d01shs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mark.knopfler
Snittet utan komplettering söker du med i BI.
Snittet med komplettering söker du i med BII.

Dvs du söker i två kvoter.
Såtillvida du är behörig utan kompletteringen. I det fall du vore obehörig utan kompletteringen söker du endast i BII-gruppen.
Citera
2012-07-02, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av d01sh
Såtillvida du är behörig utan kompletteringen. I det fall du vore obehörig utan kompletteringen söker du endast i BII-gruppen.
Stämmer, missade det. Bra du la till det.
Citera
2012-07-02, 10:53
Medlem
Förra året visades resultatet från urvalet en dag före utsatt tid. Deras tanke om den 12:e kl 13 är bara hypotetiskt.
Citera
2012-07-02, 11:21
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av facit88
Förra året visades resultatet från urvalet en dag före utsatt tid. Deras tanke om den 12:e kl 13 är bara hypotetiskt.
Preliminär, heter det.

2010 kom beskedet i brevlådan tre dagar före det utsatta datumet, har jag för mig.
Citera
2012-07-02, 16:30
Medlem
Mr.Kobayashis avatar
Citat:

Så om jag till exempel har tentat upp Matte D från VG till MVG kan jag söka i båda BI och BII, med VG respektive MVG?
Citera
2012-07-02, 16:34
Medlem
Kaixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Kobayashi
Så om jag till exempel har tentat upp Matte D från VG till MVG kan jag söka i båda BI och BII, med VG respektive MVG?

Korrekt
Citera
2012-07-02, 16:34
Medlem
d01shs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Kobayashi
Ja det gör du, men det går per automatik. Är alltså ingenting du behöver göra för att det ska ske. Dock krävs ju av naturliga skäl normalt mer för antagning genom BII.
Citera
2012-07-02, 16:36
Medlem
Mr.Kobayashis avatar
Citat:
Ja det gör du, men det går per automatik. Är alltså ingenting du behöver göra för att det ska ske. Dock krävs ju av naturliga skäl normalt mer för antagning genom BII.

Tack, är det endast efter studenten man kan tenta upp betygen. Säg att jag får VG i Matte D i tvåan, måste jag då vänta tills efter gymnasiet för att tenta upp eller kan jag göra det direkt när kunskaperna är färskare?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in