Jag har en liten fråga till Socrates eller Ultimate TF (eller nån annan med inside information förståss).
Jag har nämligen sökt (och kommit in på )ett program som har urval på arbetsprover 100%, så jag har ingen BG eller HP siffra eller liknande att jämföra mig med de andra sökanden utan något tresiffrigt istället. Siffrorna verkar gå från 999 o nedåt. Förra året hade sista antagne 595 tror jag och det var runt 270 sökande och 50 platser på programmet.
Jag är jättenyfiken på hur det går till när de bestämmer siffrorna. Det måste väl bli ganska stora hopp mellan de sökande så det är väl inte så att de sätter den bästa till 999, den näst bästa till 998 osv. Nån som vet hur det funkar, för det vore roligt att veta
Grattis till platsen.
Det finns inget gemensamt nationellt regelverk hur meritvärderingen vid arbetsprov går till. Det kan alltså se väldigt olika ut från lärosäte till lärosäte.
Dock så bör den informationen finnas tillgänglig för er sökande, från lärosätet.
Mitt förstahandsval också. Emellertid är det så att jag nog helt säkert kommer in (iaf på Urval 2), men kommer att tacka nej till platsen. Lycka till med antagningen! =)
Edit: Antogs i urval 1 :P
Svar: nej tack (Läkare, här kommer jag!)