2013-08-18, 21:54
Medlem
är 2a reserv på KTH samhällsbyggnad, i två kvoter, hp kvoten och BII, bör jag gå på uppropet och chansa eller ska man vänta på att bli uppringd? mvh
Citera
2013-08-18, 22:15
Medlem
Klabbarparn-s avatar
Någon som har koll på vad sista ansökningsdatum är för VT 2014? Det varierar ju såklart, men vilken månad är det?
Citera
2013-08-18, 22:30
Medlem
eXtremos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klabbarparn-
Någon som har koll på vad sista ansökningsdatum är för VT 2014? Det varierar ju såklart, men vilken månad är det?
Det står på antagning.se, har du ens kollat där?
Citera
2013-08-19, 09:38
Medlem
Ringer de upp reserver direkt efter uppropet eller hur lång tid brukar det ta?
Citera
2013-08-19, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DonKilluminati
Ringer de upp reserver direkt efter uppropet eller hur lång tid brukar det ta?

Först brukar man försöka få tag i de som inte dök upp på uppropet, men sedan börjar man ringa reserver, ja.
Citera
2013-08-20, 11:36
Medlem
Har tydligen blivit antagen två gånger
http://i.imgur.com/cOFwNfL.jpg
Tyvärr är jag inte så hardcore, ska jag bara strunta att dyka upp till mitt andra val eller borde jag kontakta de?
Citera
2013-08-20, 12:05
Medlem
eXtremos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cairon
Har tydligen blivit antagen två gånger
http://i.imgur.com/cOFwNfL.jpg
Tyvärr är jag inte så hardcore, ska jag bara strunta att dyka upp till mitt andra val eller borde jag kontakta de?
Det spelar egentligen ingen roll. Men det kan vara schysst att kontakta lärosätet så att ev. reserver kan kallas in tidigt.
Citera
2013-08-22, 22:03
Medlem
Jag är antagen till mitt tredjehandsval och reserv 1(reserv 2 HP) på mitt förstahandsval.

Min fråga lyder; kan jag gå på uppropet till tredjevalet för att sedan hoppa över till förstahandsvalet efter ett eventuellt reservintag? Eller försvinner min reservplats om jag skriver in mig på "3:an"?

Utbildning 3 är på annan ort och när jag-efter andra urvalet- klättrat upp till första reserv på utbildning på min nuvarande ort lade jag flyttplanerna på is. Är pga detta smått orolig även om pendelavståndet är lagom och chansen att få studentbostad mycket god.

Hoppas inlägget är begripligt.

Tack på förhand.

PS. Vet att det inte går att ge något riktigt svar på sannolikhetsgraden att komma in som reserv, men "brukar" man komma in som första reserv?

Edit: Fick nyligen info om att upprop till mitt förstahandsval äger rum 2 dagar senare än uppropet till tredjehandsvalet. På förhand känns det som en mycket positiv sak.

Jinx i punktform:
* Gå på uppropet till tredjevalet.
2 dagar senare:
* Telefonen ringer; "Grattis Herr. 1:a reserv, ni har blivit antagen!"
* Informerar "3:an" att jag inte kommer fortsätta och korkar upp champagnen!
Senast redigerad av Ritter 2013-08-22 kl. 22:36.
Citera
2013-08-25, 16:51
Medlem
Hejsan =)
Har reservplats 17 (SA) på kemiteknik i Uppsala, det är 70 st dom tar in, hur tror ni mina chanser ser ut? De börjar ta in folk från och med måndag. Ringde och kollade med skolan, det är 8 stycken reserver som har anmält sig i tid som de först och främst ger ut platserna till... men som sagt har jag någon som helst chans?
(De tar in folk under de första två veckorna, och jag bor i Uppsala, det kanske inte alla andra gör och kanske inte har fixat bostad och bara kan komma så, eller vad tror ni?)
Skulle vara väldigt tacksam för svar
Citera
2013-08-25, 23:02
Medlem
eXtremos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ritter
Min fråga lyder; kan jag gå på uppropet till tredjevalet för att sedan hoppa över till förstahandsvalet efter ett eventuellt reservintag?
Detta har behandlats UTFÖRLIGT i tråden samt på antagning.se: Ja.
Citera
2013-08-25, 23:17
Medlem
Någon reserv till Uppsala som tänker gå på uppropet imorgon? Det står att man inte ska göra det men det känns ju smidigast så kan man börja direkt...
Citera
2013-08-26, 06:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tasteless
Någon reserv till Uppsala som tänker gå på uppropet imorgon? Det står att man inte ska göra det men det känns ju smidigast så kan man börja direkt...

Du får knappast veta direkt om du kan börja direkt ändå. Innan man ger bort platser som tillhör andra som inte dykt upp vill man dubbelkolla med dem att de inte ska gå så att det inte bara hänt något och dom fortfarande ska gå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in