2012-05-17, 09:24
Medlem
tack! Det är normalt alltså?
Citera
2012-05-17, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olwsen
tack! Det är normalt alltså?

Ja, det är samma för alla som fortfarande läser de ämnen som är behörighetsgivande för det program man söker. Så bara du går godkänt och skickar in betyget innan 21 juni så är det helt lugnt.
Citera
2012-05-17, 09:44
Medlem
får* godkänt
Citera
2012-05-17, 12:19
Medlem
Läser tidigare i tråden att skolan skickar in ens gymnasiebetyg efter avslutad skolgång. Det är alltså inte så att man ska ta sina egna betyg och skicka dem till VHS innan den 20:e Juni eller vilket datum det nu var?
Citera
2012-05-17, 13:54
Medlem
Hatefucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElkMoose
Läser tidigare i tråden att skolan skickar in ens gymnasiebetyg efter avslutad skolgång. Det är alltså inte så att man ska ta sina egna betyg och skicka dem till VHS innan den 20:e Juni eller vilket datum det nu var?

Beror på ifall du läser komvux eller fortfarande går på gymnasiet. De flesta gymnasier skickar in betygen automatiskt medan man i regel får begära betygen från kommunen och skicka in själv ifall man läst till ämnen via komvux.
Citera
2012-05-17, 14:13
Medlem
GeneralGibsons avatar
Läser du basår måste du skicka in ett intyg i papperform på dina betyg. Detta gäller även om du enbart läst ett par "basårskurser".
Citera
2012-05-17, 15:28
Medlem
Entalpi.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralGibson
Läser du basår måste du skicka in ett intyg i papperform på dina betyg. Detta gäller även om du enbart läst ett par "basårskurser".

Om inte högskolan som hade basåret man har gått på skickar in intyget automatiskt.
Citera
2012-05-17, 20:31
Medlem
Jag läser 3an på natur! Tack för alla svar
Citera
2012-05-22, 13:10
Medlem
"obehörig" antagning.se

Hej jag har sökt till några ställen jag vill gå på nu till hösten och när jag kollade på antagning.se så stog det obehörig "Vi har ännu inte fått betyg från dig som visar att du har rätt förkunskaper för den här utbildningen.Nedan visas vilka förkunskaper som saknas för behörighet."

Jag har klarat dessa ämnen så nu undrar jag, vad ska jag göra? Hur får man dom till att se mina betyg?
Citera
2012-05-22, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arsde
Hej jag har sökt till några ställen jag vill gå på nu till hösten och när jag kollade på antagning.se så stog det obehörig "Vi har ännu inte fått betyg från dig som visar att du har rätt förkunskaper för den här utbildningen.Nedan visas vilka förkunskaper som saknas för behörighet."

Jag har klarat dessa ämnen så nu undrar jag, vad ska jag göra? Hur får man dom till att se mina betyg?
Du har inte gått ut gymnasiet gissningsvis så du är inte behörig ännu. Vad är det du inte förstår?
Citera
2012-05-22, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mark.knopfler
Du har inte gått ut gymnasiet gissningsvis så du är inte behörig ännu. Vad är det du inte förstår?

Kommer de ändras till behörig efter jag gått ut gymnasiet då?
Citera
2012-05-22, 13:29
Medlem
d01shs avatar
Som Mark.Knopfler säger: Du har inget slutbetyg ännu. Alltså har du inte grundläggande behörighet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in