2010-08-06, 15:52
Medlem
Hur går uppropet till? Är det så att de ropar upp "Winterfall, Snoppgandalf, random .. är ni här?" och sedan säger man ett högt "JA!" och sedan är det klart?
Citera
2010-08-06, 15:55
Medlem
Oscizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Winterfall
Hur går uppropet till? Är det så att de ropar upp "Winterfall, Snoppgandalf, random .. är ni här?" och sedan säger man ett högt "JA!" och sedan är det klart?

Nej, det tvivlar jag på.
Citera
2010-08-06, 18:09
Medlem
persiflages avatar
Jag är bitter, alltså så är jag på reservplats. Någon här som kom in på kriminologi i Lund?

Aja, nya tag i vår. Nu blir det att dricka folköl och käka ostbågar i ett halvår!
Citera
2010-08-06, 18:41
Medlem
Citat:
Mitt upprop förra året gick till så.
Citera
2010-08-08, 01:37
Medlem
glemmys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Socrates
Banna trollet.

Bara så du vet så trollade jag inte.
-> https://www.flashback.org/sp24134473
Kanske för att det var till masterprogram jag hade sökt, vad vet jag.

Efter andra urvalet kom jag in på förstavalet
Citera
2010-08-08, 10:00
Medlem
Socratess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glemmy
Bara så du vet så trollade jag inte.
-> https://www.flashback.org/sp24134473
Kanske för att det var till masterprogram jag hade sökt, vad vet jag.

Efter andra urvalet kom jag in på förstavalet

Jag orkar inte gå tillbaka och se i vilket sammanhang jag kallade dig troll, men var det felaktigt så ber jag naturligtvis om ursäkt.
Men om du sökt Masterutbildning i den speciella antagningsomgången för det så borde du ha fått resultaten av både urval 1 och urval 2 redan i maj.

För övrigt så tycker jag att det är starkt gjort att ägna juli att att svara på 50-talet PM och diverse trådinlägg om hur antagningen går till, men sen själv glömma att tacka Ja till sina egna kurser.
Jag funderar på att byta FB-namn till Alzheimer...
Citera
2010-08-10, 10:31
Medlem
Snoppgandalfs avatar
Citat:

Som jag skulle gilla om de faktiskt ropade efter "Snoppgandalf". Då skulle jag outa mig själv på studs!
Citera
2010-08-10, 11:36
Medlem
Om du kan tänka dig att flytta så går det att göra en sen anmälan till programmet Dokumentär medieproduktion, 180 p på Högskolan i Skövde.

Citat:
Ursprungligen postat av nodance
IT, medier och design
180hp, Dagtid, Helfart (100%)
Södertörns högskola,
Stockholm
Grundnivå

BI-15,80

Res 12

ug 40

Kandidatprogram i digitala medier
Stockholms universitet,
Stockholm
Grundnivå

BI-16,80

Res 20

ug 46

Medieproduktion: text, bild och webb
15hp, Dagtid, Helfart (100%)
Södertörns högskola,
Stockholm
Grundnivå

SA-911

Res 20

ug 0

Ljud och rörlig bild
7,5hp, Kvällstid, Halvfart (50%)
Södertörns högskola,
Stockholm
Grundnivå

SA-897

Res 8

ug 11

Det ser ju väldigt kört ut för min del? Eller har någon här kommit in med någon utav dessa reservplaceringar? Jag har nästan gett upp hoppet, finns det någon som kan ge mig lite hopp? eller ska jag gräva gropen ännu djupare?

Vill verkligen plugga till hösten(då jag är riktigt trött på mitt nuvarande jobb), någon som kan rekommendera en bra kurs här i stockholm som har med ovanstående program/kurser att göra? kvällskurser? som fortfarande går att söka till!

Tacksam för svar
Citera
2010-08-10, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nodance
IT, medier och design
Södertörns högskola,
Stockholm
Grundnivå

BI-15,80

Res 12

ug 40

Kandidatprogram i digitala medier
Stockholms universitet,
Stockholm
Grundnivå

BI-16,80

Res 20

ug 46

Medieproduktion: text, bild och webb
15hp, Dagtid, Helfart (100%)
Södertörns högskola,
Stockholm
Grundnivå

SA-911

Res 20

ug 0

Ljud och rörlig bild
7,5hp, Kvällstid, Halvfart (50%)
Södertörns högskola,
Stockholm
Grundnivå

SA-897

Res 8

ug 11

Det ser ju väldigt kört ut för min del? Eller har någon här kommit in med någon utav dessa reservplaceringar? Jag har nästan gett upp hoppet, finns det någon som kan ge mig lite hopp? eller ska jag gräva gropen ännu djupare?

Vill verkligen plugga till hösten(då jag är riktigt trött på mitt nuvarande jobb), någon som kan rekommendera en bra kurs här i stockholm som har med ovanstående program/kurser att göra? kvällskurser? som fortfarande går att söka till!

Tacksam för svar

Har du förresten använt sökfunktionen på studera.nu?
Välj hitta utbildning/avancerad utbildning/

Välj högskola och Visa bara utbildningar som är öppna för anmälan .

Södertörns högskola har två kurser som torde passa ditt intresseområde:

Digital fotografi och bildbehandling, 7,5 högskolepoäng

Medieteknik och webbpublicering I, 7,5 högskolepoäng
Citera
2010-08-10, 17:26
Medlem
wernblom88s avatar
Jag blev antagen till mitt andraval, som jag när jag tänkt efter egentligen vill ha som mitt första så jag blev nöjd. Jag blev då antagen som reserv på mitt första, tänkte inte så mycket på det och tackade ja till båda kurserna (då var det 50/50 om vilken jag ville gå). Men nu i andra utgallringen så fick jag mitt första val som jag inte vill gå längre och det jag kommit in på blev struket. Detta var så otroligt klantigt gjort. Gjorde en sen anmälan på den kurs jag kommit in på innan, måste jag skicka in papperna en gång till och tror ni man kan prata med skolan om man kan få komma in på den kurs jag var antagen på från början?
Citera
2010-08-10, 19:38
Medlem
Mr.Fredriks avatar
En liten fråga

Ska göra en sen anmälan, jag har blivit antagen på 3 kurser och allt är lugnt där. Jag hade även 2 kurser till som blev strukna (tack för det). Nu vill jag lägga in en sen anmälan på en kurs och när jag skall skicka in den så verkar det som att alla kurser som jag har blivit antagen till samt de som jag är strukna kommer att sökas igen.. Eller hur ligger det till, vad händer med anmälan?

Kommer jag strykas från det jag är antagen på och söka om allt eller hur ligger det till?
Citera
2010-08-10, 19:47
Medlem
Socratess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Fredrik
En liten fråga

Ska göra en sen anmälan, jag har blivit antagen på 3 kurser och allt är lugnt där. Jag hade även 2 kurser till som blev strukna (tack för det). Nu vill jag lägga in en sen anmälan på en kurs och när jag skall skicka in den så verkar det som att alla kurser som jag har blivit antagen till samt de som jag är strukna kommer att sökas igen.. Eller hur ligger det till, vad händer med anmälan?

Kommer jag strykas från det jag är antagen på och söka om allt eller hur ligger det till?

Nej, allt söks inte om per automatik.
Däremot får du upp alla utbildningar på din anmälan (även de du redan är antagen eller struken på) när du ska prioritera dina nya sökalternativ.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in