2011-04-06, 12:40
Medlem
FrankMirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charlesfemma
mjäh.. Skeptisk.

Var är din källa då? ...
Citera
2011-04-06, 15:52
Medlem
Erik123456789s avatar
Om man vill läsa både program och kurs, dvs 45hp-poäng, hur rangordnar man sina prioriteringar då? Ponera att jag har sökt 5 program och en kurs.
Citera
2011-04-06, 17:04
Medlem
Socratess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik123456789
Om man vill läsa både program och kurs, dvs 45hp-poäng, hur rangordnar man sina prioriteringar då? Ponera att jag har sökt 5 program och en kurs.

Är det bara en kurs á 15 hp, och 5 helfartsprogram?

Isåfall är det enbart rangordningen av programmen som är viktig.
Alla exempel nedan ger samma resultat, att du kan bli antagen till ett program + kursen.

Exempel 1:

Kursen
Program A
Program B
Program C
Program D
Program E

Exempel 2:

Program A
Program B
Program C
Program D
Program E
Kursen

Exempel 3:

Program A
Program B
Kursen
Program C
Program D
Program E

Är det istället så att du vill läsa ett program + två av fem tänkbara kurser á 7,5 hp så får rangordningen stor betydelse.
Citera
2011-04-06, 17:15
Medlem
Erik123456789s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Socrates
Är det bara en kurs á 15 hp, och 5 helfartsprogram?

Isåfall är det enbart rangordningen av programmen som är viktig.
Alla exempel nedan ger samma resultat, att du kan bli antagen till ett program + kursen.

Exempel 1:

Kursen
Program A
Program B
Program C
Program D
Program E

Exempel 2:

Program A
Program B
Program C
Program D
Program E
Kursen

Exempel 3:

Program A
Program B
Kursen
Program C
Program D
Program E

Är det istället så att du vill läsa ett program + två av fem tänkbara kurser á 7,5 hp så får rangordningen stor betydelse.

Tack! Nej det var som du skrivit i dina exempel.
Citera
2011-04-06, 17:19
Bannlyst
Hej

Kan man läsa upp sina betyg på sin nuvarande gymnasieskola dvs prövningar? från G -> MVG? eller måste man gå till komvux? min polare sa att man kan höja sina betyg i skolan med prövningar (inga IG bara G->VG->MVG)

är detta möjligt? någon som vet?
Citera
2011-04-11, 10:51
Medlem
adolfitlers avatar
Om jag ska söka in nu till höst i ett program men även tänkte börja läsa ett nytt program i vår(Dubbla). Är det fortfarande denna ansökning man söker in till båda?
Citera
2011-04-11, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adolfitler
Om jag ska söka in nu till höst i ett program men även tänkte börja läsa ett nytt program i vår(Dubbla). Är det fortfarande denna ansökning man söker in till båda?
Till våren så söker du mellan 15 september och 15 oktober.
Citera
2011-04-11, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adolfitler

Ja man söker via studera.nu

När du väl är inskrivet på ett program behöver du inte söka det programmet igen, på våren söker du sedan det andra programmet du också vill läsa.
Citera
2011-04-11, 17:10
Medlem
buashas avatar
Ska precis göra min anmälan till högskolan nu. Har valt program, rangordnat osv.
Men, hur vet jag att jag inte kommer behöva skicka in mina gymnasiebetyg?
Min gymnasieskola anslöt sig till betygsdatabasen många år innan jag gick ut, men det står ju inget om att dom finns på studera.nu?
Måste veta om jag ska skicka in dom eller inte ju..

Och, är det värt att skicka in omdöme från folkhögskola? Läste inte upp eller kompletterade eller så, men ökar det mina chanser att komma in om jag skickar in det omdömet?
Citera
2011-04-12, 16:10
Medlem
Är det meningen att alla mina ansökningar ska synas under "Din anmälan"? Har ansökt till fyra stycken men endast en finns med där (sedan tidigare). Har dock via mail fått mina ansökningar bekräftade så det ska väl inte vara något problem, det kanske tar lite tid innan de hamnar under "Din anmälan"?
Citera
2011-04-12, 18:55
Medlem
kalabalikens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheTalisman
Är det meningen att alla mina ansökningar ska synas under "Din anmälan"? Har ansökt till fyra stycken men endast en finns med där (sedan tidigare). Har dock via mail fått mina ansökningar bekräftade så det ska väl inte vara något problem, det kanske tar lite tid innan de hamnar under "Din anmälan"?

Verkar märkligt. Vad menar du med att du sökt "till fyra stycken"? Är det till samma antagningsomgång blir det bara en anmälan och du har i så fall ändrat din anmälan några gånger, men det förklarar ändå inte varför din aktuella anmälan inte syns under "Din anmälan". Mer detaljer du kan berätta om?
Citera
2011-04-12, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalabaliken
Verkar märkligt. Vad menar du med att du sökt "till fyra stycken"? Är det till samma antagningsomgång blir det bara en anmälan och du har i så fall ändrat din anmälan några gånger, men det förklarar ändå inte varför din aktuella anmälan inte syns under "Din anmälan". Mer detaljer du kan berätta om?

Lugna puckar, det var jag som missförstod bara. Allt är på plats.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in