2010-07-09, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spikmatta
Hur har det sett ut tidigare år? Har beskeden släpps mycket tidigare än datumet som satts?
Funderar på om de som sitter med urvalet även jobbar över helgen =P

GU:s datum har stämt flera år i rad, och de annonserade 12:e i år, 9:e förra året och 8:e i julas, de två sistnämnda stämde, så det är säkert 12.e som gäller..
Citera
2010-07-09, 16:07
Medlem
ultimate_TFs avatar
Jag kan garantera att det inte släpps idag. Det är inte kontrollerat färdigt än. Alla lärosäten måste kontrollera och godkänna resultatet så det inte varit fel i systemet nånstans. Och eftersom det är en del lärosäten och helsike massa utbildningar så tar det sin lilla tid. Måndag är det som är sagt och det var det sista jag hörde idag innan jag gick från jobbet.

Svårt med skvaller dock. Det jag kan säga är att som väntat så är det väldigt höga siffror på de populära utbildningarna, både på HP och på betyg.
Citera
2010-07-09, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ultimate_TF

Svårt med skvaller dock. Det jag kan säga är att som väntat så är det väldigt höga siffror på de populära utbildningarna, både på HP och på betyg.

ÅNGEST ÅNGEST
Citera
2010-07-09, 16:13
Medlem
Citat:

Men desto lägre på de lite mindre populära då? Och vad räknas till de populära utbildningarna? Läkare, arkitekt osv?
Citera
2010-07-09, 16:16
Medlem
ultimate_TFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LpE
Men desto lägre på de lite mindre populära då? Och vad räknas till de populära utbildningarna? Läkare, arkitekt osv?

Klart det är lägre på de mindre populära. Men med tanke på meritpoängens inträde så har ju iaf betygen höjts på alla skulle jag gissa.

Ja, läkare, psykolog, arkitekt, ekonomi på handels, vissa civilingenjörslinjer är väl de som är populärast kan man säga.
Citera
2010-07-09, 16:19
Medlem
Citat:
Klart det är lägre på de mindre populära. Men med tanke på meritpoängens inträde så har ju iaf betygen höjts på alla skulle jag gissa.

Ja, läkare, psykolog, arkitekt, ekonomi på handels, vissa civilingenjörslinjer är väl de som är populärast kan man säga.

Medieproduktion/multimediautbildningar är inte räknade som "de mest populära"?
Senast redigerad av musicholic 2010-07-09 kl. 16:22.
Citera
2010-07-09, 16:19
Medlem
Citat:

Handels - inriktning detaljhandel (retail management) också?
Citera
2010-07-09, 16:20
Medlem
Dr.Sativas avatar
vad tror ni om Civilekonom i Luleå? borde ligga runt samma intagning som andra år? har 0.8 på HP och förra året var 0.5 lägsta intagning
Citera
2010-07-09, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av outcast
Den personen som hade 0,7 var den sista som kom in m.h.a. högskoleprovet. Som jag förstått det i alla fall.

jag ha 1.2 och lägsta förra året var 0.5 så det ska va lugnt?
Citera
2010-07-09, 16:30
Medlem
ultimate_TFs avatar
Vissa media är populär med ja, fast det finns så många olika varianter där. Finns ju vissa utbildningar där man kommit in tidigare år med HP under 1.0 tidigare år.. Men visst, de är populära och vissa är mycket svåra. Inget klår ju dock främst läkarlinjen som är grym varje år. Tandläkare kan jag ju lägga till som en populär med.

Retail brukar inte ligga lika högt som Ekonomie kandidatprogram på handels nej, förra året var den ganska mycket lägre.
Citera
2010-07-09, 16:32
Medlem
Festungbreslaus avatar
Fattar inte varför jag uppdaterar studera.nu 5 gånger per dag, har 296 hp och maxtaket på magisterkurserna jag sökt är 300 så det är typ platsgaranti.

Ontopic; spekulerar i att beskedet kommer på söndag så att normala användare inte drabbas av den höga belastningen.
Citera
2010-07-09, 16:33
Medlem
Snoppgandalfs avatar
Citat:
Vissa media är populär med ja, fast det finns så många olika varianter där. Finns ju vissa utbildningar där man kommit in tidigare år med HP under 1.0 tidigare år.. Men visst, de är populära och vissa är mycket svåra. Inget klår ju dock främst läkarlinjen som är grym varje år. Tandläkare kan jag ju lägga till som en populär med.

Retail brukar inte ligga lika högt som Ekonomie kandidatprogram på handels nej, förra året var den ganska mycket lägre.

Vad skulle du säga om chansen att komma in på läkarlinjen med 1.9 i HP-kvoten i år?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in