2009-07-12, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 314
Det hade faktiskt varit trevligt att veta. Då hade man ju kunnat åtminstone sluta hoppas istället för att sitta på nålar i typ 1 månad till

Fasst du kan ju alltid kontakta lärosätet och fråga.
Men det skiftar ju otroligt mycket.

Vet en person som sökte in via folkhögskolekvoten, han är reserv nr 3. Det låter fantastiskt bra, men saken är att det är bara 2st intagna från folkhögskolekvoten!
Så sannolikheten för honom vet jag faktist inte då jag inte har en aning hur reservintaget ser ut.
Citera
2009-07-12, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Voine
Fasst du kan ju alltid kontakta lärosätet och fråga.
Men det skiftar ju otroligt mycket.

Vet en person som sökte in via folkhögskolekvoten, han är reserv nr 3. Det låter fantastiskt bra, men saken är att det är bara 2st intagna från folkhögskolekvoten!
Så sannolikheten för honom vet jag faktist inte då jag inte har en aning hur reservintaget ser ut.

Kan ju tänka mig att risken är liten just i år pga. lågkonjuktur och dess arbetslöshet. Alla vill göra något eller ha cashish liksom så då går dem på skolan. Men det är vad jag tror.
Citera
2009-07-12, 20:15
Medlem
gandihellfishs avatar
Jag sökte 5st distanskurser på 5 olika skolor runt om i landet, tänkte det att en distanskurs kan väl inte vara svårt att komma in på, allt dom behöver göra är ingenting med mig..

Prio Anm kod/Utb UG-MV Urval Ant i UG
1 HDA-H29KA

Hård Infrastruktur
7.5hp, Blandade tider, Kvartsfart (25%)
Fristående kurs
Internetbaserad distansunderv
Högskolan Dalarna,
Ortsoberoende
Grundnivå

-

Struket

-

Alternativet är struket p g a att du är obehörig

Så står det på alla mina fem sökningar. Hur fan kan det va så? Är inte detta beskedet?
Citera
2009-07-12, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gandihellfish
Jag sökte 5st distanskurser på 5 olika skolor runt om i landet, tänkte det att en distanskurs kan väl inte vara svårt att komma in på, allt dom behöver göra är ingenting med mig..

Prio Anm kod/Utb UG-MV Urval Ant i UG
1 HDA-H29KA

Hård Infrastruktur
7.5hp, Blandade tider, Kvartsfart (25%)
Fristående kurs
Internetbaserad distansunderv
Högskolan Dalarna,
Ortsoberoende
Grundnivå

-

Struket

-

Alternativet är struket p g a att du är obehörig

Så står det på alla mina fem sökningar. Hur fan kan det va så? Är inte detta beskedet?

Jo det är beskedet. Du är struken för du saknar något behörighetskrav helt enkelt.
Citera
2009-07-12, 20:27
Medlem
Citat:
Kan ju tänka mig att risken är liten just i år pga. lågkonjuktur och dess arbetslöshet. Alla vill göra något eller ha cashish liksom så då går dem på skolan. Men det är vad jag tror.

Kanske är chansen större att komma in en liten bit in i terminen, men hur kul är det för alla reserver?

Nåväl hoppas det går vägen för er, i annat fall så är det inte långt kvar till VT.

Men snart får ni veta, början av augusti. Sen blir det snabba puckar att flytta för er, det blir väl rummen som ingen annan vill ha som reserverna får slåss om?
Citera
2009-07-12, 20:30
Medlem
juppys avatar
Citat:
Att du hade blivit antagen!

Hehe, I wish. Jag kanske skrev konstigt eller om du läste lite för snabbt men jag blev tolfte reserv på handels i Stockholm och antagen i Lund, och tyvärr känns det helt jävla misslyckat.
Citera
2009-07-12, 20:39
Medlem
Bombardirs avatar
Just nu är jag 2a reserv på ind.ek linköping. Sen är jag 6e reserv på ekonomi kandidat i uppsala. Känns som att jag borde komma in på ngn av de där lr va säger ni?
Citera
2009-07-12, 20:39
Medlem
nandovikas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av juppy
Hehe, I wish. Jag kanske skrev konstigt eller om du läste lite för snabbt men jag blev tolfte reserv på handels i Stockholm och antagen i Lund, och tyvärr känns det helt jävla misslyckat.

Ärligt juppy så tror jag nog att du kan komma in. Har för mig att ngn i handelstråden ringt och frågat, då hade hhs uppget att ett normalt år kommer 30-40 in som reserver. Detta är kanske inte ett normalt år, men sett till det borde du ju ha en skaplig chans.

Vet dessutom att jag och en till här på fb som kommit in kommer ansöka om anstånd pga värnplikt, mao kan du se dig som reserv 10 redan nu, våra platser kommer gå till två reserver...
Citera
2009-07-12, 20:40
Medlem
Citat:
Kanske är chansen större att komma in en liten bit in i terminen, men hur kul är det för alla reserver?

Nåväl hoppas det går vägen för er, i annat fall så är det inte långt kvar till VT.

Men snart får ni veta, början av augusti. Sen blir det snabba puckar att flytta för er, det blir väl rummen som ingen annan vill ha som reserverna får slåss om?

Jag tror chansen är större en bit in i terminen om nu reserverna ska ha en chans. Tror många söker bara för att och kanske senare kommer på att detta var kanske inget för mig. Hur som helst, så kommer inte jag nu, så skriver jag det förbaskade provet igen, och självklart skriver jag 2,0 sen är det klappat och klart till våren.. haha :P

Suger att behöva vänta så lång tid bara, jag är glad att jag sökte en fristående kurs som ändå finns inom programmet som jag kan ha nytta av sen NÄR jag kommer in i vår

Men det suger än mer att behöva vänta till aug på besked. Vill ju veta nu..

Är du antagen eller redan inne?
Citera
2009-07-12, 20:43
Medlem
Tänk om det funnits en funktion så att man kunde gå in varje dag och se sin status och se att ens reservplatsnummer blir lägre.

Fast det skulle kanske bli lite väl spännande eftersom det kan variera då sökande får ångra sitt ja tack och ändra sitt val fram till sista ansökningsdag.
Citera
2009-07-12, 20:47
Medlem
gandihellfishs avatar
Citat:
Jo det är beskedet. Du är struken för du saknar något behörighetskrav helt enkelt.
Vafan... Vad gör det om man kommer in på en distanskurs? Ingen möda för dom om man kommer in eller ej... Jag har slutfört gymnasie med 2500+ poäng, borde jag inte komma in med det eller måste man ha gjort högskoleprovet?
Citera
2009-07-12, 20:47
Medlem
Citat:
Jag tror chansen är större en bit in i terminen om nu reserverna ska ha en chans. Tror många söker bara för att och kanske senare kommer på att detta var kanske inget för mig. Hur som helst, så kommer inte jag nu, så skriver jag det förbaskade provet igen, och självklart skriver jag 2,0 sen är det klappat och klart till våren.. haha :P

Suger att behöva vänta så lång tid bara, jag är glad att jag sökte en fristående kurs som ändå finns inom programmet som jag kan ha nytta av sen NÄR jag kommer in i vår

Men det suger än mer att behöva vänta till aug på besked. Vill ju veta nu..

Är du antagen eller redan inne?

Jag kom in på valnr 2 och valnr 1 ligger jag på 20plats något sånt. Känns ju lite sodär!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in