2015-07-15, 19:39
Bannlyst
Nej precis, och utan maskhålet skulle man väl inte kunna ta sig till Edmunds planet och plantera människoarten eftersom det var alldeles för långt dit annars? Problemet var ju att maskhålet inte fanns där hela tiden utan att "framtida människor" eller liknande satte det där enligt filmen.. Vilket inte bör vara möjligt. Det är en omöjlig paradox helt enkelt.

"och sedan bestämde de sig för att modifiera det förflutna utefter den bästa kompromissen i syfte att rädda deras egna framtida existens, och därmed iscensatte de miljöproblem på jorden och maskhål poppade upp nära Saturnus och att Cooper blev rätt man för jobbet, osv."

Deras egna framtida existens bör det väl inte vara någon fara med om de bevisligen redan existerade? Menar du snarare existensen av jordens befolkning? Tror inte något framtida människoliv iscensatte miljöproblem på jorden, vad skulle det vara bra för? Det skulle bara skada dem själva och människorna.
Senast redigerad av peterj76 2015-07-15 kl. 20:03.
Citera
2015-07-15, 21:49
Medlem
zerxezs avatar
Äntligen sett denna rullen.

Betyget blir 6/10. Slutet sänkte filmen 2 snäpp. När han åkte in i svarta hålet kapsejsade filmen fullständigt. Kärleken gör att vi kan kommunicera med morse-kod genom ett femdimensionellt svart hål Hade mycket hellre sett något trippigt och mörkt slut som i 2001. Lustigt också hur Cooper helt ignorerade sin son för att lägga all kärlek på dottern. Jag gillade scenerna på de övriga planeterna och det med Matt Damon. Det var snygga och påkostade effekter. Dock kan man ju fråga sig varför tiden bara gick snabbare på en av planeterna?

Sedan varför de inte kollade geologiska förhållanden, vågförhållanden etc från rymden INNAN de landade på planeten? Verkar ju rätt amatörmässigt. Sedan borde de givetvis skickat ut robotar på den första expeditionen för att kolla de planetära förhållanden. Fanns ingen anledning att skicka människor på sådan rekognosering, när man har avancerade robotar som kan göra jobbet mycket bättre.
Senast redigerad av zerxez 2015-07-15 kl. 21:55.
Citera
2015-07-15, 22:37
Bannlyst
Bara det att han hamnar på Nasa är väl även det en paradox om jag inte tänker helt galet..
Citera
2015-07-16, 20:49
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zerxez
Äntligen sett denna rullen.

Betyget blir 6/10. Slutet sänkte filmen 2 snäpp. När han åkte in i svarta hålet kapsejsade filmen fullständigt. Kärleken gör att vi kan kommunicera med morse-kod genom ett femdimensionellt svart hål Hade mycket hellre sett något trippigt och mörkt slut som i 2001. Lustigt också hur Cooper helt ignorerade sin son för att lägga all kärlek på dottern. Jag gillade scenerna på de övriga planeterna och det med Matt Damon. Det var snygga och påkostade effekter. Dock kan man ju fråga sig varför tiden bara gick snabbare på en av planeterna?

Sedan varför de inte kollade geologiska förhållanden, vågförhållanden etc från rymden INNAN de landade på planeten? Verkar ju rätt amatörmässigt. Sedan borde de givetvis skickat ut robotar på den första expeditionen för att kolla de planetära förhållanden. Fanns ingen anledning att skicka människor på sådan rekognosering, när man har avancerade robotar som kan göra jobbet mycket bättre.

Ja vad fan, det är ju teknik som finns redan idag liksom. Det är samtidigt lite av en trope som är rätt överanvänd, framför allt om man har sett Star Trek.
Citera
2015-07-19, 02:50
Moderator
Neksnors avatar
Rubrik ändrad!

Gammal rubrik: Interstellar (2014)
Ny rubrik: Interstellar (2014) (Spoiler förekommer)

/Mod
Citera
2015-07-19, 09:44
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
En annan ball grej med Interstellar är att det är den ultimata tripparfilmen. Alla som har trippat tunga psykedeliska droger vet hur det känns efteråt när man har precis "landat" och känner sig tung som fan i skallen, och det är lite så med Interstellar också, att denna film representerar en jävla fet psykedelisk tripp

Jag håller inte alls med dig. Jag känner mig alltid harmonisk och välbalanserad efter en tripp, tung i kroppen men lätt i själen. Det är heller ingen film jag skulle se trippad, den är alldeles för mörk och olycksbådande för att jag ska finna det lämpligt att trippa till. Då väljer jag hellre nåt ljust, lättsamt och som redan har ett magiskt skimmer över sig så som Stardust.

Det här är dock en utmärkt film att röka till.
Citera
2015-07-26, 10:53
Medlem
JustZlatans avatar
Jag såg den igår för första gången och jag måste nog säga att det var en av de bästa filmerna jag har sett.

Ett sentimentalt rymdäventyr kan man kalla den. Filmen påminde om Stanley Kubricks 2001: A Space Odyssey.
Citera
2015-07-28, 09:22
Medlem
despondencys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Jag håller inte alls med dig. Jag känner mig alltid harmonisk och välbalanserad efter en tripp, tung i kroppen men lätt i själen.

Och jag känner mig alltid som Adolf Hitler, de sista dagarna i bunkern. Världen är rättvis.

Interstellar ska jag se om någon dag men detta är inte en bra film. Jag tycker att Nolan är OK och jag älskar sci-fi men det är så lite som funkar. Jag är glad att många gillade den dock. Förhoppningsvis öppnar det dörrar för mer sci-fi i framtiden.
Citera
2015-08-10, 05:40
Medlem
paperboy85s avatar
Oerhört deprimerande film som påminner en om att vi är dödliga. Aningen mycket att använda sig av nästan tre timmar för att i stort sett bara berätta: astronauter åker ut i rymden, tiden passerar.
Citera
2015-08-10, 14:15
Medlem
toalet031s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paperboy85
Oerhört deprimerande film som påminner en om att vi är dödliga. Aningen mycket att använda sig av nästan tre timmar för att i stort sett bara berätta: astronauter åker ut i rymden, tiden passerar.
Jag kände motsattsen, blev mer nyfiken och intresserad av världen efter att ha sett Interstellar.
Citera
2015-09-20, 02:12
Medlem
Omg, såg nyss detta konstverk. Lite tagen är jag :'/
Citera
2015-09-29, 21:50
Medlem
santacls avatar
https://www.youtube.com/watch?v=mnArCFSrkg8

CinemaSins : Everything Wrong With Interstellar, Featuring Dr. Neil deGrasse Tyson
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in