2013-01-11, 05:21
Medlem
Får hoppas på ytterligare ett mästerverk av Nolan.

Konceptet tid och rum är något som är väldigt intressant i mina ögon, får hoppas att han gör något bra av det då förhoppningarna antagligen kommer att vara skyhöga.
Citera
2013-04-03, 21:32
Medlem
En personlig favoritskådis i form av Matthew McConaughey bekräftas nu till huvudrollen.

http://capishe.se/nyhet/matthew-mcconaughey-bekraftas-till-interstellar/
Citera
2013-04-04, 16:00
Medlem
Ska bli intressant att se hur Nolan som vill göra allt på riktigt framför kameran tacklar det visuella med maskhål, tidsresor och alternativa dimensioner...
Citera
2013-04-04, 16:20
Medlem
StonedSwedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MR.Rise
Det är inte direkt Nolan som har gjort allt bra.

Använder han casting-crew och även screenplay killarna från filmerna tidigare nämnt så blir det bra, men glöm heller inte prestationerna från skådespelarna.

Ridley Scott är ett exempel. Det kan alltid bli samma veva med CN.

Det är Nolan som är den största stjärnan när det kommer till hans filmer. Det är ju ändå han som regisserar skådespelarna.

Det är Nolans vision och stil som gör filmerna spektakulära och så jävla bra ( undantaget The Dark Knight Rises då, som var svindålig ).
Citera
2013-04-04, 17:10
Medlem
Cobas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av obin_gam
Försökte kolla upp caltech-snubbens maskhålsteorier på wikipedia, men jag blev fan inge klokare för det haha

Någon som kan förklara vad han menar på klarsråk? Någonting med att paradoxer inte kan finnas? Eller har jag helt missförstått?

Som jag utläser det så betyder det enklast sagt: Om du åker igenom ett maskhål så kommer du inte att träffa på dig själv sen nånstans.

Han menar på att den massa som skulle färdas via ett maskhål inte kommer finnas kvar i tidsrummet den startar i utan färdas med utan att lämna nåt efter sig.
Ett maskhål gör väl bara så att du transporterar dig via ett krökt rum/tidsrum(?) och gör att du kan gena en betydligt längre sträcka på kortare tid.
Och så vitt jag vet kan du inte resa bakåt i tiden, bara ta del av information från bakåt i tiden.

Jag är då rakt ingen expert, långt ifrån, så för att vara säker så kolla upp det noggrannare.

OnT: Älskar Sci-fi och efter botttennappet/avslitet drag/en bur full av slamätare -Prometheus så längtar jag efter en intressant sci-fi rulle.
Citera
2013-04-04, 22:02
Medlem
Fjodorovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jefvul
En personlig favoritskådis i form av Matthew McConaughey bekräftas nu till huvudrollen.

http://capishe.se/nyhet/matthew-mcconaughey-bekraftas-till-interstellar/

Dirk Pitt!

Nu blev jag minsann taggad, en självklar biofilm som jag hoppas släpps på sommaren vilket år det nu än blir.
Citera
2013-04-09, 23:04
Medlem
santacls avatar
Snackas om att Anne Hathaway är klar för filmen också.

http://www.cinemablend.com/new/Anne-Hathaway-Reuniting-With-Christopher-Nolan-Interstellar-36860.html
Citera
2013-04-23, 23:23
Medlem
Hoyte van Hoytema verkar vara tänkt för fotot. Kul!

http://www.cinemablend.com/new/Christopher-Nolan-Hires-Let-Right-One-Cinematographer-Interstellar-37129.html
Citera
2013-04-24, 09:53
Medlem
DIEXELs avatar
All ära till Nolan men hade faktiskt velat se Spielberg göra denna som det var snack om det i första början.

Citat:
Ursprungligen postat av Algore
Tre fladdermannen filmer är fortfarande tre fladdermannen filmer.

Nolan kunde inte göra så mycket åt det när han skrev på ett kontrakt med Warner Bros om att göra tre Batman-filmer. Tror det skulle kosta betydligt mer än vad det var värt om han skulle ha rivit kontraktet i förtid.
Citera
2013-04-24, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DIEXEL
Nolan kunde inte göra så mycket åt det när han skrev på ett kontrakt med Warner Bros om att göra tre Batman-filmer. Tror det skulle kosta betydligt mer än vad det var värt om han skulle ha rivit kontraktet i förtid.

Jodå, han hade rätt att bryta kontraktet både efter Begins och TDK.
Citera
2013-04-24, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J_McClane
Jodå, han hade rätt att bryta kontraktet både efter Begins och TDK.
Skrev han inte bara kontrakt på en film i taget, Bale skrev ju på för minst två filmer iom Batman Begins...
Citera
2013-04-24, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roger Workman
Skrev han inte bara kontrakt på en film i taget, Bale skrev ju på för minst två filmer iom Batman Begins...

Han hade en trefilmsdeal men som gick att bryta mellan varje film om man inte kände att en fortsättning skulle ge något eller om manus inte höll. Warner Bros gav ju Nolan fri budget inför TDKR för att verkligen vara på den säkra sidan att det skulle bli ytterligare en fladdermusfilm.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in