Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-04-12, 20:33
  #1
Medlem
svulles avatar
Det finns drösvis med chatttjänster, ett axplock:
MSN
gTalk
ICQ
AIM
Yahoo! Messenger
Skype
Jabber
Gadu-Gadu

Sedan finns det drösvis med e-mail-tjänster, ett axplock:
Gmail
Hotmail
Yahoo Mail
AOL Mail
Hushmail

Min fråga är: Vilka använder egentligen tex. AIM och AOL Mail egentligen?
Program som MSN och Skype samt Hotmail och Gmail använder väldigt många.
Men vilka använder egentligen andra, mer okända tjänster?
AOL kan ju ses som ett undantag då dem erbjuder bredband, och då får man väl automatiskt e-mail med det.
ICQ är äldre än MSN, så det finns säkert flera inbitna användare där.
Men liksom, vem fan använder Gadu-Gadu eller Jabber, eller Hushmail?
Vem använder pissiga Yahoo!?

Finns det siffror på de största chatttjänsterna och e-mail-tjänsterna?
Citera
2009-04-12, 20:45
  #2
Avstängd
I Sverige är det nog inte många som använder AIM och AOL osv. Men i USA däremot.

Själv använder jag MSN Messenger, ICQ, IRC, gtalk och Skype. Email har jag genom Hushmail, Gmail, Yahoo och Hotmail.

Jobb mail, övrigt seriösa mail, mindre seriösa och mail för att regga på sidor.
Citera
2009-04-12, 20:51
  #3
Medlem
svulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ........
I Sverige är det nog inte många som använder AIM och AOL osv. Men i USA däremot.

Själv använder jag MSN Messenger, ICQ, IRC, gtalk och Skype. Email har jag genom Hushmail, Gmail, Yahoo och Hotmail.

Jobb mail, övrigt seriösa mail, mindre seriösa och mail för att regga på sidor.

Glömde nämna IC, men känns som det är lite annorlunda, precis samma emd TS och vent.

Var är fördelen med tex. icq mot msn och dem andra, och vice versa, varför har du så många?
Varför så många mail-konton?
Citera
2009-04-12, 20:54
  #4
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av svulle
Glömde nämna IC, men känns som det är lite annorlunda, precis samma emd TS och vent.

Var är fördelen med tex. icq mot msn och dem andra, och vice versa, varför har du så många?
Varför så många mail-konton?

ICQ har väl inga fördelar mot MSN egentligen, dock finns det endel folk som vägrar skaffa MSN och då måste man ha ICQ också.

Många mailkonton? Bra att ha, vissa sidor vill inte accpetera hotmail t.ex då är det bra med någon från Yahoo eller Gmail. Kan aldrig ha för lite
Citera
2009-04-12, 21:04
  #5
Medlem
svulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ........
ICQ har väl inga fördelar mot MSN egentligen, dock finns det endel folk som vägrar skaffa MSN och då måste man ha ICQ också.

Många mailkonton? Bra att ha, vissa sidor vill inte accpetera hotmail t.ex då är det bra med någon från Yahoo eller Gmail. Kan aldrig ha för lite

Själv så försöker jag hålla "låg profil" dvs. inte finnas överallt.
Vill alltså inte registrera mig här och där.

Skype (vänner/familj)
Gmail, primärt email konto
Hotmail, för MSN och mailkonto i nödfall (Kunde iofs ha linkat gmail-kontot till msn, men blev inte så.
Utöver det använder jag IRC, Ventrilo och TS lite då och då. (kräver ingen registrering really)

Inte allt för mycket dvs
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback