2010-09-15, 06:30
Medlem
FittLisas avatar
Ska man flytta till Gotland bör man göra det pga att man redan har fixat jobb. Ett riktigt arbete är inte att servera öl under några sommarveckor. Flytta dit och inse att arbetslösheten är stor och sedan bli tvingad till fastlandet igen är ingen hit. Grattis, du har just slösat bort 10 års bostadskö (om du nu ens hade en enda dag).
Annars är Gotland så djävla skönt och avslappnat ställe. Efter ett tag börjar man hata fastlänningar som stör lugnet. Kan ibland kännas isolerat och en bro/tunnel för tåg/bil till fastlandet hade inte skadat.
Senast redigerad av FittLisa 2010-09-15 kl. 06:33.
Citera
2010-09-15, 07:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FittLisa
Ska man flytta till Gotland bör man göra det pga att man redan har fixat jobb. Ett riktigt arbete är inte att servera öl under några sommarveckor. Flytta dit och inse att arbetslösheten är stor och sedan bli tvingad till fastlandet igen är ingen hit. Grattis, du har just slösat bort 10 års bostadskö (om du nu ens hade en enda dag).
Annars är Gotland så djävla skönt och avslappnat ställe. Efter ett tag börjar man hata fastlänningar som stör lugnet. Kan ibland kännas isolerat och en bro/tunnel för tåg/bil till fastlandet hade inte skadat.

Jo men det är väl (så vitt jag förstått) många som pendlar till Stockholm med färjan när dom ska till jobbet. Så ett jobb på Gotland är inget måste direkt.
Citera
2010-09-15, 07:43
Medlem
FittLisas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Argentum.Astrum
Jo men det är väl (så vitt jag förstått) många som pendlar till Stockholm med färjan när dom ska till jobbet. Så ett jobb på Gotland är inget måste direkt.
Det finns de som pendlar. Personligen har jag aldrig förstått hur de orkar men viljan att leva på Gotland är väl stark.
Citera
2012-09-10, 02:15
Medlem
ylletrasas avatar
det e väl inga som pendlar till fastland för jobb?
sorry jag bumpar gammal tråd....
Citera
2012-09-11, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ylletrasa
det e väl inga som pendlar till fastland för jobb?
sorry jag bumpar gammal tråd....

Det är rätt så många som pendlar. I min kompiskrets så har jag en som reser dagligen och tre som veckopendlar
Citera
2012-09-12, 15:15
Medlem
ylletrasas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golden-Tie
Det är rätt så många som pendlar. I min kompiskrets så har jag en som reser dagligen och tre som veckopendlar
men hur kan dom pendla, om det endast går båt 2 ggr dag på sommar halvåret, samt vinterhalvåret så går det bara en båt om dagen?
Citera
2012-09-13, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ylletrasa
men hur kan dom pendla, om det endast går båt 2 ggr dag på sommar halvåret, samt vinterhalvåret så går det bara en båt om dagen?

Nu går ju båtarna lite oftare än så plus att det även finns flyg
Citera
2013-05-18, 11:07
Medlem
1970-01-01s avatar
Jag har 2283 ködagar på Gotland nu.
Så det är inte omöjligt att hitta något för mig strax.

Men det är ju jobben som är hindret (om man läser i denna tråden)
Det är ju synd.
Citera
2014-02-10, 05:29
Medlem
BUMP!

Lyfter denna tråd för att fråga folk som bor där nere, hur ser det ut med jobb idag? Är reggad på "Gotlandshem" men hur är priserna på bostadsrätter/hus kring Visby?
Citera
2014-07-30, 11:36
Medlem
FilleFilurens avatar
Puffar denna tråd

Är riktigt sugen på att flytta över till ön och har varit det i flera år.
Det är ett stort steg när man har barn som går i grundskolan....

Hur är det med Vibble, är det ett bra ställe för barn att växa upp på, eller någon som har bättre tips på boende där det finns mycket barn?
Citera
2014-07-30, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FilleFiluren
Puffar denna tråd

Är riktigt sugen på att flytta över till ön och har varit det i flera år.
Det är ett stort steg när man har barn som går i grundskolan....

Hur är det med Vibble, är det ett bra ställe för barn att växa upp på, eller någon som har bättre tips på boende där det finns mycket barn?

Vibble är en väldigt bra plats att växa upp på. Mycket barn, knappt några invandrare, nära till Visby osv..

Nackdelen är väl att det är ganska dyrt att köpa hus/bostadsrätt där.
Citera
2014-07-30, 19:48
Medlem
utan.att.stannas avatar
Har över 10 år i kön nu. Det lär väl räcka till innanför murarna eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in