Citat:
Ursprungligen postat av
Pengabingen
Förr i tiden några månader sedan så kunde man verkligen FYNDA kvalitetsvaror på NETTO, min familj och jag levde som KUNGAR billigt! Det som har ersatts är blott en enkel ICA nära (eller coop nära whatever).
Det är ett stort svart hål som ersatts med ett dåligt LIDL som mina ben måste gå in till nu för att försöka fynda ganska dyra saker, brukar misslyckas då varorna är en blek kopia.
Frågan är således, varför saknar du Netto, och hur ska vi ersätta dess svarta hål?
Jag kan säga i min värld att jag önskar innerligt att Netto återuppstår men det känns långt borta.
Det är en fruktansvärd miss att Sverige inte kan hålla kvar en livsmedelskedja som Netto. Det blev ett tomt hål Butikerna ingick i försörjningssystemet i Sverige. Nu är det miljontals människor som blivit av med sin butik.
Jag var i Danmark i år, och la märke till att dom har minst dubbelt så många livsmedelskedjor. Fötex Rema1000 Aldi Coop SuperBrugsen Netto Lidl SPAR Fakta ..
Det är ett överflöd av butikskedjor - och inte nog med det:
DET Finns dubbelt så många butiker /per capita i Danmark
Man undrar hur danskar kan ha så mycket högre standard än Sverige..
Och för lite sen förlorade vi en annan stor dansk kedja - Harald Nyborg, som jag gärna handlade i.
Det är för bedrövlig att Sverige går bakåt på alla områden. Något är fel!