2020-09-18, 00:46
Medlem
Jag kommer sakna deras plastkassar.
Citera
2020-09-18, 00:51
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pengabingen
...tex köpa en Kinder julklapps-slott-med-lyxchoklad till sitt barn för 10:- st ordinarie pris 249:-
Det finns andra butiker som har liknande.
Citat:
...jag vill äta prime time lyx till billigast möjliga pris.
Kolla Lidl och Willys. Motsvarande priser.
Citera
2020-09-18, 00:56
Medlem
Pengabingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Det finns andra butiker som har liknande.
Kolla Lidl och Willys. Motsvarande priser.

Svar nej, inte alls samma som Netto.

Willys och Lidl var dyrt med jämförelse Netto, MEN och ett stort MEN man kunde inte gå in på netto med en inköpslista utan endast fynda av det som fanns.

Där tror jag att folket hade svårt för Netto.
Senast redigerad av Pengabingen 2020-09-18 kl. 00:58.
Citera
2020-09-18, 01:01
Medlem
neiges avatar
Citat:

Willys och Lidl var dyrt med jämförelse Netto, MEN och ett stort MEN man kunde inte gå in på netto med en inköpslista utan endast fynda av det som fanns.

Där tror jag att folket hade svårt för Netto.
Klart man kan. Lidl och Netto kan vem som helst se reklambladet och fynda, det kan man typ inte på Citygross, ICA, Coop eller Willys eftersom de har många erbjudanden specifikt till medlemmar.
Citera
2020-09-18, 01:10
Medlem
constants avatar
Citat:

Då hade vi nog olika Netto-butiker. Till min gick det skapligt att gå med en inköpslista, och ytterst sällan riktiga superfynd a la Falukorv för en tia kilot.

Men jag kollade i och för sig aldrig på barngodis.
Citera
2020-09-18, 01:12
Medlem
Pengabingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Då hade vi nog olika Netto-butiker. Till min gick det skapligt att gå med en inköpslista, och ytterst sällan riktiga superfynd a la Falukorv för en tia kilot.

Men jag kollade i och för sig aldrig på barngodis.

Det kan vi 100% fastslå, konstigt!
Det förklarar även lite varför folket inte verkar förstå vad jag menar med denna topic, nu vill jag höra vad folket har för ståndpunkt kring detta att det var olika netto från en annan netto butik och om det stämmer för i min värld trodde jag att alla Netto var i princip samma koncept.
Senast redigerad av Pengabingen 2020-09-18 kl. 01:14.
Citera
2020-09-18, 01:42
Medlem
Pengabingens avatar
En sak till med tanke på att alla Netto som blivit Coop som borde gå riktigt dåligt i detta nu, när köper Netto tillbaka butikerna till vrakpris och sätter Netto på kartan i Sverige igen!

Är det inte lite genialiskt när man tänker efter
Citera
2020-09-18, 02:13
Medlem
killawifes avatar
Supersmart ju .

Coop gjorde nog en riktig nit när de gjorde om butikerna. De skulle bara köpt dom och behållt namnet och infrastrukturen så hade deras förtjänst varit mycket bättre. Butikerna är mycket finare nu och jag tror att personalen har det bättre med för Netto var ett riktigt skitföretag att jobba för men det är ju aldrig några kunder där nuförtiden.
Citera
2020-09-18, 02:19
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av killawife
...men det är ju aldrig några kunder där nuförtiden.
Coop har inte gjort något rätt på över trettio år. Så varför skulle de göra något vettigt nu?
Citera
2020-09-18, 03:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av killawife
Supersmart ju .

Coop gjorde nog en riktig nit när de gjorde om butikerna. De skulle bara köpt dom och behållt namnet och infrastrukturen så hade deras förtjänst varit mycket bättre. Butikerna är mycket finare nu och jag tror att personalen har det bättre med för Netto var ett riktigt skitföretag att jobba för men det är ju aldrig några kunder där nuförtiden.

Självfallet fick de inte behålla namnet om de inte hade velat betala licensavgiften till det danska bolaget (Sallingsgroup), utan de köpte ju Netto för att stärka sin egen position på den svenska marknaden.

Så de har gjort helt rätt i att branda om butikerna. Skulle dessutom tro att coola egen infrastruktur är betydligt mer utbyggd än Nettos var. Coop såg stordriftsfördelar och nu har de ju sålt de flesta butikerna till sina egna interna organisationer osv.
Citera
2020-09-18, 03:17
Medlem
Citat:
En sak till med tanke på att alla Netto som blivit Coop som borde gå riktigt dåligt i detta nu, när köper Netto tillbaka butikerna till vrakpris och sätter Netto på kartan i Sverige igen!

Är det inte lite genialiskt när man tänker efter

Jag vet inte om du förstår varför Salling group sålde netto. Netto Sverige gick med förlust år efter år. Nu kunde salling komma ur Sverige utan att behöva genomföra en kostsam nedläggning eller en för varumärket kostsam konkurs. Den här lösningen var helt enkelt mest profitabel för både Coop och för salling.
Citera
2020-09-18, 03:59
Medlem
Pengabingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Janone
Jag vet inte om du förstår varför Salling group sålde netto. Netto Sverige gick med förlust år efter år. Nu kunde salling komma ur Sverige utan att behöva genomföra en kostsam nedläggning eller en för varumärket kostsam konkurs. Den här lösningen var helt enkelt mest profitabel för både Coop och för salling.

Jag slår vad med min vänstra pungkula att COOP netto butikerna går sämre än vad netto gick...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in