2020-09-18, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Jag kommer sakna deras plastkassar.

Det var deras bästa pryl, dock inte särskilt diskret färg...
Citera
2020-09-18, 17:55
Medlem
Saknar faktiskt Netto. Förstår att Coop ville ta över butikerna för att komma åt lägena. Men de nya Coop är lite tråkiga och jag saknar Netto med entrèer fyllda med olika erbjudanden.
Bra varor och oftast mycket billigare än Hemköp eller ICA.
Personalen fick, verkade det städa innan butiken stängde, så ibland fick man väja för en golvstädmaskin. Trots att det var en halvtimma kvar av öppettiden...
Citera
2020-09-18, 18:21
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av langaocb
Good riddance som någon skrev. Fyfan vilka skitbutiker det var och de behandlade sina anställda som skräp.
Det är en underdrift att man inte kunde gå dit med lista på vad man ville ha. Ibland fanns fan inget vettigt av en typ av vara.
Klart det kan förekomma undantag, men generellt anser jag att Coop har sämre utbud, sämre priser och så vidare. Antar fler tycker som jag, och det märks även på deras omsättning och lönsamhet.
Citera
2020-09-18, 18:22
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Janone
Du har redan fått svar som är korrekt.
Coop ägs av Konsumentföreningen (kf), tex så är ju Coop Värmland en väldigt stor och välskött förening. Läs mer på ex Wikipedia.
Okej, tack. Trodde det var en enda stor förening.
Citera
2020-09-18, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pengabingen
Förr i tiden några månader sedan så kunde man verkligen FYNDA kvalitetsvaror på NETTO, min familj och jag levde som KUNGAR billigt! Det som har ersatts är blott en enkel ICA nära (eller coop nära whatever).

Det är ett stort svart hål som ersatts med ett dåligt LIDL som mina ben måste gå in till nu för att försöka fynda ganska dyra saker, brukar misslyckas då varorna är en blek kopia.

Frågan är således, varför saknar du Netto, och hur ska vi ersätta dess svarta hål?

Jag kan säga i min värld att jag önskar innerligt att Netto återuppstår men det känns långt borta.
Netto? Skrev du fel? Vilken butik menar du egentligen, för Netto är att jämställa med Aldi, eller ännu sämre.
Citera
2020-09-18, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roland Jansson
Netto, endast saknat av WT och nysvenskar. Köpte basvaror ibland då jag passerade.
Hade Netto basvaror?? Sämsta butiken i Sverige, parallellt med skräpbutiken Jem & Fix. Helt annan bransch, men likväl extremt usel. Och också dansk..,
Citera
2020-09-18, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlartSur
Hade Netto basvaror?? Sämsta butiken i Sverige, parallellt med skräpbutiken Jem & Fix. Helt annan bransch, men likväl extremt usel. Och också dansk..,
Varför går du in i affärerna om du bara vill handla på ICA?
Jag saknar Netto mycket, trevlig personal ock lagom mycket varor. Gick ofta in och köpte något bara för att det var trevligt. Coop är bara det gamla vanliga och ganska dyrt, massor med skräp inpackat som man inte behöver så trångt och trist. JemoFix är bra på de ställen det inte finns Byggmax.
Citera
2020-09-18, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av biomatec
Varför går du in i affärerna om du bara vill handla på ICA?
Jag saknar Netto mycket, trevlig personal ock lagom mycket varor. Gick ofta in och köpte något bara för att det var trevligt. Coop är bara det gamla vanliga och ganska dyrt, massor med skräp inpackat som man inte behöver så trångt och trist. JemoFix är bra på de ställen det inte finns Byggmax.
Jag gillar inte ICA heller. Det finns egentligen inga bra butiker i Sverige, vilket är ganska tråkigt. Däremot fanns Netto på botten av botten.

Byggmax missade jag. Riktig skitbutik! Finns de kvar? Är den också dansk??
Citera
2020-09-18, 21:23
Medlem
Pengabingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eviva
Saknar faktiskt Netto. Förstår att Coop ville ta över butikerna för att komma åt lägena. Men de nya Coop är lite tråkiga och jag saknar Netto med entrèer fyllda med olika erbjudanden.
Bra varor och oftast mycket billigare än Hemköp eller ICA.
Personalen fick, verkade det städa innan butiken stängde, så ibland fick man väja för en golvstädmaskin. Trots att det var en halvtimma kvar av öppettiden...

Haha så rätt, för att inte nämna nära stängningstid om pantmaskinen var full så sket dom i att åtgärda det, samma när den var ur bruk väldigt ofta.

Kommer ihåg deras GULDÖL som fortfarande finns på coop men bara några få dyra burkar, förr kunde man köpa ett flak för 30 spänn + pant nu får man bara några få burkar för samma peng på coop! Hädelse.
Citera
2020-09-18, 22:04
Medlem
Citat:
Smör har inte alls gått upp i pris om du väljer Gårdsgoda eller andra alternativ till Arla. Ägd.

Idiot, du pratar om margarin!
Citera
2020-09-18, 22:25
Medlem
Limhamns avatar
Netto verkar verkligen ha delat befolkningen och uppfattats på olika sätt. I min lilla by var det fullständigt värdelöst. Pipa över för att få tag på salt, potatis eller någon annan basvara gick sådär. Mest godis, krims krams och fula plåtburkar med något målat citat på.

Personalen trött och otrevlig, säkert underbemannad. Plastpåsarna under all kritik. Danmark är bra på mycket men Netto tillhör inte deras underverk, om man säger så.
Citera
2020-09-18, 22:46
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Förr i tiden några månader sedan så kunde man verkligen FYNDA kvalitetsvaror på NETTO, min familj och jag levde som KUNGAR billigt! Det som har ersatts är blott en enkel ICA nära (eller coop nära whatever).

Det är ett stort svart hål som ersatts med ett dåligt LIDL som mina ben måste gå in till nu för att försöka fynda ganska dyra saker, brukar misslyckas då varorna är en blek kopia.
Har du inte märkt att Lidl är MYCKET bättre än Netto på ALLA sätt...?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in