2020-09-18, 09:12
Citat:
Ursprungligen postat av Pengabingen
Förr i tiden några månader sedan så kunde man verkligen FYNDA kvalitetsvaror på NETTO, min familj och jag levde som KUNGAR billigt! Det som har ersatts är blott en enkel ICA nära (eller coop nära whatever).

Det är ett stort svart hål som ersatts med ett dåligt LIDL som mina ben måste gå in till nu för att försöka fynda ganska dyra saker, brukar misslyckas då varorna är en blek kopia.

Frågan är således, varför saknar du Netto, och hur ska vi ersätta dess svarta hål?

Jag kan säga i min värld att jag önskar innerligt att Netto återuppstår men det känns långt borta.

LIDL är väl rätt okej?
Citera
2020-09-18, 09:37
Medlem
Tjuvhederns avatar
Citat:
Förr i tiden några månader sedan så kunde man verkligen FYNDA kvalitetsvaror på NETTO, min familj och jag levde som KUNGAR billigt! Det som har ersatts är blott en enkel ICA nära (eller coop nära whatever).

Det är ett stort svart hål som ersatts med ett dåligt LIDL som mina ben måste gå in till nu för att försöka fynda ganska dyra saker, brukar misslyckas då varorna är en blek kopia.

Frågan är således, varför saknar du Netto, och hur ska vi ersätta dess svarta hål?

Jag kan säga i min värld att jag önskar innerligt att Netto återuppstår men det känns långt borta.

Netto hade sjukt bra danskt rågbröd förr i tiden, svinbilligt. Samt alltid bra frukt och grönt. Snyft.
Citera
2020-09-18, 09:46
Medlem
Netto var de enda med bra popcorn. Estrella med fler är för salta. Micropop är för fett. Funderar på att åka till Danmark och köpa popcorn på Netto där.

QUOTE=Tjuvhedern|72961161]Netto hade sjukt bra danskt rågbröd förr i tiden, svinbilligt. Samt alltid bra frukt och grönt. Snyft.[/quote]

Ja det brödet köpte jag också. En klippa för oss med blodsocker problem som inte kan äta ljust bröd. (Många s.k. råfbröd har vetemjöl som främsta ingrediens). Kan dock tipsa om att de sedan någon månad har ett "danskt rågbröd" på Ica som inte är alltför dyrt.
Senast redigerad av grelin1999 2020-09-18 kl. 09:48.
Citera
2020-09-18, 09:53
Medlem
BigFatCones avatar
Det bästa med Netto var enegeridrycken Hustler (namnet alltså, drycken i sig var som väntat för 4 spänn burken) och att dom hade Harboes cola. Köpte visserligen en trevliga mockabryggare och en kaffekvarn där för en överkomlig peng. Men överlag är det inget jag saknar. Har alltid föredragit Lidl.
Citera
2020-09-18, 09:57
Medlem
Pastellfisks avatar
Citat:
Smör har inte alls gått upp i pris om du väljer Gårdsgoda eller andra alternativ till Arla. Ägd.

Gårdsgoda är inte smör ditt stolpskott.

OnT: Jag saknar också Netto emellanåt då de hade ett väldigt billigt bassortiment och emellanåt en fel käcka prylar så som färg, penslar, silvertape och annat till mycket bra pris.
Citera
2020-09-18, 10:20
Medlem
Netto var väl inget ställe man storhandlade på fast ibland hade de ju en del extrapriser som var OK. Sen hände det ibland att de inte hade de varor de gjorde reklam för. Man har ju Willys Lidl ICA, City Gross som man kan kolla bra extrapriser.
Citera
2020-09-18, 10:42
Medlem
Kosmosaiks avatar
Tidigare fanns det ett Netto ca 50 meter från mitt hem. Gick dit en gång och aldrig mer. Nu när det är Coop kan man äntligen handla där igen. Kom aldrig tillbaks danskjävlar!
Citera
2020-09-18, 10:44
Medlem
Kosmos.s avatar
Aldrig förstått Netto. De vägrade ha lightprodukter vilket gjorde att jag knappt kunde handla där. De var bra på tjockismat och halvfabrikat av dålig kvalité.

Lidl har allt. Låga priser, bra utbud och nyttiga alternativ.
Citera
2020-09-18, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Jag kommer sakna deras plastkassar.

Varför?

Deras plastkassar var inte samma format som svenska avfallskärl, papperskorgar osv.
De kassarna gick inte att använda till något annat än att bära hem maten med.
Citera
2020-09-18, 11:02
Medlem
Roland Janssons avatar
Netto, endast saknat av WT och nysvenskar. Köpte basvaror ibland då jag passerade.
Citera
2020-09-18, 11:25
Medlem
godhetsapostelns avatar
Man kunde fynda enstaka varor på netto. Deras campagnolo köttfärssås vitlök är den godaste jag ätit. Men det gick ju inte att handla allt där. Förhållandevis billig på snus också.

Netto körde ju kampanjer på kaffe, ost, öl mm precis som alla andra butiker. Nu har en konkurrent försvunnit vilket naturligtvis påverkar priserna uppåt. Grundläggande företagsekonomi.

Krims-kramset i korgarna för varor du inte visste du behövde var inte precis min grej. Men då går jag aldrig till Ö&B, Rusta och liknande.

Kassarna var helt idiotiska - basta!
Senast redigerad av godhetsaposteln 2020-09-18 kl. 11:29.
Citera
2020-09-18, 11:31
Medlem
langaocbs avatar
Good riddance som någon skrev. Fyfan vilka skitbutiker det var och de behandlade sina anställda som skräp.
Det är en underdrift att man inte kunde gå dit med lista på vad man ville ha. Ibland fanns fan inget vettigt av en typ av vara.

Citat:
Ursprungligen postat av constant
Coop har inte gjort något rätt på över trettio år. Så varför skulle de göra något vettigt nu?

Vad menar du? Där jag bor hade vi bara en dålig ICA-butik i närområdet. Den hade halvkasst utbud , ganska dyr och sällan några lockande extrapriser eller erbjudande.
Sedan öppnade en större Coop-butik i området som ligger några kronor billigare på alla basvaror , plus att man alltid kommer hem med schyssta grejer det varit extrapris på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in