Citat:
Ursprungligen postat av
Cimaron
Ställde frågan i en annan tråd men tror den här är mer lämpad för ämnet:
Finns det någon gräns för hur gamla domar man kan beställa från domstolarna?
Du hade kunnat vara mer tydlig.
Domar inom fem år kan förmodligen skickas ut gratis från domstolarna. Äldre än så måste scannas in och du kan bli tvungen att betala en avgift. Om du menar riktigt gamla domar från 90, 80 eller 70-talet så kanske, varje domstols arkiv kan se olika ut. Vissa gamla akter kan vara skickade till Landsarkiven.