2014-01-07, 17:25
Medlem
FizzyWhomacks avatar
Hallå, begärde ut fup i ett ärende men alla namn va borttagna, hur kommee det sig?
Citera
2014-01-07, 17:45
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FizzyWhomack
Hallå, begärde ut fup i ett ärende men alla namn va borttagna, hur kommee det sig?
Sekretess? Men det borde väl framgå i texten.
Citera
2014-01-08, 19:52
Medlem
budadis avatar
Hur ska jag gå tillväga för att få ut en dom från 1987/88. Har namn och personnummer samt mailat Sthlm stadsarkiv, men det gäller tydligen att ha målnummer eller datum för dom.. Ska jag läsa (hur jag nu ska få tag på de) gamla tidningsartiklar?
Citera
2014-01-22, 23:49
Medlem
Hur får jag tag på en dom när jag inte har aktnummer eller personnummer? Jag har bara ett namn (som jag tror är rätt), ett brottsdatum och rubricering misshandel eller dråpförsök. Jag vet att brottet begåtts i Akalla (Stockholm) och hör till Solna Tingsrätt. Det ska ha inträffat på ett gym. Jag har hört att den misshandlade var en Stockholmspolis att man därför flyttade den åtalade neråt Göteborgstrakten istället. Jag vet att rättegång var i torsdags 19/1 och att domen blev åtta månader.

Jag kan vända mig till Solna Tingsrätt men eftersom personen inte befann sig i Stockholm vid rättegången kan väl någon annan tingsrätt haft målet uppe - för man flyttar väl inte någon 50 mil för att ha en rättegång antar jag.
Citera
2014-01-27, 21:16
Medlem
Jag ska begära ut en dom från Nacka. Har nuvarande adress på GM, personnr utan fyra sista, men inget exakt slutdatum för domen eller ens ett år som jag är hundra på... Kan det gå ändå? Har ett hum om vad domen handlade om i alla fall.
Citera
2014-01-27, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Feltryck
Jag ska begära ut en dom från Nacka. Har nuvarande adress på GM, personnr utan fyra sista, men inget exakt slutdatum för domen eller ens ett år som jag är hundra på... Kan det gå ändå? Har ett hum om vad domen handlade om i alla fall.
Hela personnumret kan du slå upp på nätet eller ringa skatteverket för, känns som om det skulle kunna vara enklare att få ut uppgifterna då. Däremot tror jag inte du skall ha några problem om du vet vilket domstol det handlar om samt ett ungefärligt tidsperspektiv.
Citera
2014-01-27, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moa-
Hela personnumret kan du slå upp på nätet eller ringa skatteverket för, känns som om det skulle kunna vara enklare att få ut uppgifterna då. Däremot tror jag inte du skall ha några problem om du vet vilket domstol det handlar om samt ett ungefärligt tidsperspektiv.

Tack för snabbt svar! Vet att domen föll 2009 eller 2010.. Men testar med de uppgifter jag har och fixar sen, för nu är jag ivrig att få iväg mailet och få ut skiten! Har väntat för länge med det här

Om jag inte får svar om ett par veckor söker jag upp fullt personnummer Tack igen!
Citera
2014-01-27, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Feltryck
Tack för snabbt svar! Vet att domen föll 2009 eller 2010.. Men testar med de uppgifter jag har och fixar sen, för nu är jag ivrig att få iväg mailet och få ut skiten! Har väntat för länge med det här

Om jag inte får svar om ett par veckor söker jag upp fullt personnummer Tack igen!
Det borde som sagt vara tillräckligt! Lycka till! =)
Citera
2014-01-28, 18:31
Medlem
Kan man begära ut papper för att se vad en person står åtalad för? rättegången kommer äga rum inom snart framtid men skulle vilja veta vad personen är åtalad för.. isf var vänder jag mig
Citera
2014-01-28, 18:41
Medlem
eXtremos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1904.
Kan man begära ut papper för att se vad en person står åtalad för? rättegången kommer äga rum inom snart framtid men skulle vilja veta vad personen är åtalad för.. isf var vänder jag mig
Begär ut stämningsansökan + FUP från TR:n.
Citera
2014-01-28, 19:22
Avslutad
Jag sitter och tittar i ett dokument med rubriken "Dagbok" (Lexbase kallar den "juridisk rapport"). I det dokumentet står det "Plockgallras: 2017".

Vad innebär det?
Citera
2014-01-28, 19:43
Medlem
eXtremos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Outbreak
Jag sitter och tittar i ett dokument med rubriken "Dagbok" (Lexbase kallar den "juridisk rapport"). I det dokumentet står det "Plockgallras: 2017".

Vad innebär det?
Google ftw.

http://www.ssa.stockholm.se/Om-Stadsarkivet/Arbetar-for-god-arkivhantering/Arkivtermer/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in