• 1
  • 2
2003-10-15, 20:40
Medlem
Tjenare erfarna forumsnubbar..

Det är så att vi ska sälja vår Passat V5 till förmån för en ovannämnd modell..

Jag undrar om någon av er har någonting negativt att tillägga till det?
Kvalitetsfel på saab? Allmänna problem .. Alla tips är välkomna.
Efter Passaten vill man inte gärna ha en till SKITBIL..

tack på förhand! //Vonicz

ps. Kan nämna att saaben köps ny isf ds.
Citera
2003-10-15, 23:06
Medlem
Azraels avatar
Att det är en Saab är väl ett allmänt problem? Iofs är ju VW ett riktigt skitmärke också men Saab...? Nä.
Citera
2003-10-15, 23:42
Medlem
jenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vonic
Tjenare erfarna forumsnubbar..

Det är så att vi ska sälja vår Passat V5 till förmån för en ovannämnd modell..

Jag undrar om någon av er har någonting negativt att tillägga till det?
Kvalitetsfel på saab? Allmänna problem .. Alla tips är välkomna.
Efter Passaten vill man inte gärna ha en till SKITBIL..

tack på förhand! //Vonicz

ps. Kan nämna att saaben köps ny isf ds.

Utmärkt vagn, själv har jag en 9-5, 2,3, sportkombi -03 nordic steg 2+, äter upp en aero till frukost, kostar dessutom ungefär 80 000:- mindre..... Detta är min andra 9-5 kombi, världens säkraste och bästa bil!!!

Azarel, vad tycker du är en bra bil?? Snigel-släde, eller????
Citera
2003-10-15, 23:56
Medlem
Azraels avatar
Ha, ha. Nä. Men det beror ju lite på vilken utgångspunkt man har.
har full förståelse för att man kanske är begränsad om man skall välja tjänstebil tex.
Att gå och köpa sig en ny Saab för egna pengar anser jag däremot vara rent vansinne. Man kan få så mycket mer än en stylad Opel för de pengarna.
Citera
2003-10-16, 01:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azrael
har full förståelse för att man kanske är begränsad om man skall välja tjänstebil tex.
Att gå och köpa sig en ny Saab för egna pengar anser jag däremot vara rent vansinne. Man kan få så mycket mer än en stylad Opel för de pengarna.

Men såså gubbe.. kom med ett förslag då!
Citera
2003-10-16, 03:44
Medlem
Azraels avatar
Hmm. Ja du menar så. Förslag...
Till att börja med så skall man aldrig köpa nya bilar, oavsett hur mycket pengar man har. Och en annan sak som jag alltid irriterar mig över är att folk snackar om driftkostnader på nya bilar. Driftkostnaderna är ju för fan fickpengar jämfört med värdefallet på nya bilar.
Ett exempel är en bekant som (hur faaan kunde han) köpte en ny(!!??!!) Opel för 160K. När han efter sex månader ville byta in den mot en större bil så blev han erbjuden 110K för den av handlaren. Snacka om blåsning...

Så till inspirationen. En Saab Combi kostar från ca 250K och här är några bilar som jag helt klart hade föredragit och som kostar ungefär lika mkt:

Jaguar S-type
Jaguar X-type
BMW 728
Audi S6
Audi S8
Cadillac Seville STS
Ferrari 328 (Ok, inte så praktisk men ändå. Samma pengar)
Honda Legend
Honda NSX
Lexus LS400
Lexus IS200 Sportcross
Lexus GS 300/430
Corvette C5
Nissan Skyline GT-R

Visst, vissa av bilarna är inte vidare praktiska men jag tog med dem ändå bara för att visa hur mycket bil man egentligen kan få för 250-270K.
Priserna på de "vanliga" bilarna jag räknade upp (Jagga, Audi, BMW och vissa Honda och Lexus) avser 00 eller 01r med något eller några tusental mil på mätaren. Man måste också väga in garantier. Var på vippen att köpa en Lexus IS200 till tjejen i våras och då ingick sex månaders garanti på allt och ytterligare tre år på motor, låda, chassie och elektronik. På en tre år gammal bil!
Det lämnar väl inte Saab ens på helt nya bilar?

Ny Saab = pengarna i sjön...
Citera
2003-10-16, 15:20
Medlem
Well, actually.. En ny Aero går från ca 340 K..

För det första så är det inte jag som köper den.. Det är min fader, och jag gör allt jag kan för att få honom att köpa rätt bil..
För det andra så har han snöat in sig på att det ska vara en NY bil.. så det finns inte så mycket jag kan göra på den punkten.. Jag har däremot en hel del inflytande vad gäller modell, märke osv....

Men tack för dina förslag! jag ska kolla upp varanda en.

//Vonicz
Citera
2003-10-16, 16:14
Medlem
Rubbermans avatar
Hehe Azrael, lite motsägelsefull eller?

Först skriver du så här:

Citat:
Man kan få så mycket mer än en stylad Opel för de pengarna.

Sen skriver du så här:

Citat:
Lexus LS400
Lexus IS200 Sportcross
Lexus GS 300/430

Hmm, inte bra med stylad Opel, men det går bra med stylad Toyota?
Citera
2003-10-16, 19:51
Medlem
Nikhers avatar
Citat:
340 TUSEN!? För en SAAB 9-5
Vissa av mina bekanta tyckte det var vansinnigt att köpa en ny BMW 330i kombi, men den framstår ju som riktigt prisvärd om en 9-5 Aero bara är 20.000:- billigare än grundpriset för BMW:n!

Och BMW 330i spelar i en helt annan division! SAAB:en är förstås något rymligare och bekvämare men vad mer?
Citera
2003-10-16, 20:32
Medlem
jenas avatar
Citat:
Saab 9-5 utvecklades innan GM fick händerna på SAAB, min vector är definitivt den sista SAAB jag äger/kör. Jag skulle dock hellre cyckla är köra någon bil från usa!!! Sämre skit än vad som de presterar har jag aldrig sett. Att sedan bmw är världens mest överskattade bil är en annan historia, trång, obekväm och dyr.
Citera
2003-10-16, 20:53
Medlem
Azraels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubberman
Hehe Azrael, lite motsägelsefull eller?

Först skriver du så här:

Sen skriver du så här:

Hmm, inte bra med stylad Opel, men det går bra med stylad Toyota?

Stylad Toyota går utmärkt eftersom det är världens bästa bil. En tio miljoner år gammal Lexus med skuren motor är långt mycket bättre än en ny Opel.
Citera
2003-10-16, 21:02
Medlem
Azraels avatar
Citat:

För det första så är det inte jag som köper den.. Det är min fader, och jag gör allt jag kan för att få honom att köpa rätt bil..
För det andra så har han snöat in sig på att det ska vara en NY bil.. så det finns inte så mycket jag kan göra på den punkten.. Jag har däremot en hel del inflytande vad gäller modell, märke osv....

Men tack för dina förslag! jag ska kolla upp varanda en.

//Vonicz

340 TUSEN??? KRONOR??? För en SAAB? Inte ens en Saab i solitt guld är värd 340K...

Köp en ny BMW 5-serien, Merca E-klass, Jagga eller Lexus i stället. De är bättre på precis allt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in