2009-04-08, 20:03
Medlem
Nordens venedig.
Citera
2009-04-08, 20:14
Medlem
Megadeths avatar
vad säger man om flempan? för mig passar det in precis i samma mening som alla andra ghetton. jag åker förbi med bilen och tittar upp på skiten och känner hur jag får en knut i magen över att jag 2 gånger har vistats i området. och båda gångerna har det slutat med katastrof. klart på top 10. eller idag kanske man får skriva top 30 listan över platser i stockholm jag inte vill sätta min fot i. och inte kommer sätta min fot i en gång till.
Citera
2009-04-08, 20:19
Medlem
Astrofaess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tony_Tedeschi
TS. Satsa på en 1a, kostar inget och sen känner du på pulsen. Har bott där i 2år och under dom åren så råkade jag enbart ut för ett fyllo som ville ta mig på snoppen. Mycket kamphundar tyvärr men väldigt lugnt och chansen att bli förnedrad av någon kriminell är minimal. Södertörns polisstation ligger ca 400m från området + mycket civilare i området.

Känner igen det där med kamphundar. Annars håller jag med dig, verkar lugnt och jag har aldrig känt mig hotad när jag traskat runt där. Men likväl är stället inte särskilt estetiskt tilltalande.
Citera
2009-04-08, 22:25
Medlem
Flemingsberg är en vidrig stadsdel, liksom 80% av söderort.
Citera
2009-04-08, 22:45
Medlem
Finns väl knappast några farliga områden i Stockholm, statistiskt sett är ju isf innerstan farligast, men det finns helt klart mindre trevliga områden, och jag kan hålla med om att Flempan är ett sånt. Skulle själv aldrig kunna tänka mig att bosätta mig där. Inte för att jag är rädd för att bli nerslagen, men för att det är en allmänt oattraktiv bostadsmiljö.
Citera
2009-04-09, 00:48
Medlem
Tony_Tedeschis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Astrofaes
Känner igen det där med kamphundar. Annars håller jag med dig, verkar lugnt och jag har aldrig känt mig hotad när jag traskat runt där. Men likväl är stället inte särskilt estetiskt tilltalande.

För att vara ett invandrartätt område så ligger Flempan helt klart högst upp på listan när det kommer till boendekvalité. För alla er som klagar så uppmanar jag till att åka en sväng runt Alby, Tensta, Hjulsta, Akalla etc. Rena rama kåkstäder om man jämför med Flempan. Bonus är att det är lugnare på pendeltågen.
Citera
2009-04-09, 01:44
Medlem
Moisess avatar
Flempan är okej. Lite Ghetto är det men det finns helt klart värre.

Dock finns det ju alternativ i närheten som är rätt okej. Du har ju t.ex. Stuvsta, Huddinge, Tullinge. Tumba är väl ansett som ghetto också men under de 18 år jag bodde där blev jag aldrig rånad eller hotad.

Edit: stavning
Citera
2009-04-09, 01:53
Medlem
H0nkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inpetto
Flemingsberg är en vidrig stadsdel, liksom 80% av söderort.
Har kan det vara det när Flemingsberg ligger i Södertörn?

Flempan är helt ok förövrigt. Inget drömboende direkt, men rätt lugnt och fridfullt ändå. Jag menar du har ju snuthuset med polis, häkte och tingsrätt precis vid pendeln. Jag skulle dock undvika att bosätta mig i området runt Terapivägen..
Senast redigerad av H0nken 2009-04-09 kl. 01:59.
Citera
2009-04-09, 02:38
Medlem
wonderlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antilopen
var exakt i flemingsberg? det är exempelvis mycket lugnare vid studentlägenheterna än mitt i den färgglada flummen...

Japp, tycker nog att Flempan snarare är mer deppigt än ghetto om man håller sig borta från höghusen i centrum. Dock skulle jag aldrig bosätta mig där en längre tid om jag inte var tvungen. Inte så mkt pga av det skulle kännas otryggt, utan allt för trist miljö. Plusset är väl väldigt nära till Huddinge C där man kan shoppa lite, känns mer familjärt.
Citera
2009-04-13, 15:00
Medlem
tigrerads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MADEofSTONE
Var och tittade på en lägenhet i Visättra när jag flyttade tillbaka till sthlm för några år sen. Huset/lgheten var för-jävla deprimerande både på utsidan och insidan så det blev ingen flytt dit. Området var inte speciellt "ghetto" bara trist och tråkigt. Sen var det en lång och trist bit att gå ifrån tåg-stationen.

Långt från Visättra till pendeln?!
Ja, jisses. Det ligger ju intill!
Citera
2009-04-13, 15:36
Medlem
Tjohildas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tigrerad
Långt från Visättra till pendeln?!
Ja, jisses. Det ligger ju intill!
Det är ändå en bit att gå, och det känns inte som någon trygg väg, framför allt inte för en tjej.

Jag skulle inte vilja bo där om jag inte var tvungen. Första gången jag hälsade på en kompis där hade någon just skjutit prick på barnen i sandlådan med luftgevär. Det kanske har färgat min åsikt om området en smula.
Citera
2009-09-18, 21:25
Medlem
Nåja, har bott i Flempan i 30 år och blivit kvar eftersom lägenheten är välplanerad till hyfsad hyra (Hyresrätt). Dessutom är det lugnt kvällar och nätter. Har aldrig varit rädd för att gå ut på kvällarna....
Ghetto? tja, vad jämför du med?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in