2009-04-06, 14:05
Medlem
StupidClowns avatar
Tack för många bra svar!

Jag blev själv förvånad när jag såg priserna i flempan och anade oråd. Känns dock som det kan vara förnuftigt att inte binda allt för mycket kapital i lägenheten i nuläget. Tror inte direkt på bostadsmarknaden när räntebubblan tar ut sin rätt.
Citera
2009-04-06, 14:09
Medlem
flemingsberg är som sagt ett lugnt område. men om du vill undvika blattar helt så får du väl helt enkelt stanna kvar i din röda stuga.
Citera
2009-04-06, 15:39
Medlem
surfacings avatar
Helfestligt med häkte och tingsrätt några meter från pendeln där också haha.
Citera
2009-04-07, 21:51
Medlem
Snurrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotadent
Flemingsberg tror jag lider av de skitnödigt färgglada höghusen. Det ser ser verkligen ut som att de har försökt "sminka grisen" och göra området lite roligare, men istället har lyckats få det ännu lite mer deppigt. Min sambo bodde där ett tag, det var i och för sig ett par år sen nu men då var det väl rätt lugnt. En del alkisar och pundare som lallade omkring, men inte direkt otryggt. Att det ligger en bit ut och längs pendeln är inte så roligt dock.

Har du noterat att dom färgglada partierna är så placerade att ingen behöver se det från sina fönster? Det dom boende ser är de vita partierna. Arkitektur med finess
Citera
2009-04-07, 22:08
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snurren
Har du noterat att dom färgglada partierna är så placerade att ingen behöver se det från sina fönster? Det dom boende ser är de vita partierna. Arkitektur med finess

Det var omtänksamt. Det enda de missade då var att vi andra också ville slippa se eländet...! Det är lustigt det där med färg. Det finns ju en tråd om Akalla som jag skrivit en del i nyligen. Det är en förort där jag tycker att färgen på husen funkar rätt bra. Tensta är ju grått och deprimerande, men Flempans färgchock funkar inte heller. Det gäller nog att blanda med måtta och eftertanke där... Två saker som inte direkt var ledstjärnorna för miljonprogrammet. Men nu går jag OT.
Citera
2009-04-07, 22:27
Medlem
MADEofSTONEs avatar
Var och tittade på en lägenhet i Visättra när jag flyttade tillbaka till sthlm för några år sen. Huset/lgheten var för-jävla deprimerande både på utsidan och insidan så det blev ingen flytt dit. Området var inte speciellt "ghetto" bara trist och tråkigt. Sen var det en lång och trist bit att gå ifrån tåg-stationen.
Citera
2009-04-07, 22:40
Medlem
Jag bor själv väldigt nära Flemingsberg, typ tio minuter att gå.

Området är relativt lugnt och jag har aldrig råkat ut för något speciellt under dom 18 år jag bott där. Skulle dock inte vilja bo mitt i Flemingsberg bland höghusen, och rekommendar verkligen ingen annan att göra det heller. Väldigt mycket pack. Jag tycket det är bättre att betala lite mer för lägenheten och hamna i mycket trevligare områden.
Citera
2009-04-08, 08:04
Medlem
re

Jag skulle inte vilja bo i Flemmingsberg iallafall jag har högre krav på mitt boende

Dock så har flemmingsberg säkert ryckt upp sig mycket senaste 5åren med tanke på att det har tillkommit så mycket nytt KTH har flyttat dit osv.

Mitt trevligaste arbetsminne är iallfall från flempan Plötsligt såg jag en trevlig tjej i huset mittemot som tog av sig toppen sen rök byxorna och bhn och de små trosorna måste varit ett utbytesstudent
Citera
2009-04-08, 11:32
Medlem
rostigcykels avatar
Vet inte om det här hjälper dig men rönninge ligger ganska nära och är väldigt fint för att va en förort.
Citera
2009-04-08, 17:52
Medlem
StupidClowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mattie_Gr
Jag bor själv väldigt nära Flemingsberg, typ tio minuter att gå.

Området är relativt lugnt och jag har aldrig råkat ut för något speciellt under dom 18 år jag bott där. Skulle dock inte vilja bo mitt i Flemingsberg bland höghusen, och rekommendar verkligen ingen annan att göra det heller. Väldigt mycket pack. Jag tycket det är bättre att betala lite mer för lägenheten och hamna i mycket trevligare områden.

Får man fråga vad stället heter? Låter som ett lockande alternativ.

Citat:
Ursprungligen postat av rostigcykel
Vet inte om det här hjälper dig men rönninge ligger ganska nära och är väldigt fint för att va en förort.

Bra tips. ska kollas upp.
Citera
2009-04-08, 18:09
Medlem
Tony_Tedeschis avatar
TS. Satsa på en 1a, kostar inget och sen känner du på pulsen. Har bott där i 2år och under dom åren så råkade jag enbart ut för ett fyllo som ville ta mig på snoppen. Mycket kamphundar tyvärr men väldigt lugnt och chansen att bli förnedrad av någon kriminell är minimal. Södertörns polisstation ligger ca 400m från området + mycket civilare i området.
Citera
2009-04-08, 20:02
Medlem
Nido6s avatar
Flempan är ju för 17 synonymt med ghetto. En jävla massa tattiga haschrökande cp'n.
Jag drar alltid upp det jävla stället när jag vill ha ett bra exempel på en sketen plats att bo på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in