Jag har tänkt ibland, mest för att roa mig själv, vad som skulle hända om vid ungefär 1950-talets början, så skulle det ske en plötslig biologisk (r)evolution.
80 % av alla nyfödda skulle vara flickor, resterande 20 % pojkar.
Hur tror ni världen skulle ha sett ut från 80-talets början och framåt då den generationen hade börjat bli 30+ och på allvar börjat bli karriärister, samt att generationen skulle få full blom ungefär i början på 00-talet när de var 50 och på toppen av karriären löne- och maktmässigt.
Krig, konflikter, fred?
Men också på det vardagliga, hur skulle det t.ex. se ut på barer, pubar eller skolbaler? Skulle antalet lesbiska skjuta i höjden, skulle månggifte vara en norm? Skulle könsrollerna förändras, att männen skulle bli omhändigtagna och jämt bli påraggade av en massa tjejer? (Men också ha mycket mindre makt?)
1. Toaköerna på uteställen skulle bli oändliga.
2. Logiskt tänkande skulle vara en bristvara.
3. Världens mest framgångsrika företag skulle vara dom som tillverkade GPS.
4. Michael Bolton skulle regerat på Billboardlistan.
5. Heta Linjen hade varit gratis för pojkar och kostat 19:95 per minut för flickor.
6. Matematik hade inte varit ett skolämne.
7. Dirty Dancing hade gått på bio igen.
8. En månad hade bara haft 28 dagar.
9. Porrindustrin hade gått under.
10. Det hade aldrig varit tyst.
Aja, jag tror att konflikten kvinnor emellan skulle öka kraftigt eftersom det finns färre män och då ökar konkurrensen.
Tror även att folk skullle var abåde trevligare och otrevligare mot varandra, då tjejer ofta är snälla och trevliga, men samtidigt så hatar tjejer varandra... Tjejer är inte lika mycket av ett "flockdjur" som män är. Tjejer är oftast i grupper om 3-4 tjejer och killar kan vara hur många som helst.
Dessutom brukar tjejer spontant sätt(sett?) ogilla tjejer de inte känner. På en fest t.ex och det kommer två tjejgrupper som inte känner varandra, brukar de tycka illa om varandra.
Vet inte vem, men någon gång var det någon som sa att "Tjejer skulle kunna ta över världen om de inte hatade varandra så mycket"
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!