• 5
  • 6
2010-01-16, 16:53
Medlem
Roseniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Desivle
Löjlig tråd, 80% är för mycket,
Njädå; gör bara det enkla överslaget att varannan pojke som föds istället skulle vara en flicka. Då har man 75% tjejer på en gång.

Fast själv tycker jag nog det är mer intressant att tänka sig hur världen skulle se ut om det alltid hade varit så - om det vore det naturliga för vår art (och andra primater) så att vi skulle ha levt med den könsfördelningen ända sedan tidigaste stenåldern.
Citera
2010-01-16, 23:48
Medlem
Vi skulle minska i folkmängd här på jorden.

Antagligen mindre krig.

Vi skulle uppskatta ämnen som språk ist för mattematik
Citera
2010-01-17, 00:33
Moderator
impieteers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orun

Varför tror du det?
Citera
2010-01-17, 12:06
Medlem
absynthes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orun

Antagligen mindre krig.

Vi skulle uppskatta ämnen som språk ist för mattematik

Jag tror snarare att matematik skulle läras ut på ett annat sätt.
Citera
2010-01-17, 15:04
Medlem
Red&Blacks avatar
Mängden prostituerade män skulle öka lavinartad, samma gäller för priset per timme, medan det skulle bli det motsatta för kvinnorna.

Männen skulle ta över rollen som det mest utsatta och diskriminerade könet i världen.

Mera kassa såpor och reality serier skulle visas på tv.
Oprah skulle gå dygnet runt på tv.
Citera
2010-01-27, 11:48
Medlem
HH74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av absynthe
Jag tror snarare att matematik skulle läras ut på ett annat sätt.

Det tror jag också. Det hade antagligen varit kopplat till naturen på andra sätt eller försökas göras "mjukare". Dessutom mycket mer grupparbeten och mindre fokus på resultat eftersom det kan "skada självkänslan".

Så skulle det nog vara på mainstreamnivåerna i högstadiet. Däremot tror jag att toppen av utbildningsväsendet skulle se likadant ut.

Citat:
Ursprungligen postat av Red&Black
Mängden prostituerade män skulle öka lavinartad, samma gäller för priset per timme, medan det skulle bli det motsatta för kvinnorna.

Ja prostitution skulle öka lavinartat och jag tror acceptansen skulle öka med. Däremot skulle nog en del kvinnor försöka göra politik av det (bara rika har råd med ett knull! Klasskamp!).

Citat:
Ursprungligen postat av Red&Black
Männen skulle ta över rollen som det mest utsatta och diskriminerade könet i världen.

Det här är en intressant ståndpunkt. Jag är inte så säker. Visserligen tror jag att sexism skulle öka och män ses mest som köttstycken att pippa snarare än partners att arbeta med. Å andra sidan så är det väl överlagt att fler kvinnor röstar vänster än höger och genusfrågor är deras favoritdiskussion.

Jag tror att män skulle kunna få kvinnornas roll i media idag. Ungefär att: vad som än händer en ung tjej är det tio gånger viktigare än om det händer en medelålders man. Det förhållandet skulle blir det motsatta(ung kille vs tant) i den här världen.

Dessutom så har killar en större IQ-spridning. Det gör att flest idioter fortfarande skulle vara killar men genierna skulle OCKSÅ vara överlägset mest män. 10 män går det på EN kvinna i IQ-nivåer över 150.

Om en vanlig man visste hur man 'game the system' tror jag man skulle kunna skaffa sig en hel del fördelar genom fulspel och (subtila) sexuella anspelningar samt manipulationer så som en del kvinnor agerar idag.
Senast redigerad av HH74 2010-01-27 kl. 12:01.
Citera
2010-02-05, 01:00
Medlem
unclsams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nightowl
Skämt åsido så skulle det väl med största sannolikhet vara mycket mindre våld i samhället.

heard about pms?
Citera
2010-02-05, 01:08
Medlem
-Wasteland-s avatar
Feminister hade skrivit arga uppsatser om patriarkatet.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in