2004-03-05, 21:56
Awaiting Email Confirmation
Kribils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caine_Gothenburg
har en viss svaghet för japanska flickor i skoluniform, gärna blandat med massor av våld. (Ja, jag gillar "Battle Royale" rätt mycket...)

Exakt.. Håller med caine fullständigt. Har inte sett filmen själv ännu. Men jag har tillgång till den. Skall se den när jag har tid och ork.. Gahh japanska flickor i skoluniform!! gah... och så givetvis blod. finns det något bättre? Ne, skulle inte tro det.
Citera
2004-03-06, 00:01
Medlem
Mack Bolans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nezh
Eller när hon hugger gubben i magen på baren? Vad är det för miffo till skådespelare?

Yoshiyuki Morishita heter han. En riktig lirare. Ser ut som Steve Buscemis okända japanska tvillingbror och har medverkat i ett gäng sköna rullar, typ Wild Zero och Shark Skin Man and Peach Hip Girl.
Citera
2004-03-06, 00:09
Medlem
Nezhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mack Bolan
Yoshiyuki Morishita heter han. En riktig lirare. Ser ut som Steve Buscemis okända japanska tvillingbror och har medverkat i ett gäng sköna rullar, typ Wild Zero och Shark Skin Man and Peach Hip Girl.
Där sa du något!

* Steve Buscemi? Var är han? Alla förstår att hans medverkan krävs för en bra QT-film. En japansk dito duger inte...
Citera
2004-03-06, 15:18
Medlem
martyrens avatar
Detta är ju klart en av mina favoritfilmer, 10 poängare 4sure.. Nån som har koll om den japanska versionen finns att ladda/ köpa än?
Citera
2004-03-06, 15:33
Medlem
Robert_Goatses avatar
Själv tyckte jag att Kill Bill var skitdålig, med mycket möda klarade jag att ta mig igenom hela filmen, jag skulle ha dragit efter en ½ timme.
Nä, RD och PF är fortfarande det bästa QT har gjort.
Citera
2004-03-06, 16:04
Medlem
Djangos avatar
Totalt slöseri med tid.
Allt han var jävligt bra på kastar han här
helt åt sidan. Hade han inte haft sitt namn på
filmen så hade den gått förbi obemärkt.
Hoppas Quentin "junkie" Tarantino lyckas bättre
längre fram.
Citera
2004-03-07, 14:20
Medlem
någon som vet när tvåan kommer på bio i sverige? (ettan var helt underbar!!)
Citera
2005-12-04, 23:07
Medlem
Kill Bill, Realistiskt att kunna gå efter 4 år i koma?

I filmen så låg Uma Thurman aka "Black mamba" 4 år i koma. När hon vaknade så kunde hon gå efter bara några timmar. Är inte detta på tok orealistiskt med tanke på att benmusklerna borde vara förtvinade när man ligger ner så länge? Borde det inte ta flera månader att bygga upp musklerna igen?
Citera
2005-12-04, 23:09
Medlem
skeggys avatar
i den filmen gör dom en hel del orealistiskt.
Citera
2005-12-04, 23:13
Medlem
Heinzes avatar
Av alla scener i alla filmer så var det just denna som fått dig att tänka till?
Citera
2005-12-04, 23:21
Medlem
Squalos avatar
Jag klagade på precis samma sak när jag såg den filmen.
Citera
2005-12-04, 23:24
Medlem
Un Perros avatar
Förbannat trams!

En kines som bor på ett berg och har levt i 1000 år eller vad det var, är inte det ganska overkligt också?

Hade det varit postat under medicin, kaaaanske att den skulle ha ett existensberättigande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in