2003-12-04, 23:58
Medlem
Cineastens avatar
Re: Telefonsladd

Tack för det. Grymt vackert musikstycke.
Citera
2003-12-05, 00:44
Medlem
Boogaloos avatar
Jag tyckte att filmen var en höjdare. Mina förväntningar hade sänkts ett par snäpp efter de ljumna tidningsrecensionerna, därför fick jag möjligheten att bli glatt överraskad av filmen.

Visserligen är delar av filmen rätt korkade (exempelvis blodskvättet som ser ut som vattenfärg) och de genrer som Tarantino blivit inspirerad av och hyllar är inte några som intresserar mig särskilt i övrigt. Men det funkar.

Den tecknade sekvensen hade jag hellre sett spelad, men också den funkar.

Och jämfört med Jackie Brown är ju det här en stor comeback för Tarantino. Väntar med spänning på vol II...
Citat:
Ursprungligen postat av snapcase
Sonny Chiba är fantastisk. Om ni inte sett några av hans rullar än så finns den här lysande boxen på Modernista för blygsamma 249:- http://www.modernista.se/shop/shopexd.asp?id=190&ccategory=19 Bara Streetfighterfilmerna är värda det priset.
Det var faktiskt sjukt billigt. Det får jag nästan slå till på...
Citera
2003-12-05, 00:51
Medlem
Skägg-Krales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mack Bolan
Skillnaden mellan den japanska och den vanliga versionen är, till större del, att filmen inte blir svart-vit under fighten på värdshuset. Något som enligt mig förstör ganska mycket..

Det gör en stor skillnad. Som Orvar sa i filmkrönikan på SVT:
-Att visa de här scenerna i svartvitt är som att visa en rockvideo med de snuskiga orden piiiipade.

BOOGALOO:
Citat:
Och jämfört med Jackie Brown är ju det här en stor comeback för Tarantino. Väntar med spänning på vol II...

Sidenote: Jackie Brown var riktigt bra. Inte så snabb dock
Citera
2003-12-05, 01:04
Medlem
Boogaloos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skägg-Krale
Sidenote: Jackie Brown var riktigt bra. Inte så snabb dock
Jag tyckte också att Jackie Brown var bra, en stabil trea i betyg. Dock är den som du säger rätt seg och jag tycker att den på för många ställen är klumpigt berättad, saker och ting som tycks självklara för filmskaparna är det inte för oss. Många tvära och oväntade kast, och dessa är inte av det bra slaget.

Det jag menade var ändå att den var en stor besvikelse när den kom med tanke på hur snuskigt bra Reservoir Dogs och Pulp Fiction var (och är!).
Citera
2003-12-05, 01:06
Medlem
Skägg-Krales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boogaloo
Jag tyckte också att Jackie Brown var bra, en stabil trea i betyg. Dock är den som du säger rätt seg och jag tycker att den på för många ställen är klumpigt berättad, saker och ting som tycks självklara för filmskaparna är det inte för oss. Många tvära och oväntade kast, och dessa är inte av det bra slaget.

Det jag menade var ändå att den var en stor besvikelse när den kom med tanke på hur snuskigt bra Reservoir Dogs och Pulp Fiction var (och är!).

Sant, Sant. Tacka vet jag den fjärde filmen av Tarantino!
Citera
2003-12-05, 15:58
Medlem
Boogaloos avatar
Jag kan förresten tillägga att jag hade klarat mig utomordentligt bra utan alla swoooschar så fort någon höjde en arm, måttade en spark eller slog en volt. Hyllning eller inte, för mig blev det för mycket.
Citat:
Ursprungligen postat av Skägg-Krale
Sant, Sant. Tacka vet jag den fjärde filmen av Tarantino!
We think alike.

Kort och helt väntad ranking av QT:s "riktiga" filmer:
1. Pulp Fiction [5/5]
2. Reservoir Dogs [5/5]
3. Kill Bill vol 1 [4/5]
4. Jackie Brown [3/5]
Citera
2003-12-09, 01:13
Medlem
Imperialistics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boogaloo
1. Pulp Fiction [5/5]
2. Reservoir Dogs [5/5]
3. Kill Bill vol 1 [4/5]
4. Jackie Brown [3/5]

Tja nästan "rätt" iaf. Reservoir Dogs är bättre än Pulp Fiction, IMHO.

Kill Bill var riktigt bra, fast några stunder var jag lite besviken (den var lite överdrivet Japansk b-film ibland). Jag stördes dock inte av att den hoppade mellan färg och svart-vitt, tyckte det passade in.
Citera
2004-02-17, 18:39
Medlem
Bergman-Wasas avatar
Såg filmen igår och vilken rulle det var! Det var framför allt musiken som var suverän. Den passade så perfekt till filmen. När kommer vol 2?
Citera
2004-02-17, 18:44
Medlem
Moffegrevs avatar
Mycket härligt gore

Jag hade trott att den skulle vara helt annorlunda, men blev positivt överraskad. Trodde innan att det skulle vara mer sköna dialoger och mer glidarmusik (reservoir dogs-aktigt). Menmen, får man in så mycket komiskt våld i en film så tycker jag om den.
Den enda riktiga "quentinscenen" enligt mig var när killen ¨på sjukhuset hyrde ut the bride åt snuskgubbar.

I helhet en helt klart skön film, dock inte lika bra som reservoir dogs.
Citera
2004-02-18, 18:13
Medlem
Kill Bill var riktigt, riktigt bra. Otroligt snygg film. Lika bra som Reservoir Dog´s och Pulp Fiction. 2an kommer säkert att slå världen med häpnad. Är trailern lite inpirerad av Psycho eller? http://www.apple.com/trailers/miramax/kill_bill/volume_II/
Citera
2004-03-05, 19:28
Medlem
Vodcats avatar
När kommer 2an?

Tillhör också dem som älskade filmen. Chockade nog min kille lite genom att skratta mig genom den...Men undrar-när kommer 2an?Jag väntar!!!
Citera
2004-03-05, 19:43
Medlem
Nezhs avatar
Blev grymt besviken på filmen... Som den die-hard Tarantinofan man är så hade jag förväntat mig något bra, coolt, snyggt, smart och roligt. I vissa scener kan man se Tarantinos genialitet lysa igenom, men i övrigt så var filmen rent ut sagt kass.

* Skådespelarna! Störde mig otroligt mycket på flera rolltolkningar som var bedrövliga. Till exempel när Go Go Yubari går ner för trappan och skrattar till... Vad fan var det? Så ser det ut om ett lågstadiebarn ska försöka skratta på manus.
Eller när hon hugger gubben i magen på baren? Vad är det för miffo till skådespelare?
"Bosskonferensen"?? Vad är det för muppar som castats?

* Humorn? Var är svärtan? Dialogerna? Vad fan? Stängde av filmen när the Bride kommer till den asiatiska svärdsmästaren... Otroligt irriterande buskisnivå på svärdsmästaren som skäller på sin anställda. Fortsatte kolla på filmen senare av princip...

Orkar inte tänka på eländet mer... Fyller kanske på senare. Kass var den i alla fall. Och detta säger jag som gjorde mitt projektarbete på Tarantino... :mad:
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in