Vad pratar ni om? Är han konstig? Är väl bara helt enkelt en hyllning. Han bygger sina filmer på/med äldre filmkult-saker, introt är väl bl a gjort med Shaw Brothers-loggan liksom? En studio som har gjort en drös med kultfilmer, sådana filmer som Tarantino gillar. Run Run Shaw (en av de två bröderna som startade studion) är f.ö. född 1907 och lever fortfarande.
Jag är bara tvungen att minibumpa denna tråd. Många är tydligen av den åsikten att Kill Bill är en bra film för att den är en en hyllning till diverse genrer. Eller i alla fall att man kan ursäkta mycket på grund av den tänkta hyllningen. Så jävla dåligt resonerat. En skitfilm är en skitfilm oavsett avsikter, och Kill Bill är en skitfilm. Tarantinos bästa är Reservoir Dogs.
Kill Bill ser man en gång medans tex. Pulp Fiction förtjänar att ses igen och igen, problemet med Kill Bill är manuset, storyn är lite för tunn helt enkelt, alla filmälskare flinar sig harmynta åt alla referenser till klassiska rullar men de flesta ser bara uma thurman som sliter för få storyn att gå ihop.
Pulp Fiction har 9.0 och Kill Bill 8.2 på IMDB, inte utan orsak.
Trodde att Vernita Green blev den första som blev dödad, då The Bride snodde bilen från sjukhuset hon flydde ifrån. På hennes lista står dock O-Ren som det första offret. Verkar bara lite konstigt att hon skulle ha lagt undan bilen och varit i Japan innan.
Jag är bara tvungen att minibumpa denna tråd. Många är tydligen av den åsikten att Kill Bill är en bra film för att den är en en hyllning till diverse genrer. Eller i alla fall att man kan ursäkta mycket på grund av den tänkta hyllningen. Så jävla dåligt resonerat. En skitfilm är en skitfilm oavsett avsikter, och Kill Bill är en skitfilm. Tarantinos bästa är Reservoir Dogs.
Kill Bill är en hyllning till gamla japanska samuraj filmer och jag som gillar dessa filmer älskar verkligen Kill Bill