Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2009-04-05, 01:55
  #1
Medlem
FoXxs avatar
Har vart slut mellan mig och f.d sedan 1½ år tillbaka, nu i dagarna ser jag att hon nyligen har anmält mig för våldtäkt, något som aldrig har skett!

Hur det hela började då, några veckor efter att hon hade gjort slut var jag ute med en gemensam tjejkompis och tog några bärs, absolut inget raggande där.
Hon, kompisen, drog upp att exet sagt att våldtagit henne men att hon inte trodde på det, någon dag senare skriver hon en massa på msn till mig och att hon bryter vänskapen p.g.a det.

Då anmälde jag hennes för förtal/kränkning samt hade bevis på allt illa hon och hennes kompisar hade skrivit till mig, vilket är raderat för ett par tre månader sen. Men fick bara ett brev hem att fallet var nedlagt av någon anledning jag inte minns.

Jag har inte våldtagit henne, men jag är orolig ändå. Jag kan inte ens tänka klart, det är helt obegripligt för mig vad exet håller på med .
Hur ska jag tackla detta och finns det något hopp?
Citera
2009-04-05, 02:05
  #2
Medlem
candystashs avatar
Sa exet att du hade våldtagit henne ? vem sa exet det till
Är det jag som är så trött att jag inte kan hitta det i texten ?
Citera
2009-04-05, 02:07
  #3
Medlem
FoXxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av candystash
Sa exet att du hade våldtagit henne ? vem sa exet det till
Är det jag som är så trött att jag inte kan hitta det i texten ?

Ja. Alla sina vänner. Och nu senast en polisanmälan gällande våldtäkt.
Citera
2009-04-05, 02:13
  #4
Medlem
candystashs avatar
Nu förstår jag Trodde hela tiden att exet var exet.nu det vart helt omöjligt att läsa.

Det ända jag kan komma på nu som förmodligen vore bra att göra är väll att prata med henne om varför hon anmälde dig.
Och om du nu gjorde någonting dumt försök att be om förlåtelse och hoppas att hon drar in amälan.
Citera
2009-04-05, 02:14
  #5
Medlem
FoXxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av candystash
Nu förstår jag Trodde hela tiden att exet var exet.nu det vart helt omöjligt att läsa.

Det ända jag kan komma på nu som förmodligen vore bra att göra är väll att prata med henne om varför hon anmälde dig.
Och om du nu gjorde någonting dumt försök att be om förlåtelse och hoppas att hon drar in amälan.

Jag tänker inte be om förlåtelse för jag har inte gjort något fel.
Citera
2009-04-05, 02:19
  #6
Medlem
candystashs avatar
Försök att fråga henne då om varför hon gjorde en anmälan mot dig.
Det skulle vara lättare att veta vad man ska göra om man visste varför.
Citera
2009-04-05, 02:24
  #7
Medlem
FoXxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av candystash
Försök att fråga henne då om varför hon gjorde en anmälan mot dig.
Det skulle vara lättare att veta vad man ska göra om man visste varför.

Jag har inte haft kontakt med henne sen hon gjorde slut och tänker inte heller ta upp den nu. Det känns helt otänkbart, vill inte röra upp gamla minnen och känslor.
Citera
2009-04-05, 03:27
  #8
Avstängd
hehe,

Går hon på droger ditt ex?
Lider hon av någon allvarlig sjukdom?
Har hon legat på spyket?

Hon kanske blev våldtagen igår kväll av en fet neger! vem vet och nu kanske du får ta i skitet

Ärlig talat tror du att någon åklagare kommer ta åt sig fallet! Det betyder en stor förlust

Så dont worry be happy och gå o lägg dig
Citera
2009-04-05, 03:41
  #9
Medlem
FoXxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magico
hehe,

Går hon på droger ditt ex?
Lider hon av någon allvarlig sjukdom?
Har hon legat på spyket?

Hon kanske blev våldtagen igår kväll av en fet neger! vem vet och nu kanske du får ta i skitet

Ärlig talat tror du att någon åklagare kommer ta åt sig fallet! Det betyder en stor förlust

Så dont worry be happy och gå o lägg dig

Nej, hon är en helnykterist.
Ja förmodligen ett par tre psykbryt men inget hon sökt hjälp för vad jag vet.
Nej.

Kunde inte brytt mig mindre om hon hade blivit det, känner inte det minsta lilla synd om henne om så hade vart fallet.

Man vet aldrig med dagens polisstat Sverige, folk som begår mord får ett lägre straff än för förskingring osv..
Citera
2009-04-05, 09:48
  #10
Medlem
Afrokamels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FoXx
Nej, hon är en helnykterist.
Ja förmodligen ett par tre psykbryt men inget hon sökt hjälp för vad jag vet.
Nej.

Kunde inte brytt mig mindre om hon hade blivit det, känner inte det minsta lilla synd om henne om så hade vart fallet.

Man vet aldrig med dagens polisstat Sverige, folk som begår mord får ett lägre straff än för förskingring osv..

Ja om det nu skulle gå såpass långt att det blir en rättegång blir det ju ord mot ord, då det antagligen inte finns några bevis. Tror dock inte det kommer gå så långt, men man vet ju aldrig här i sverige, vårt rättssystem är ju helt fucked in the a.
Citera
2009-04-05, 12:35
  #11
Medlem
ExtraAllts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FoXx
Nej, hon är en helnykterist.
Ja förmodligen ett par tre psykbryt men inget hon sökt hjälp för vad jag vet.
Nej.

Kunde inte brytt mig mindre om hon hade blivit det, känner inte det minsta lilla synd om henne om så hade vart fallet.

Man vet aldrig med dagens polisstat Sverige, folk som begår mord får ett lägre straff än för förskingring osv..

Kör lögndetektortest...
Citera
2009-04-05, 12:42
  #12
Medlem
Optirocs avatar
Det förekommer tyvärr att tjejer anmäler såhär, även om det inte hänt något. Just för att straffa och skrämmas.

I mitt svar kommer jag utgå ifrån att det du säger är sant.

Ditt ex har gjort sig skyldig till brott genom att anmäla någon för ett brott som anmälaren vet inte har hänt.

Polisen är nog väl medveten om att sådana här anmälningar förekommer och det kan tyvärr påverka rättsväsendet så att dom som verkligen blir våldtagna måste vara ytterligare mer övertygande än vad dom egentligen borde behöva vara för att få upprättelse.
Man kan säga att sådan här anmälningar drabbar dom som faktiskt blir våldtagna väldigt hårt.
__________________
Senast redigerad av Optiroc 2009-04-05 kl. 12:45.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback