• 1
  • 2
2009-04-03, 20:01
Bannlyst
jag blev inspirerad av tråden "hur mycket knark har ni tappat bort" och startar därför denna.
Jag vet inte hur det är i era kretsar, men här där jag bor och umgås är många väldigt giv milda (dock mest då mot dom närmaste vännerna)

vi ger och tar ganska friskt. Jag har säkert gett bort 200 xanor (i olika omgångar till två av mina bästa vänner) jag har gett bort ett 100;tal kodein och lika många tramadol till en tjej kompis (mest för att hon har svår smärta och hennes läkare inte tar henne på allvar) jag har bjudit på en massa röka genom åren. Detta är bara några få exempel

själv har jag fått ganska mycket tjack genom åren, och en hel del röka och i dag fick jag lite benzo av en vän.
Hur gör ni när ni är med era vänner och pundar? bjuder ni friskt?
Uppfattar ni pundare som givmilda eller snikna?

mvh
Citera
2009-04-03, 20:58
Medlem
ElNinoDeLaCalles avatar
Bjuder gärna vänner som är sugna och inte har stash/cash själva.

Har absolut ingen koll på hur mycket jag gett bort men det är säkert en hel del.
Har även fått en hel del så det jämnar ut sig.

Sharing is caring
Citera
2009-04-03, 21:04
Medlem
självfallet har man bjudit lite till höger och vänster speciellt under påverkan , men det bästa var en gång hemma hos en polare på fest då han som höll i festen kom fram till mig och frågade: vill du ha ett gram mdma? och då var bara säga tack, svälja 200mg och ha en grym kväll
Citera
2009-04-03, 21:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av chrissepisse
självfallet har man bjudit lite till höger och vänster speciellt under påverkan , men det bästa var en gång hemma hos en polare på fest då han som höll i festen kom fram till mig och frågade: vill du ha ett gram mdma? och då var bara säga tack, svälja 200mg och ha en grym kväll

fan va nice, har själv blivit väldigt förvånad/överrumplad när folk har bjudit på stora mängder droger. Ofta tror jag att det finns en baktanke, men oftast visar det sig att det bara är generositet.

fan jag hade en vän (som tyvärr är död nu) som va en genom god människa, han bjöd på allt (inte bara droger) han va den typen som verkligen kunde ge bort/erbjuda sina sista roppar etc även fast man visste att han behövde dom mer. Shit vad jag saknar han, han körde 50 mil för att hjälpa mig att flytta etc, verkligen genom god kille.
Citera
2009-04-03, 21:11
Medlem
RapidLamas avatar
Jadu det har nog blivit en hel del. Har ingen aning om exakta mängder men några tiotals gram röka, några knappar och rätt mycket tjack bjuds det på när man själv är social och glad och vill hålla alla på samma nivå.
Blir oftast att någon annan automatiskt bjuder på munchies/kroginträde eller så.
Gillar speciellt att ge bort hallucinogener! Hittar man nåt som man mår riktigt gött på vill man ju gärna att ens panka polare ska vara med och trippa. På en ganska stor fest jag hade hemma delade jag ut ett antal goa lappar jag fått till bra pris. Blev en lyckad fest

Är en hyfsat givmild person och ger gärna bort till bra personer som jag vet ställer upp för mej eller bjuder tillbaka när dom kan.
Även kul att bjuda glappkäftade kukmätar personer på riktigt bra saker och se hur dom sen uppenbart påverkade mumlar "euhmm åfan ne det här var väl inget"
Citera
2009-04-03, 21:14
Medlem
Ubanmeiunbans avatar
Kanske 20-25g brunt har har bjudit bort
och säkert 100g toppisar
Citera
2009-04-03, 21:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RapidLama
tjack bjuds det på när man själv är social och glad och vill hålla alla på samma nivå.

Gillar speciellt att ge bort hallucinogener! Hittar man nåt som man mår riktigt gött på vill man ju gärna att ens panka polare ska vara med och trippa.inget"

håller verkligen med dig på båda punkterna.
När man e social och glad vill man ofta att alla andra ska må lika bra!

ang hallis droger är jag likadan, för bara någon vecka sedan gav jag min bästa vän svamp, han va jätte skeptisk typ "va faan det e ju svampa?!, kan man ju inte bli bäng på" gissa om han ändrade sig efter det. Han va över lyrisk i flera dagar och kunde knappt prata om annat än hur coolt det va med svamp! jag e glad att han gillade det.
En tjej kompis gav jag också svamp till, hon tog en stor dos och kände inget!, va fan?!, va kan ha gått fel då? Hon äter också ssri som jag har hört ska bosta svamp? (lite ot kanske)
Citera
2009-04-03, 21:26
Medlem
Ansiktsvargs avatar
Har nog nästan bjudit lika mkt som jag knarkat skulle jag tro, sitter sällan själv..
Citera
2009-04-03, 21:33
Medlem
RapidLamas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av generalp
ang hallis droger är jag likadan, för bara någon vecka sedan gav jag min bästa vän svamp, han va jätte skeptisk typ "va faan det e ju svampa?!, kan man ju inte bli bäng på" gissa om han ändrade sig efter det. Han va över lyrisk i flera dagar och kunde knappt prata om annat än hur coolt det va med svamp! jag e glad att han gillade det.
En tjej kompis gav jag också svamp till, hon tog en stor dos och kände inget!, va fan?!, va kan ha gått fel då? Hon äter också ssri som jag har hört ska bosta svamp? (lite ot kanske)

Haha bra att det blev lyckat! Känns lite som att man delar med sej lite av en skönare världsuppfattning till andra.
Ssri brukar inte fungera bra tillsammans med hallucinogener, blockerar effekten på något sätt. Har provat både svamp och lsd i ganska stora doser medan jag gick på antidepp utan resultat.
Citera
2009-04-03, 21:54
Medlem
Ca hälften av allt.
Fått ca lika mycket.
Vägrar deala, sänker hellre för att motjucka den girigheten
som somliga har fått som belastning.
Citera
2009-04-03, 22:29
Medlem
psykotisks avatar
Hehe det är väl klart man bjuder, så går ju cirkeln.
Citera
2009-04-03, 22:33
Medlem
narkis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ansiktsvarg
Har nog nästan bjudit lika mkt som jag knarkat skulle jag tro, sitter sällan själv..

haha låter som en bra polare måste jag säga .

Jag själv kan väl bjuda, men köper inte mer än jag tänkte använda, eftersom jag är så snål.

måste nog säga att det är lättare att hålla sitt bruk/missbruk nere om man bara köper lite för den gången man ska ha det, men visst går det säkert att ha mycket grejor hemma med utan att röra det, men lättare att inte röra nått som inte finns
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in