2009-04-02, 13:19
  #25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SweTech
Först var det med LHC, nu med Färjestad. Ska bli kul att se vilket lag det är nästa säsong.

Antagligen LHC eller FBK i vanlig ordning?
2009-04-02, 13:30
  #26
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alexander857
Nej, vad ar ditt problem?

Jag har inga problem.
Jag bara pekar på några brister i din coola internet persona.

Citat:
Ursprungligen postat av Alexander857
Och det har ju du ingen aning om eftersom du som sagt inte befinner dig i kaffeburken allt for ofta uppenbarligen.

Nja, det jag har sagt är att jag inte är på ståplats speciellt ofta.
När det gäller Löfbergs Lila så försöker jag gå på 10-15% av matcherna beroende på jobb, pengar och vilken tid jag har att resa.

Citat:
Ursprungligen postat av Alexander857
Som sagt sa var det Farjestads alternativa supportergrupper som fran borjan havdade att vi var rivaler. Vilket lag forekommer pa hat-trojorna i er klack? Ga pa en amtch for en gang skull sa far du se. .

Säg mig, har du alltid trott att ju längre du upprepar sig desto större är chansen att det blir sant?

Jag har bemött ditt argument flera gånger så jag kommer faktiskt att hänvisa till mina tidigare inlägg.
Det är jättekul att försökta debattera med dig men lite väl repetativt i längden.
2009-04-02, 13:40
  #27
Medlem
Alexander857s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweTech
Jag har inga problem.
Jag bara pekar på några brister i din coola internet persona.

Kan du tala om bristerna for mgi da. Ar det att jag havdade att jag sag en match pa O'lerays for ett par sasonger sen?


Citat:
Ursprungligen postat av SweTech
Säg mig, har du alltid trott att ju längre du upprepar sig desto större är chansen att det blir sant?

Jag har bemött ditt argument flera gånger så jag kommer faktiskt att hänvisa till mina tidigare inlägg.
Det är jättekul att försökta debattera med dig men lite väl repetativt i längden.

Jag ar ju tvungen att upprepa mig nar folk vagrar att lyssna pa vad man egentligen sager. Att FBK:s supporterskara(nej jag pratar inte bara om era alternativgruper) lagt mest energi pa oss av alla lag sista aren ar fakta. Det kan du ta reda pa genom att ga pa fler matcher eller varfor inte fraga nagon som gar pa hockey regelbundet i Karlstad.
Det ar sant att FBK:s storsta rivaler ar DIF historiskt sett, ja.
Det ar sant att NHL-runkarna tycker matcherna mot Frolunda ar haftigast, ja.
Detta star dock inte motsats till vad jag havdar.
2009-04-02, 13:47
  #28
Moderator
Gromguttens avatar
Jag passade på att lyfta fram inläggen i en specialdedikerad tråd där lagrivaliteter kan diskuteras. Så får denna leva vidare även när slutspelet är avklarat.

Tråden blev utbruten ur "Slutspel 2009"-tråden: https://www.flashback.org/showthread.php?t=860514

/mod
2009-04-02, 13:50
  #29
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alexander857
Kan du tala om bristerna for mgi da. Ar det att jag havdade att jag sag en match pa O'lerays for ett par sasonger sen?

Nu var det ju förra säsongen..

Bristerna är att du försöker framställa dig som en cool ultrasupporter men du väljer att sitta på O'Learys istället för att gå på match.

Dom "passionerade" supporters jag känner hade inte stannat hemma när resan var mellan Jönköping och Gävle.

Men det är lugnt. Jag köper att du är en engagerad och passionerad supporter som antagligen är liiiiite bättre än alla oss andra.

Citat:
Ursprungligen postat av Alexander857
Jag ar ju tvungen att upprepa mig nar folk vagrar att lyssna pa vad man egentligen sager. Att FBK:s supporterskara(nej jag pratar inte bara om era alternativgruper) lagt mest energi pa oss av alla lag sista aren ar fakta. Det kan du ta reda pa genom att ga pa fler matcher eller varfor inte fraga nagon som gar pa hockey regelbundet i Karlstad.
Det ar sant att FBK:s storsta rivaler ar DIF historiskt sett, ja.
Det ar sant att NHL-runkarna tycker matcherna mot Frolunda ar haftigast, ja.
Detta star dock inte motsats till vad jag havdar.

Att inte hålla med dig och att inte lyssna är två vitt skilda saker.
2009-04-02, 13:56
  #30
Moderator
Gromguttens avatar
Som färjestadsupporter har jag till och med lite sympati med både HV (inte minst sedan bragdserien '95) och Indians (går gärna på match i scandinavium før att se bra hockey).

Djurgården däremot är ett lag jag ønskar allt ont, før evigt førnedrat på plats 10-11 utan møjlighet att rädda upp en dålig säsong med ett lyckat kvalspel eller genom att ta sig till slutspel. Inte vill jag att de skall åka ur heller, nej, håll dem før alltid i hockeyns skärseld.
2009-04-02, 13:58
  #31
Medlem
Alexander857s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweTech
Nu var det ju förra säsongen..

Bristerna är att du försöker framställa dig som en cool ultrasupporter men du väljer att sitta på O'Learys istället för att gå på match.

Dom "passionerade" supporters jag känner hade inte stannat hemma när resan var mellan Jönköping och Gävle.

Men det är lugnt. Jag köper att du är en engagerad och passionerad supporter som antagligen är liiiiite bättre än alla oss andra.

Att inte hålla med dig och att inte lyssna är två vitt skilda saker.

Det har ar kanske lite ot men eftersom du lyfte fram det sa kanner jag mig berattigad till ett gensvar.

Jag har for det forsta aldrig kallat mig sjalv for varken "cool" eller "ultras".
Och min asikt ar att aven om man inte valjer att aka pa samtliga 27 bortamatcher i grundserien sa kan man anda anse sig vara passioenrad supporter. Jag har aldrig haft den tiden eller de pengarna for att gora det. Men det ar ju inte sa att jag hade missat en finalmatch om jag hade befunnit mig i landet, tillskillnad fran andra...

Vad ar det som du inte haller med mig om forresten? Att FBK:s aktiva supporterskara lagt mest energi pa oss de senaste aren?
__________________
Senast redigerad av Alexander857 2009-04-02 kl. 14:01.
2009-04-02, 14:01
  #32
Bannlyst
Jag kan bara säga att jag har känt en rivalitet mellan hv och fbk på senare år, kan vara att fbk har varit aktiva och framgångsrika i högsta serien mycket längre än hv och har skaffat sig en lite mer "klassisk" rival som hv inte direkt har haft möjlighet till.
LHC känns mer som ett hatobjekt än rival
2009-04-02, 14:02
  #33
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alexander857
Vad ar det som du inte haller med mig om forresten? Att FBK:s aktiva supporterskara lagt mest energi pa oss de senaste aren?

Ifall du läser mina inlägg så hade du sett vad jag inte håller med dig om.

Bara för dig så ska jag dock upprepa mig en gång till..
Jag håller inte med om att det skulle finnas någon rivalitet mellan Färjestad och HV.
Jag anser att det bara finns en rivalitet och det är den mellan Färjestad och Djurgården.

Hade du läst mina inlägg både riktade till dig men även till Frölundaiter som även dom hävdar en rivalitet så hade du vetat detta.

Sen kan jag hålla med om att det finns vissa grupperingar som ser Frölunda och HV som rivaler och som hatobjekt. Det jag säger om det är att dom inte är speciellt representativa ifall man ställer det mot dom som hävdar just det jag säger.

Att Djurgården är våra rivaler.
__________________
Senast redigerad av SweTech 2009-04-02 kl. 14:05. Anledning: förtydling
2009-04-02, 14:04
  #34
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 69-eyes
Jag kan bara säga att jag har känt en rivalitet mellan hv och fbk på senare år, kan vara att fbk har varit aktiva och framgångsrika i högsta serien mycket längre än hv och har skaffat sig en lite mer "klassisk" rival som hv inte direkt har haft möjlighet till.
LHC känns mer som ett hatobjekt än rival

Rival är jag med på, och det är ju naturligt de senaste fyra fem åren när HV kommit tillbaka till toppen.

Hatlag - det ligger betydligt djupare än så...
2009-04-02, 14:04
  #35
Medlem
No_fears avatar
Nu är jag inte i nåt av dessa läger men Skellefteå AIK och Björklöven är inte direkt kompisar med varandra.
2009-04-02, 14:07
  #36
Medlem
Alexander857s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweTech
Ifall du läser mina inlägg så hade du sett vad jag inte håller med dig om.

Bara för dig så ska jag dock upprepa mig en gång till..
Jag håller inte med om att det skulle finnas någon rivalitet mellan Färjestad och HV.
Jag anser att det bara finns en rivalitet och det är den mellan Färjestad och Djurgården.

Hade du läst mina inlägg både riktade till dig men även till Frölundaiter som även dom hävdar en rivalitet så hade du vetat detta.

Sen kan jag hålla med om att det finns vissa som ser Frölunda och HV som rivaler och som hatobjekt. Det jag säger om det är att dom inte är speciellt representativa ifall man ställer det mot dom som hävdar just det jag säger.

Att Djurgården är våra rivaler.

Okej, att DIF ar era storsta rivaler haller jag med om att det borde sa vara. Dock sa verkar inte grabbarna pa staplats forsta detta.

Eran aktiva supporterskara har sista aren har lagt fasligt mkt tid och energi pa oss, det ar enligt mig ganska oforstaligt, men det ar fortfarande fakta.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in