2009-04-02, 14:10
  #37
Moderator
Gromguttens avatar
På den tiden som djurgårdare var aktiva i hockeytrådarna så var det kanske ännu tydligare att hatet var ømsesidigt:

https://www.flashback.org/showthread.php?t=268957

HV har lite svårare att väcka den typen av känslor, ni är ju så "emil" hela gänget. Inklusive Thørnberg i Snekkarboa.
2009-04-02, 14:13
  #38
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alexander857
Okej, att DIF ar era storsta rivaler haller jag med om att det borde sa vara. Dock sa verkar inte grabbarna pa staplats forsta detta.

Eran aktiva supporterskara har sista aren har lagt fasligt mkt tid och energi pa oss, det ar enligt mig ganska oforstaligt, men det ar fortfarande fakta.

Ska jag ge mig på en förklaring till deras hat mot HV så tror jag faktiskt att det mer är Kinnarps Arena och arrangörerna där som man hatar. Det blir lätt så efter att ha blivit bombad med diverse drycker, godis, snus och annat i flera säsonger samt att man trots giltiga biljetter och ordnat uppförande nekas tillträde till arenan.

Jag tror alltså inte att det har speciellt mycket med klubben som sig, vi har faktiskt bara mötts två gånger tidigare i slutspel där en rivalitet hade kunnats byggas upp och det är närä ni slog oss i finalen och när vi slog ut er i semin.

Det kan mycket väl bli så att HV eller Frölunda tar över som den stora rivalen beroende på ifall Djurgården kan få ordning på sin misskötta förening.
__________________
Senast redigerad av SweTech 2009-04-02 kl. 14:21. Anledning: stavfel
2009-04-02, 14:16
  #39
Medlem
Dr.Sativas avatar
Vi kan nog vara överens om att alla hatar Djurgården iaf
2009-04-02, 14:16
  #40
Medlem
Alexander857s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweTech
Ska jag ge mig på en förklaring till deras hat mot HV så tror jag faktiskt att det mer är Kinnarps Arena och arrangörerna där

For att inte tala om att Stefan Liv ar adopterad. Det tror jag ar den stora orsaken.
2009-04-02, 14:18
  #41
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alexander857
For att inte tala om att Stefan Liv ar adopterad. Det tror jag ar den stora orsaken.

Säkert jättefyndigt, men vad sjutton har det med något som helst att gøra?
2009-04-02, 14:21
  #42
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alexander857
For att inte tala om att Stefan Liv ar adopterad. Det tror jag ar den stora orsaken.

Varför kan du inte bemöta inlägget istället för att sänka nivån?

Du ser ju bara korkad ut när du gör ett sånt inlägg.
2009-04-02, 14:22
  #43
Medlem
Alexander857s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten
Säkert jättefyndigt, men vad sjutton har det med något som helst att gøra?

Jag har inte heller riktigt forstatt det. Men pa diverse forum, bloggar och hemsidor sa ar det ett aterkommande amne fran FBK-hall. For att inte tala om pa laktaren.
Jag ar inte den som brukar att moralisera och detta uppror inte mig direkt. Daremot sa kan man ju stalla sig fragan om det ar tex bks allmana syn pa adopterade detta. Det borde ju finnas sdana i FBK-leden ocksa.

Citat:
Ursprungligen postat av SweTech
Varför kan du inte bemöta inlägget istället för att sänka nivån?

Du ser ju bara korkad ut när du gör ett sånt inlägg.

Vad ska jag bemota? Varfor fbk-fansen lagt sin energi pa oss de sista aren? De ar jag ointresserad av, jag vet bara att dom har gjort de.
__________________
Senast redigerad av Alexander857 2009-04-02 kl. 14:25.
2009-04-02, 14:26
  #44
Medlem
Trillskes avatar
Nu är jag ingen fbkare direkt (även om jag gillade er en gång, innan vi [brynäs] plötsligt fick stryk hela tiden), men nog fan är väl HV för fjuniga för att vara värsta rivalen för ett historiskt lag överhuvudtaget?

Dags för leksand att få ordning på torpet igen så vi får tillbaka en klassisk hatkärlek som ruttnat bort i allsvenskan.

Annars har vi ju lag som Frölunda, som alla alltid kommar att hata.
__________________
Senast redigerad av Trillske 2009-04-02 kl. 14:29.
2009-04-02, 14:30
  #45
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alexander857
Jag har inte heller riktigt forstatt det. Men pa diverse forum, bloggar och hemsidor sa ar det ett aterkommande amne fran FBK-hall. For att inte tala om pa laktaren.
Jag ar inte den som brukar att moralisera och detta uppror inte mig direkt. Daremot sa kan man ju stalla sig fragan om det ar tex bks allmana syn pa adopterade detta. Det borde ju finnas sdana i FBK-leden ocksa.



Vad ska jag bemota? Varfor fbk-fansen lagt sin energi pa oss de sista aren? De ar jag ointresserad av, jag vet bara att dom gor det.

Du får gärna länka lite till denna från färjestad unika trakassering.

Jag har inte noterat det speciellt och det spelar väl ungefär lika stor roll som att Linda Lampenius blev påsatt av halva sverige, även om det naturligtvis var en smula irriterande før exet. Det är ju bara lite trashtalk.
2009-04-02, 14:32
  #46
Medlem
Alexander857s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweTech
Haha vilken pajas du är.

Pa tal om att hoja nivan eller?

Fran borjan handlade det om att du sa att HV-fansen hade borjat hata FBK helt plotsligt.
Jag svarade och bevisade att det var FBK-supportrarna som borjade med det och aven att de ar dom som lagt mest energi pa den saken.

Varfor ar jag ointresserad av, men sa ar det.
2009-04-02, 14:38
  #47
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alexander857
Fran borjan handlade det om att du sa att HV-fansen hade borjat hata FBK helt plotsligt.
Jag svarade och bevisade att det var FBK-supportrarna som borjade med det och aven att de ar dom som lagt mest energi pa den saken.

Varfor ar jag ointresserad av, men sa ar det.

Det jag sa var att HV verkar desperata att hitta en rivalitet.
Jag nämnde inte något om några HV fans, jag känner inga aktiva HV fans.
Du började då snacka om Färjestads "alternativa supportergrupper", varför vet jag inte men det var säkert helt logiskt i ditt huvud.

Efter en del inlägg fram och tillbaka där du inte läste mina svar så förklarade jag först vilket lag som är och som dom senaste decennierna har varit Färjestads rivaler, nämligen Djurgården.
Du frågade då varför en del supporters inte delade den uppfattningen, jag gav då en möjlig förklaring som du totalt ignorerade för att (gissar jag) du inte hade något svar.

Det är vad som är sagt, du borde verkligen försöka att läsa inläggen istället för att inbilla dig saker som inte är sagda. Det bara krånglar till saker.
2009-04-02, 14:39
  #48
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alexander857
Pa tal om att hoja nivan eller?

Fran borjan handlade det om att du sa att HV-fansen hade borjat hata FBK helt plotsligt.
Jag svarade och bevisade att det var FBK-supportrarna som borjade med det och aven att de ar dom som lagt mest energi pa den saken.

Varfor ar jag ointresserad av, men sa ar det.

Jag har lite väderkvarnsfäktarkänsla på din argumentation, de Fbkare som är i tråden menar att du har fel. Ni är lite før "fjuniga" ännu och djurgården är det absoluta hatobjektet.

Några "bevis" før din tes har väl inte skådats.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in