2009-04-02, 12:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av B-Dawk
FBKs största rivaler är Djurgården och har så varit väldigt väldigt länge. Anledningen till att det inte snackas mycket om det nu är för att Djurgården har halkat efter ekonomiskt och sportsligt.

Okej, ska jag va ärlig så hade jag inte en aning om det förrens ni börja prata om det här, jag ahr ijallafall alltid känt en stor rivalitet mellan hv och fbk tycker det ahr varit väldigt hårda o griniga mtacher lagen emellan de senaste åren. synd att den inte är lika besvarad då.
2009-04-02, 12:36
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alexander857
Nu ar det ju sa att era alternativa grupper ar de som syns/hors mest pa laktaren och darmed satter dagordningen.
Jag kan ju ha valdigt fel har men du verkar inte spendera sa mkt tid live pa eran staplatslaktare. Ett tips ar att gora det, sa sak du nog se att deras asikter ar valdigt representerande for storre delen av er supporterskara.

Nu skiter jag ju iofs vilka ni hatar och det ar inget jag kanner for att lagga nan storre energi pa att diskutera. Min poang var att det inte ar vi som havdade att vi var nagra stora rivaler fran forsta borjan.

Du har helt rätt i att jag inte spenderar min tid på ståplats, det gör från vad jag har läst här på forumet, inte du heller..

När det gäller grupperingarna du talar om så tycker jag att dom gör en jättebra jobb under matcherna när det gäller att bygga upp stämningen och det ska dom ha allt kred för.
Däremot tror jag du har en ganska skev verklighetsuppfattning ifall du tror att dom talar för eller är representativa i alla åsikter för den stora supportermassan.

Sen säger du att du skiter i vilka vi "hatar"
Jag har aldrig hävdat att du sagt något om rivalitet, jag kommenterade Thörnbergs uttalande. Att du sen kände dig tvungen att svara på mitt inlägg är enl mig ett bevis på att du bryr sig liiiiiiiite liiiiiite ändå.
2009-04-02, 12:36
Medlem
B-Dawks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 69-eyes
Okej, ska jag va ärlig så hade jag inte en aning om det förrens ni börja prata om det här, jag ahr ijallafall alltid känt en stor rivalitet mellan hv och fbk tycker det ahr varit väldigt hårda o griniga mtacher lagen emellan de senaste åren. synd att den inte är lika besvarad då.

Det kan nog bli något mellan HV och FBK framöver ska du se. Även från FBKs sida. Som jag sa innan så tycker jag det mesta skapas på isen och inte läktarna. Så chansen finns absolut om lagen möts fler gånger i slutspelet och det hettar till lite. Ska det vara så tamt som igår varje match så lär det dock dröja innan det blir någon större rivalitet.

Alexander verkar mer inne på att det är mellan lagens supportrar rivaliteten gäller och där går hans och mina åsikter isär. Vad är en rivalitet mellan lagens supportrar om ena laget vinner varje match på isen lätt? Ja inte mycket till en rivalitet på isen i alla fall.
2009-04-02, 12:52
Medlem
Citat:
Nu ar det ju sa att era alternativa grupper ar de som syns/hors mest pa laktaren och darmed satter dagordningen.
Jag kan ju ha valdigt fel har men du verkar inte spendera sa mkt tid live pa eran staplatslaktare. Ett tips ar att gora det, sa sak du nog se att deras asikter ar valdigt representerande for storre delen av er supporterskara.

Nu skiter jag ju iofs vilka ni hatar och det ar inget jag kanner for att lagga nan storre energi pa att diskutera. Min poang var att det inte ar vi som havdade att vi var nagra stora rivaler fran forsta borjan.

Historiskt sett är Dif de allra största rivalerna utan tvekan. Speciellt för de äldre FBK-fansen kommer den rivaliteten fortsätta brinna. Men på senare år har rivaliteten med HV växt väldigt mycket beroende på att man mött varandra många gånger i heta matcher. Samtidigt har Dif halkat efter och är ju ett skämt rent sportsligt om man jämför med FBK. De har ju knappt fans längre. Går knappt att ta dom på allvar.
Sen att hv är grisiga och allmänt äckliga gör att dom är det skönaste laget att slå.
2009-04-02, 12:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av B-Dawk
Det kan nog bli något mellan HV och FBK framöver ska du se. Även från FBKs sida. Som jag sa innan så tycker jag det mesta skapas på isen och inte läktarna. Så chansen finns absolut om lagen möts fler gånger i slutspelet och det hettar till lite. Ska det vara så tamt som igår varje match så lär det dock dröja innan det blir någon större rivalitet.

Alexander verkar mer inne på att det är mellan lagens supportrar rivaliteten gäller och där går hans och mina åsikter isär. Vad är en rivalitet mellan lagens supportrar om ena laget vinner varje match på isen lätt? Ja inte mycket till en rivalitet på isen i alla fall.

Ja och jag tycker det har sett ut som en viss rivalitet på isen när lagen har möts de senaste 4-5 åren. Tycker det har pratats en del om det också i media osv
Ne igår va väldigt tamt för att vara en match i final serien, fast ändå den tuffaste hittills jag sett, tycker hela slutspelet har varit väldigt lamt på den fronten.
För övrigt den mest underhållande matchen i slutspelet hittils jag har sett ijallafall
2009-04-02, 12:56
Medlem
Alexander857s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweTech
Du har helt rätt i att jag inte spenderar min tid på ståplats, det gör från vad jag har läst här på forumet, inte du heller..

Nej du ar mkt glad i att papeka det. Men jag har ju tillskillnad fran dig iaf tidigare spenderat en hel del tid pa mitt lags staplatslaktare. Nu har dock en utlandsflytt satt stopp for det. Men pga den erfarenheten fran laktaren som jag har(men du saknar) gor att jag vet vilka som borjade med att kalla oss rivaler.

Citat:
När det gäller grupperingarna du talar om så tycker jag att dom gör en jättebra jobb under matcherna när det gäller att bygga upp stämningen och det ska dom ha allt kred för.
Däremot tror jag du har en ganska skev verklighetsuppfattning ifall du tror att dom talar för eller är representativa i alla åsikter för den stora supportermassan.

Och eftersom du inte befinner dig pa er staplatslaktare sa tror jag inte att du ar kompetent nog att uttala dig i den fragan.

Citat:
Sen säger du att du skiter i vilka vi "hatar"
Jag har aldrig hävdat att du sagt något om rivalitet, jag kommenterade Thörnbergs uttalande. Att du sen kände dig tvungen att svara på mitt inlägg är enl mig ett bevis på att du bryr sig liiiiiiiite liiiiiite ändå.

Jag skiter som sagt i vilka ni hatar, men nar nagon pastar att det var vi som borjade se nagra epatraktoragare som vara stora rivaler sa kanner jag mig tvungen att ga i forsvar.
2009-04-02, 12:58
Medlem
Generellt sätt med hat från lagen.

Fbk:
1. Djurgården
2. Frölunda
3. Hv71

Hv71:
1. Linköping
2. Frölunda
3. Fbk

Sen finns det ju förstås indivduellt hat där enskilda supportrar hatar andra lag mer än i den generella ordningen.
2009-04-02, 12:59
Medlem
Alexander857s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taags
Generellt sätt med hat från lagen.

Fbk:
1. Djurgården
2. Frölunda
3. Hv71

Hv71:
1. Linköping
2. Frölunda
3. Fbk

Sen finns det ju förstås indivduellt hat där enskilda supportrar hatar andra lag mer än i den generella ordningen.

Det dar far ju helt sta for dig. Bast du skriver att det ar dina subjektiva asikt.
2009-04-02, 13:01
Moderator
vfs avatar
Citat:
Det ar ju anda Farjestads nya alternativa supportergrupper som forsokt skapa det hatet och forsokt fa det till att vi ar era stora rivaler. Det finns inget lag som Bks och CFC lagt sa mkt tid att hata pa sen de startade upp som oss. Vi har mest skrattat at foretelsen da nagra varmlaningar i skinnvast och traskor aldrig berort oss namnvart. Givetvis har vi ju dock alltid hatat er som Thornberg sager.

BKS? Du menar småpojkarna som tror dom är tuffa och hårda?

Hade varit kul att ha dom med sig på 80-talet när det verkligen var hets
i samband med hockey.

Citat:
Den jäveln som inte fuckar ur och är mentalt ostabil kommer också se sina sista dar på denna jord.”

vilka jävla smågossar.

Citat:
Nej du ar mkt glad i att papeka det. Men jag har ju tillskillnad fran dig iaf tidigare spenderat en hel del tid pa mitt lags staplatslaktare. Nu har dock en utlandsflytt satt stopp for det. Men pga den erfarenheten fran laktaren som jag har(men du saknar) gor att jag vet vilka som borjade med att kalla oss rivaler.

Men lille vän. Du har stått i klacken på 2000-talet och yrar om att
du vet vad som gäller. Alla som följt ES längre än 10 år vet att det
finns ett lag som alltid varit FBK:s största rivaler.

Det laget är DIF, thats it.
Senast redigerad av vf 2009-04-02 kl. 13:03.
2009-04-02, 13:02
Medlem
SweTechs avatar
Citat:

Ahhh, så du var utomlands när du satt på O'Learys istället för att åka till Gävle?

Jag har inte sagt emot dig när det gäller det du säger, vad jag däremot har sagt är att dom grupperingar som du hört säga det inte är representativa för en väldigt stor del av Färjestadsupporters.

Citat:
Och eftersom du inte befinner dig pa er staplatslaktare sa tror jag inte att du ar kompetent nog att uttala dig i den fragan.

Jag tror att med över 25 års supporterskap av Färjestad så är jag absolut kompetent nog att uttala mig i den frågan.

Citat:
Jag skiter som sagt i vilka ni hatar, men nar nagon pastar att det var vi som borjade se nagra epatraktoragare som vara stora rivaler sa kanner jag mig tvungen att ga i forsvar.

Nu var det ju Thörnberg som gick ut och sa hur mycket han hatade Färjestad.

Min kommentar var ang hur kul det är att se HV försöka skapa en rivalitet som inte finns.
Först var det med LHC, nu med Färjestad. Ska bli kul att se vilket lag det är nästa säsong.
2009-04-02, 13:03
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
Det dar far ju helt sta for dig. Bast du skriver att det ar dina subjektiva asikt.

Haha varför då? Kommer NBS och tar honom annars?
2009-04-02, 13:04
Medlem
Alexander857s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
BKS? Du menar småpojkarna som tror dom är tuffa och hårda?

Exakt, sota ar de pa tv iaf nu nar jag kollar pa reprisen.

Citat:
Ursprungligen postat av vf
Men lille vän. Du har stått i klacken på 2000-talet och yrar om att
du vet vad som gäller. Alla som följt ES längre än 10 år vet att det
finns ett lag som alltid varit FBK:s största rivaler.

Det laget är DIF, thats it.

For det forsta sa vet inte du nar jag borjade ga pa hockey.

For det andra sa har jag bara havdat att de lag som FBK:s aktiva supporterskara lagger mest tid pa att hata ar HV. Det ar ingen asikt det ar ett faktum. Vilka som ar FBK:s rivaler historiskt sett har jag inte kommenterat

Citat:
Ahhh, så du var utomlands när du satt på O'Learys istället för att åka till Gävle?

Nej, vad ar ditt problem?

Citat:
Jag har inte sagt emot dig när det gäller det du säger, vad jag däremot har sagt är att dom grupperingar som du hört säga det inte är representativa för en väldigt stor del av Färjestadsupporters.

Och det har ju du ingen aning om eftersom du som sagt inte befinner dig i kaffeburken allt for ofta uppenbarligen.

Citat:
Nu var det ju Thörnberg som gick ut och sa hur mycket han hatade Färjestad.

Min kommentar var ang hur kul det är att se HV försöka skapa en rivalitet som inte finns.
Först var det med LHC, nu med Färjestad. Ska bli kul att se vilket lag det är nästa säsong.

Som sagt sa var det Farjestads alternativa supportergrupper som fran borjan havdade att vi var rivaler. Vilket lag forekommer pa hat-trojorna i er klack? Ga pa en amtch for en gang skull sa far du se.
.
Senast redigerad av Alexander857 2009-04-02 kl. 13:17.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in