2009-04-02, 11:46
Medlem
Alexander857s avatar
Thornberg ger oss ett otroligt vackert citat i en acklig kvallstidning.

"Jag hatar Färjestad. Det har jag alltid gjort. Det gör man om man är HV-spelare. Det är så det ska vara."

Stort. Det ar det det som ar skillnaden mellan att ha storre delen av spelarna fostrade i bygden istallet for 20 inhyrda legoknektar a la LHC. Har man sa manga jonkopingsgrabbar i laget sa tror jag ocksa att den mentaliteten smittar av sig pa de inhyrda legoknektarna.
2009-04-02, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alexander857

"Jag hatar Färjestad. Det har jag alltid gjort. Det gör man om man är HV-spelare. Det är så det ska vara."

Stort. Det ar det det som ar skillnaden mellan att ha storre delen av spelarna fostrade i bygden istallet for 20 inhyrda legoknektar a la LHC. Har man sa manga jonkopingsgrabbar i laget sa tror jag ocksa att den mentaliteten smittar av sig pa de inhyrda legoknektarna.
Såg precis det med. Grymt citat. Thörnberg goes Wayne Rooney
2009-04-02, 11:52
Medlem
SweTechs avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av anderna
Såg precis det med. Grymt citat. Thörnberg goes Wayne Rooney

Måste vara jobbigt när hatet inte är besvarat..

Låt pôjken hata bara, det visar ju endast på att HV desperat letar efter en rivalitet.. Jag tycker mest det är gulligt.
2009-04-02, 11:59
Medlem
Alexander857s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweTech
Måste vara jobbigt när hatet inte är besvarat..

Låt pôjken hata bara, det visar ju endast på att HV desperat letar efter en rivalitet.. Jag tycker mest det är gulligt.

Det ar ju anda Farjestads nya alternativa supportergrupper som forsokt skapa det hatet och forsokt fa det till att vi ar era stora rivaler. Det finns inget lag som Bks och CFC lagt sa mkt tid att hata pa sen de startade upp som oss. Vi har mest skrattat at foretelsen da nagra varmlaningar i skinnvast och traskor aldrig berort oss namnvart. Givetvis har vi ju dock alltid hatat er som Thornberg sager.
2009-04-02, 12:00
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
Det ar ju anda Farjestads nya alternativa supportergrupper som forsokt skapa det hatet och forsokt fa det till att vi ar era stora rivaler. Det finns inget lag som Bks och CFC lagt sa mkt tid att hata pa sen de startade upp som oss. Vi har mest skrattat at foretelsen da nagra varmlaningar i skinnvast och traskor aldrig berort oss namnvart. Givetvis har vi ju dock alltid hatat er som Thornberg sager.

Du kan säga vad du vill men den enda etablerade rivaliteten som Färjestad har är med Djurgården.
Närmast därefter är Frölunda.
För att vara snäll så kan vi säga att ni kommer på en hedrande tredjeplats. Grattis!!
2009-04-02, 12:09
Medlem
Alexander857s avatar
Citat:
Du kan säga vad du vill men den enda etablerade rivaliteten som Färjestad har är med Djurgården.
Närmast därefter är Frölunda.
För att vara snäll så kan vi säga att ni kommer på en hedrande tredjeplats. Grattis!!

Du kan ju saga vad du vill men det ar ju ren fakta vilka era alternativa supportergrupper sager sig hata mest. De har ju for bovelen hemsidor ga in och se sjalv vilket lag man lagger energin pa.
2009-04-02, 12:11
Bannlyst
Citat:

Jag har då alltid känt störst förakt mot FBK av alla lag i serien (på senare år har väll LHC klivit upp på en delad första plats) och på senare år har jag känt av en rivalitet också, trodde det var allmänt känt?

Thörnberg känns som en av sveriges absolut bästa just nu ja, ni glömmer att vi ahr sveriges just nu bästa målvakt, han verkar ha kommit upp i sin "Stefan Liv stålmannen slutspelsform" som bara han har!
2009-04-02, 12:13
Medlem
B-Dawks avatar
Riktiga rivaliteter skapas i mina ögon i största del på isen och i en mindre utsträckning på läktaren.
2009-04-02, 12:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av B-Dawk
Riktiga rivaliteter skapas i mina ögon i största del på isen och i en mindre utsträckning på läktaren.

Isåfall från HV:s sida får jag säga att lhc o fbk är hv71: största rivaler, fast det ser likadant ut på läktaren och isen på den fronten
2009-04-02, 12:14
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
Du kan ju saga vad du vill men det ar ju ren fakta vilka era alternativa supportergrupper sager sig hata mest. De har ju for bovelen hemsidor ga in och se sjalv vilket lag man lagger energin pa.

Jag är ledsen att jag måste vara den förste som förklarar det här för dig..
Nu vet jag att i din värld så är dom alternativa supportgrupperna zhe ûber supporters..
Det betyder dock nödvändigtvis att dom är representanta för den stora supporterskaran i varje fråga.

När det gäller rivalitet så finns det bara en, den har funnits sen 60 talet och den är med Djurgården.
2009-04-02, 12:17
Medlem
B-Dawks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 69-eyes
Isåfall från HV:s sida får jag säga att lhc o fbk är hv71: största rivaler, fast det ser likadant ut på läktaren och isen på den fronten

FBKs största rivaler är Djurgården och har så varit väldigt väldigt länge. Anledningen till att det inte snackas mycket om det nu är för att Djurgården har halkat efter ekonomiskt och sportsligt.
2009-04-02, 12:23
Medlem
Alexander857s avatar
Citat:
Jag är ledsen att jag måste vara den förste som förklarar det här för dig..
Nu vet jag att i din värld så är dom alternativa supportgrupperna zhe ûber supporters..
Det betyder dock nödvändigtvis att dom är representanta för den stora supporterskaran i varje fråga.

När det gäller rivalitet så finns det bara en, den har funnits sen 60 talet och den är med Djurgården.

Nu ar det ju sa att era alternativa grupper ar de som syns/hors mest pa laktaren och darmed satter dagordningen.
Jag kan ju ha valdigt fel har men du verkar inte spendera sa mkt tid live pa eran staplatslaktare. Ett tips ar att gora det, sa sak du nog se att deras asikter ar valdigt representerande for storre delen av er supporterskara.

Nu skiter jag ju iofs vilka ni hatar och det ar inget jag kanner for att lagga nan storre energi pa att diskutera. Min poang var att det inte ar vi som havdade att vi var nagra stora rivaler fran forsta borjan.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in