2009-04-02, 10:49
Medlem
ElNinoDeLaCalles avatar
För ett antal år sedan var det en hobby för mig och några kamratet att lägga saker på rälsen och se vad som händer med dom, det vanligaste förekommandet var dock gatusten eftersom det var lättast att få tag på. De klyvdes iaf på mitten , riktigt släta och fina blev dom.

Andra saker vi testade var blandannat: Cykelställ, sopcontainrar, parkbänkar, en soffa, You name it
Citera
2009-04-02, 11:32
Medlem
glen-tourrays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elitz
Roslagsbanan tål en tia, järnkulor, soptunnor och cyklar.
Men så fort det kommer löv på rälsen blir det 15-20 minuters förseningar.

haha, så sant så sant.

vilka minnen mynt på rälsen.. mycket underhållande!
Citera
2009-04-02, 12:22
Medlem
sonata-arcticas avatar
haha, ja fan så dumt, om jag inte har helt fel så sitter det "snöplog" typ 5cm över rälsen året runt iaf här där jag bor, så den railen kommer bara skicka iväg större saker än mynt och gatsten, krävs nog en pendelbuss innan den spårar ur om ens då:P blir väl ivägskickad den med
Senast redigerad av sonata-arctica 2009-04-02 kl. 12:22. Anledning: .
Citera
2009-04-02, 13:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ElNinoDeLaCalle
För ett antal år sedan var det en hobby för mig och några kamratet att lägga saker på rälsen och se vad som händer med dom, det vanligaste förekommandet var dock gatusten eftersom det var lättast att få tag på. De klyvdes iaf på mitten , riktigt släta och fina blev dom.

Andra saker vi testade var blandannat: Cykelställ, sopcontainrar, parkbänkar, en soffa, You name it

Alltid när man lägger grejor på spåret så hittar man dem inte efteråt... De flyget ju åt helvete
Citera
2009-04-02, 14:38
Medlem
ElNinoDeLaCalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krikk

Alltid när man lägger grejor på spåret så hittar man dem inte efteråt... De flyget ju åt helvete
Njaa, man får ju titta på "kollisionen". Så ser man vart det tar vägen.
Saker som är gjorda i trä blir lätt till flis iaf, då kan det vara svårt att se däremot
Citera
2009-04-02, 14:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ElNinoDeLaCalle
Njaa, man får ju titta på "kollisionen". Så ser man vart det tar vägen.
Saker som är gjorda i trä blir lätt till flis iaf, då kan det vara svårt att se däremot

Om man lägger en 1-krona så är det totalt omöjligt att se var den landar
Citera
2009-04-07, 02:36
Medlem
Bajsfacistens avatar
https://www.flashback.org/showthrea...0#post16006580

Denne dåre fick inte något tåg att spåra ut vilket stödjer mitt belägg att självmördare inte får tåg att spåra ur.
Citera
2009-04-07, 19:10
Medlem
Pink Panthers avatar
Minns en gång i min ungdom då jag byggde en snögubbe emellan rälsen och väntade på att godståget skulle komma och köra över den.. haha, alltid undrat om lokföraren fick sig ett flin.. hoppas på det iaf
Citera
2009-04-07, 19:23
Medlem
StefanHeterJags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pink Panther
Minns en gång i min ungdom då jag byggde en snögubbe emellan rälsen och väntade på att godståget skulle komma och köra över den.. haha, alltid undrat om lokföraren fick sig ett flin.. hoppas på det iaf
Roligt att baka in en kompis i snögubben och se när minen ändras från ett flin till ett whaaat. när rutorna på tåget täcks med blod.

Eller.. äh.. Det här var inte mgb-forumsdelen..
Citera
2009-04-07, 21:36
Medlem
ElNinoDeLaCalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krikk
Om man lägger en 1-krona så är det totalt omöjligt att se var den landar
Nej det är klart. Såna där smågrejer flyger ju åt helvete
Citera
2009-04-07, 21:45
Medlem
Min kompis lade en bibel på spåret en gång och tåget spårade, som tur var, inte ur, men bibeln blev inte sitt gamla jag.
Citera
2009-04-07, 22:03
Medlem
Juni användare.s avatar
En dåre jag känner sedan barndommen lade ett 20tal meter med sten på rälsen en gång, tåget spårade ej ur.
Jag tror dom har något skydd på loken som puttar bort alla stora föremål på rälsen framför tåget, typ plogen som syns på denna bild: http://www.jarnvag.net/test/images/b...je880615MT.jpg sedan något mindre framför hjulen också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in